Gå til innhold

Nye Samsung-mobiler gir valgfrihet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke velge OS i butikken, jeg vil velge OS når jeg starter telefonen! Ja til dual-boot på mobiltelefoner!

 

Noe sier meg at dette blir en pilot-greie for Samsung i forhold til hvilket operativsystem de i framtiden vil prioritere på sine smarttelefoner. Snedig! Svært, svært snedig.. Min stemme går i den anledning til S60, sorry Microsoft. Nå blei plutselig Samsung svært interessant for Nokia-mannen Bjørnar.

Lenke til kommentar

Helt enig med Nokia-mannen Bjørnar :)

Å få velge OS ved oppstart hadde vært ekstremt kult, men også stjelt endel lagringsplass vil jeg tro.

Min stemme går også til S60 med tanke på at dette er knappe-telefoner, hadde det derimot vært touch-skjerm ville jeg nok gått for Windows Mobile 6 siden det funker bra på HTC'n...

Men søren heller...Samsung er i siget for tiden ;) good news

Lenke til kommentar

Virker morsomt det her, gir valgfrihet til tusen i forhold til før, selv om man må velge ved kjøp av mobilen.

 

Spesifikasjonene var også bra, men er vel lenge til den er aktuell i noen butikker her.

 

På bildene ser det også ut som Samsung har lagt sitt eget menysystem på toppen av Windows Mobile

Hvilket bilde er det? På skjermbildet i artikkelen vises S60.

 

Symbian Series 60 er et enklere operativsystem enn Windows ... Grensesnittet er ikke like fullproppet med funksjoner som Windows

Kan gi litt feil inntrykk av S60, men enig i at det er enklere i bruk.

 

Gleder meg til mer S60 fra både Samsung og fler andre utover. Liker grensesnittet, men kan være fint med variasjon fra Nokia til tider :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Helt enig med Nokia-mannen Bjørnar :)

Å få velge OS ved oppstart hadde vært ekstremt kult, men også stjelt endel lagringsplass vil jeg tro.

Min stemme går også til S60 med tanke på at dette er knappe-telefoner, hadde det derimot vært touch-skjerm ville jeg nok gått for Windows Mobile 6 siden det funker bra på HTC'n...

Men søren heller...Samsung er i siget for tiden ;) good news

9186053[/snapback]

 

Jeg bruker både Smartphones og PDAer med Windows Mobile - og syntes det ikke er noe problem. Hva mener du med at "med tanke på at det er en knappe telefon.." så vil du ikke velge Windows Mobile ?? Mener..det er jo 0 problemer å manøvrere med taster + joystick, etc. ? Samsung har vel ikke vært veldig flinke med de Windows Mobile telefonene de har kommet med så langt når det gjelder manøvrering..men det er jo ikke operativsystemets feil ;)

Lenke til kommentar
På bildene ser det også ut som Samsung har lagt sitt eget menysystem på toppen av Windows Mobile

Hvilket bilde er det? På skjermbildet i artikkelen vises S60.

Godt spørsmål. På bildene som vises her ser vi et standard S60-system med sort skin. I Samsung i600 er skinnet også sort. Det er nærliggende å tro at Samsung har brukt en lignende løsning her, men kan ikke si at jeg finner noe bilde av Windows-system :hmm:. Påstanden er derfor litt drøy. Fikset.

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar
Symbian Series 60 er et enklere operativsystem enn Windows ... Grensesnittet er ikke like fullproppet med funksjoner som Windows

Kan gi litt feil inntrykk av S60, men enig i at det er enklere i bruk.

9191111[/snapback]

Series 60 er jo enklere bygget? Og det er ikke like fullproppet med funksjoner som Windows? Det høres ut som rett inntrykk i mine ører :p

 

Edit: Beklager at disse kom i to separate poster. Det var ikke meningen.

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar

Hvilke grunnleggende muligheter har man på en WM telefon fremfor en S60 telefon? Nå har jeg hatt et par av hver og banalt oppsummert så har jo WM bare et mer kronglete brukergrensesnitt. Så om det er brukergrensesnittet det er snakk om er jeg enig, da er S60 enklere som i "lettere og mer brukervennlig". Utover det så kommer jeg ikke på noe i farta som en WM telefon gjør som en S60 telefon ikke kan gjøre, eller omvendt for den sakens skyld?

Lenke til kommentar

Brainstorming: MSN er ferdiginstallert, flere detaljer i adressebok, ganske mye mer avansert kalender, mye råere e-postmuligheter med søkefunksjon (i wm6) og visning av html direkte (og exchange-muligheter forsåvidt). Tror jeg kan holde på med en slik oppramsing ganske lenge ved å slå på én telefon med WM6 og én med S60 :)

Lenke til kommentar
Brainstorming: MSN er ferdiginstallert, flere detaljer i adressebok, ganske mye mer avansert kalender, mye råere e-postmuligheter med søkefunksjon (i wm6) og visning av html direkte (og exchange-muligheter forsåvidt). Tror jeg kan holde på med en slik oppramsing ganske lenge ved å slå på én telefon med WM6 og én med S60 :)

9198543[/snapback]

 

Du skal få html-visning av mail av meg og det faktum at du må gjennom en installasjonsprosess for å få MSN, selv om jeg nå mener det at man må legge inn et gratisprogram ikke akkurat tar nattesøvnen fra meg.

 

Flere detaljer i adressebok: Forklar. Kommer ikke på noe jeg savner i min, men adresseboka i WM har jeg aldri biti meg spesielt merke i?

E-post med søk: Check

Exchange muligheter: Check

Kalender: Aner ikke, forklar gjerne forskjellene her også.

 

Hva med aktivt wlan-søk med hurtigoppretting av tilgangspunkter?

Hva med telefon-til-telefon overførigsprogramvare så man slipper å synke mot pc når man f.eks. bytter telefon?

Hva med taleopplesning av meldinger?

Hva med automatisk generering av talekommandoer til programmer og kontakter?

Har WM mobiler fått seg en gallerifunksjon etterhvert?

Leveres WM mobiler med ferdiginstallert programvare for behandling av .zip-filer?

 

(Jeg spør mye fordi jeg ikke veit hvordan WM har utviklet seg de siste 2 årene. Min siste WM mobil var Qtek s100 eller hva den het)

 

Spør du meg er det en utbredt misforståelse at Wm mobiler er så utrolig mye mer avanserte enn S60 telefoner. De kan kanskje mer out-of-the-box? Men igjen; om jeg må legge inn et program eller tre så er ikke det verdens undergang. Og da tror jeg ikke det er mye WM kan gjøre som ikke S60 kan gjøre. Resten tar S60 igjen på brukervennlighet syns jeg.

Lenke til kommentar

Adressebok:

Her er mulighetene i WM6

- Fornavn

- Etternavn

- Telefon arbeid

- Mobiltelefon

- Telefon privat

- Tilpasset ringetone

- Bilde

- E-post

- IM

- Telefon 2, arbeid

- Telefon 2, privat

- Firmatelefon

- Kategorier

- Personsøker

- Telefon i bil

- Faks arbeid

- Sekretær, telefon

- Radiotelefon

- E-post 2

- E-post 3

- IM2

- IM3

- Webside

- Arkiver som (fornav etternavn eller omvendt)

- Firma

- Avdeling

- Stilling

- Kontor

 

Arbeidsadresse:

- Gate/vei

- Poststed

- Område

- Postnummer

- Land/region

 

Privatadresse:

- Gate/vei

- Poststed

- Område

- Postnummer

- Land/region

 

Annen adresse:

- Gate/vei

- Poststed

- Område

- Postnummer

- Land/region

 

- Notater

- Kallenavn

- Fødselsdag

- Merkedag

- Overordnet

- Kontonavn

- Kunde-ID

- Ektefelle

- Barn

- Sekretær

 

 

Dette er altså standardvalgene når man lagrer i adresseboken. Det kan også nevnes at disse kan synkroniseres fritt med Windows Live og Microsoft Outlook.

 

I kalenderen får du opp en tidslinje på toppen der det markeres rødt dersom du har to ting å gjøre på én gang. Når du lagrer en ny avtale får du noe flere valg for enn i Series 60, som deltakere og status (som egentlig er de to eneste som er verdt å nevne)

 

 

EDIT: Jeg synes påstanden om at Series 60 er enklere og mindre funksjonsrikt er helt på sin plass :). WM har definitivt flere funksjoner uansett hvordan man vrir og vender på det, og er samtidig knotete når det gjelder - tja - først og fremst multitasking.

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...