Gå til innhold

Nyvinninger i Intel X38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig kjipt at lanseringen ikke er før oktober. Satset nemlig på at hw.no's tidligere nyhet om lansering i august stemte litt bedre. Hadde tenkt til å vente på x38 kortene før jeg kjøpte ny pc, men det spørs om tålmodigheten min strekker seg så langt som til oktober.

Lenke til kommentar
Utrolig kjipt at lanseringen ikke er før oktober. Satset nemlig på at hw.no's tidligere nyhet om lansering i august stemte litt bedre. Hadde tenkt til å vente på x38 kortene før jeg kjøpte ny pc, men det spørs om tålmodigheten min strekker seg så langt som til oktober.

9232399[/snapback]

 

Hadde selv tenkt å kjøpe ny pc i august/september, men nå som Crysis er utsatt og de virkelig store spillene kommer rett før juletider er det like greit å vente slik at man får med seg dx 10.1 i tillegg synes jeg.

Lenke til kommentar

Hvor lang tid pleier det sånn ca å ta før en ny chipsetgenerasjon har fått drivere o.l. som tilsier at det funker sånn noenlunde også for folk som ikke synes at prosjekt "få en PC til å funke etter hensikten" ikke er verdens morsomste hobby?

Lenke til kommentar
Skal nok kjøre en totaloppgradering rundt juletider selv.. Gleder meg veldig til å se ytelsen på G90 og Penryn  :cool:

9232070[/snapback]

Kommer nok til å passe godt sammen med G90 og Penryn jeg har planer om å kjøpe i november for å nyte Crysis  :tease:  :dribble:

9231876[/snapback]

Det er faktisk G92 det er snakk om så vet dere det :tease:

Lenke til kommentar
Utrolig kjipt at lanseringen ikke er før oktober. Satset nemlig på at hw.no's tidligere nyhet om lansering i august stemte litt bedre. Hadde tenkt til å vente på x38 kortene før jeg kjøpte ny pc, men det spørs om tålmodigheten min strekker seg så langt som til oktober.

9232399[/snapback]

 

Ja, ble for sent for meg også, gikk for 975x istedet. Ellers håper jeg PCIe 2.0-standarden benytter muligheten til å kreve kompaboilitet med andre kort enn skjermkort.

 

AtW

Lenke til kommentar
Med det samme man er innpå retting er ikke Penryn helt rett heller - 4 kjerner til desktop heter Yorkfield, og 2 kjerner til samme plattfor heter Wolfdale.

 

Penryn er derimot for berbare.

9232751[/snapback]

Det kalles også Penryn familien.

 

Det som derimot ikke nevnes med X38 og som nesten er det viktigste er hvilke krav det stilles til komponentene på hovedkortet som lyd, nett, SB komponenter osv. Det som ble nevnt her gikk kun på NB.

 

High-end skal ha helt spesielle og høykvalitets komponenter på disse områdene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
nå må vi bremse ned litt :p ligger fortsjatt på ett 945p hovedkort, og har ennda ikke kommet meg på core 2, og har ddr2 4300... vent meg ^^

9232208[/snapback]

X38 i oktober, X48 i desember. Ekstremoverklokkere: Nå blir de nye X38-hovedkortene deres "utdatert" på rekordtid.

 

X-bit labs om Intel X48

Det kommer blant annet med offisiell støtte for 1600FSB og DDR3-1600.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...