Gå til innhold

Acer selger Ubuntu-bærbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo bra at flere tilbyr Linux som ett forhåndsinnstallert alternativ, selv om det ikke er "over alt".

... på grunn av lav etterspørsel

Er jo mulig at etterspørselen vil komme hvis tilbudet er på plass, det vil vel vise seg når Dell begynner å selge Linux maskiner i Europa også. Men folk flest er vel vant til at Windows er forhåndsinnstallert, og tror kanskje ikke det er mulig å gjøre noe med dette, derfor uteblir etterspørselen etter alternativene.

Men som med så mye annet så må man kanskje skape etterspørsel også ?

Endret av crowly
Lenke til kommentar
Men en tallsmann for Acer sier at de ikke vil tilby denne løsningen i Storbritannia - og høyst sannsynelig ikke Europa heller - på grunn av lav etterspørsel.

Hva er grunnen til at de spår lav etterspørsel? Er det en ren kaffegrut-spådom, eller har de gjort spørreundersøkelser? For de har jo ingen andre å se til. Forhåndsinstallert Ubuntu er foreløbig uprøvd i Europa.

Lenke til kommentar

Hadde ikke gjort noe om vi så andre distroer skaffe seg avtaler slik at vi kanskje fikk litt priskonkurranse. Si at Fedora eller Gentoo hadde joina og starta å subsidiert laptoppene ved å velge deres distroer (slik som med mobiltelefoner, haha... se for dere laptop som er låst til et enkelt OS... nei huff....)

Lenke til kommentar
Men en tallsmann for Acer sier at de ikke vil tilby denne løsningen i Storbritannia - og høyst sannsynelig ikke Europa heller - på grunn av lav etterspørsel.

Hva er grunnen til at de spår lav etterspørsel?

9192025[/snapback]

Uten å kunne bevise noe som helst så tipper jeg de får større margin per pc av å selge Windows enn Ubuntu til lavere pris.

 

Og husk at de må supportere platformen også, det krever et bakapparat.

 

Kjedelig at det skal gå så tregt å få levert slikt i Europa.

Lenke til kommentar

Linux folket liker og ha kontroll selv, og selv installere sitt OS, men er enig. Tror de undervurderer markedet litt + at de ikke vil ha M$ på nakken. Til og med helt vanlige databrukere snakker om Linux nå for tiden, noe som selvsagt er veldig bra. Mere konkurranse + flere valg! :thumbup:

Lenke til kommentar
Linux folket liker og ha kontroll selv, og selv installere sitt OS, men er enig. Tror de undervurderer markedet litt + at de ikke vil ha M$ på nakken. Til og med helt vanlige databrukere snakker om Linux nå for tiden, noe som selvsagt er veldig bra. Mere konkurranse + flere valg!  :thumbup:

9192262[/snapback]

 

Tror jeg hadde skifta distro så fort jeg fikk maskina selv, men hadde følt meg ganske trygg på at alle komponentene i maskina ville fungere i en hvilken som helst distro uten altfor mye fikling. Ser på linuxtilbudet mer som en sikkerhet på at alt er kompatibelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Tror jeg hadde skifta distro så fort jeg fikk maskina selv, men hadde følt meg ganske trygg på at alle komponentene i maskina ville fungere i en hvilken som helst distro uten altfor mye fikling. Ser på linuxtilbudet mer som en sikkerhet på at alt er kompatibelt.

9192294[/snapback]

 

Nettopp derfor jeg ser veldig positivt på laptoper med linux installert, det er nærmest en garanti på at alle komponenter vil fungere under linux. Bare synd at vi enda ikke har disse maskinene i europa.

 

Tror de velger ubuntu siden det er en de letteste distroene og lære seg?

Lenke til kommentar
Tilpass Linux for windows spill , og Linux vil eksplodere i omfang. Dette veit Microsoft og sitter og tviholder på Direct X og (Open GL eller Direct 3D, huska ikke i farta hvem av dem)

9193685[/snapback]

 

Det mest sansynlige er vel egentlig at spillutviklerne begynner å lage spillene med OpenGL istedenfor DX, noe som vil gjøre at det er mulig å porte spillet til linux uten veldig mye styr.

Lenke til kommentar
Det mest sansynlige er vel egentlig at spillutviklerne begynner å lage spillene med OpenGL istedenfor DX, noe som vil gjøre at det er mulig å porte spillet til linux uten veldig mye styr.

9193739[/snapback]

 

Ja hvorfor gjør de ikke det? Blir de sponset/bestukket på noen måte mon tro? :hmm:

Lenke til kommentar
Salget av Dell maskiner med Linux gikk vel ikke så verst? Tror som sagt at Acer ikke vil legge seg ut med MS, nok et bevis på at MS driver monopol.

9199935[/snapback]

 

Salget av Dell maskiner med Linux gikk over all forventning i USA, håper det samme skjer da de lanserer det her i Europa. Regner med det burde være marked for det hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...