Gå til innhold

Omtale av Civilization IV: Beyond the Sword (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par nye ting som ikke ble nevnt (så vidt jeg kunne se) var en drastisk forbedret AI, samt Apostolic Palace - som er et tidlig "U.N.".

 

Små features som bl.a. automatisk spredning av religion (og corporations) er også veldig bra i mine øyne :)

 

Men fin anmeldelse, bare så synd så få folk skjønner hvor stor denne ekspansjonen egentlig er.

Lenke til kommentar

Artig ekspansjonspakke, anbefales for alle som liker civ4 :)

 

 

Litt pirk :innocent:

 

"De nye bygningene gir oss også nye muligheter. Dammer kan bygges i elvebyer, og gjør at du får en ekstra hammer for alle elveområdene som brukes. Tidligere hadde elvebyer en tendens til å falle litt etter i produksjon, men slik er det ikke lenger."

 

Elvebyer har ikke per def mindre produksjon enn andre siden elven bare gir ekstra commerce. Forøvrig er det vel 'Levee' du referer til, altså jordvoller bygget langs elvebredden for å forhindre oversvømmelse, eventuelt også forme elveløpet.

Lenke til kommentar
Akkurat kommet hjem fra Civilization Anonymous? Forbered deg på å bli hektet på nytt.

 

Les mer

9224833[/snapback]

 

Civilization Anonymous er jo bare en joke, men problemet er reelt nok. Fy f hvor mange timer jeg har trøkka foran skjermen med civ, moo, galciv, homm og alle de andre turbaserte tidsslukerne.

 

Hvis jeg skal ha det minste håp om å gjøre noe fornuftig de nærmeste ukene må jeg holde meg langt unna denne pakka. Tosk som jeg var kjøpte jeg meg Dark Avatar ekspansjonen til galciv her om dagen så jeg må få den ut av systemet først. :hmm:

 

civ = gift :cry:

Lenke til kommentar

Jeg liker spesielt muligheten til å hindre videre handel med techs man selv har fått fra andre. Det betyr at man kan ha på tech trading igjen uten at alle AI ligger dønn likt på tech-treet til en hver tid.

 

Jeg merker også at de ulike AI-sivilisasjonene spiller mer uavhengig enn tidligere. Dette er rett og slett en flott oppdatering, og jeg er helt enig i at det er de bittesmå tingene under som gjør den så bra.

 

BTW; privateers tidlig på vannbrett :love:

Lenke til kommentar

Synes faktisk at denne omtalen fortjener litt ros jeg.

 

Det kan vel ikke stikkes under en stol at selve spillet Civilization IV nok ga meg noen abstinenser på flere måter: Opplevelsen var ikke udelt positiv, selv om marken er godt pløyet og harvet på forhånd..

 

Den angjeldende omtalen om denne add-on'en her synes jeg derfor er et friskt pust. Omtalen er balansert og grei, og gir en følelsen av at dette tillegget til spillet er verdt å eie. I realiteten er det også slik at omtalen stemmer bra med virkeligheten her.

 

En kan diskutere tallet 8 i forhold til 10 til en blir blå, men saken er at en nøktern spiller nok vil finne ut at kartet stemmer bra med terrenget her.

 

En god omtale av en god spillopplevelse dette!

Lenke til kommentar

Har hatt BtS en liten stund nå og kan ikke annet enn å anbefale det :thumbup: AI'en har blitt bedre, nye elementer man må ta hensyn til og ikke minst "Advanced Start". For de av oss som synes det er gøy å bygge ikke på død og liv skal klare å ta verden selv om du starter mitt i isen og har plass til bare tre byer, er dette en velsingelse. Kjedelig å måtte begynne på nytt igjen flere ganger når du finner ut at området rundt startplassen din har for dårlig potensiale. Det gjør det også morsommere å starte litt inn i framtiden. Har desverre ikke fått prøvd så mye av de nye, moderne enhetene, men det er mye gøy i vente der :)

Lenke til kommentar

Fin omtale. Beyond the sword er innkjøpt og èn runde er unnagjort. Driver nå å manne meg opp til neste. Synes dette var en flott expansion pakke med masse fine nyheter. Warlords var litt skuffende, men den er glemt nå.

 

Men synes ikke alt er rosenrødt med pakken.

 

Espionage innebærer litt for mye micromangement i min mening. Spesielt dette med spionpoengene du må fordele til diverse civ'er. Litt kjedelig, og en smule for urealistisk.

 

Corporations funker greir. Men det mest effektive med corporations er ikke å gjøre direkte nytte for deg, men å ødelegge for de andre. Altså ved å spamme AIene med dine corps så cripler du økonimien deres.

 

Unit spam er også et større irritasjonsmoment nå. AIen lager flere units enn aldri før. Og jeg synes kriger som utkjempes mot en haug en svære stacks med units er kjedelige og går i langdrag.

 

Jeg håper fremtidige patcher tweaker dette til my likings.

 

Men alt i alt så har Civilization aldri vært så morro. Enig med 8/10 karakteren.

Lenke til kommentar

Ville du ha gått til angrep på en annen sivilisasjon med 2 swordsmen og en katapult? Tror ikke det... ;)

 

Jeg personlig digger at AI'en har blitt smartere, og bygger opp veldreide stacks med varierte units, slik at de både kan angripe og forsvare seg mot det aller meste. Før kom AI'en ofte med 2-3 units, og erklærte krig uten å ha noe særlig styrker å backe den opp med.

 

AI'en lager flere units ja, og om du ser etter vil han ofte plassere flere units i nøkkelbyer og grensebyer. I tillegg spionerer han på deg, slik at om du bygger flere styrker, så bygger AI'en flere styrker. Den kalde krigen, anyone?

 

Liker det jeg.

Lenke til kommentar
Ville du ha gått til angrep på en annen sivilisasjon med 2 swordsmen og en katapult? Tror ikke det... ;)

 

 

Personlig spiller jeg civ mer for å ha det gøy enn for det ypperste innen realisme. Kommer vel til å skaffe denne utvidelsen. Har jo alle andre spill og utvidelser i serien, så det føles vel litt feil å ikke ha denne også :)

 

Ideen med en ny variant av colonization er forresten meget god, noen som vet om det finnes en bra mod som gjør dette?

 

AtW

Lenke til kommentar

Skulle ønske modderne fikk ut fingern og lager Fall from heaven og total realism til btw<3(selv om det er nytt script system osv)

 

Det er de to moddene jeg falt rett å slett for.

Digget elementet ved at man kunne ha magiske krefter i FfH og at jo flere soldater man hadde i total realism så fikk de andre soldatene en bonus.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
×
×
  • Opprett ny...