Gå til innhold

Programtips: VistaTweaker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste rådet du kan få om du skal tweake windows, er nettopp å ikke bruke noe tweake program men å lage egne registry filer for å slå av/på/modifisere registeret. Å stole på slike programmer er med få unntak, ingen særlig god ide. Google er din venn, søk på ting du vil tweake og du vil finne svaret.

 

Noen andre som har skjønt dette er folka som lager Autopatcher, hvor registrer tweaksa ligger i nettopp egne .reg filer.

 

X-Setup var veldig bra, inntil det ble kommerst mener jeg. Men fortsatt yter langt over snittet av tweaker programmer. Noen andre alternativer eksisterer i bunn og grunn ikke, synes jeg.

 

Bare fordi det er ett nytt tweaker program på markedet så er det, som med annen programvare naturligvis, ikke noe spesielt bra for det om.

 

Når alt dette er sagt så er TweakUi Ok, men ikke noe spess mer heller.

Har ikke prøvd VistaTweaker, men etter navnet alene og dømme holder jeg meg unna. Det fine med å tweake windows o.a. o.s. er f.eks at du lærer litt om hva som skjer, og gjerne om andre ting enn bare o.s.'et, som f.eks nettverk og type innstillinger og hva som passer til hvilken type bruk m.m.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skal prøve dette programmet. Det er jo så mange irriterende meldinger som kommer opp hele tide. Bekrefte ditt og bekrefte datt.

 

Har disablet UAC manuelt, men det er fortsatt andre ting som også skal edites her i gården.

 

Dere kunne gjerne gått mer i dybden i "anmeldelsen" synes jeg, men alt i alt er det et godt tips!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...