Gå til innhold

- Visste innkjøpssjefen var svindler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NN = ######, eller hva han het?

 

Hvis det er Ivar, så kan jeg bekrefte han var vanskelig å få tak i, men da jeg først fikk tak i han, var han veldig hyggelig.

 

Jeg har også møtt han personlig på hans kontor. Det tok lang tid før han kom, men han kom da til slutt.

Hyggelig og fin handel, og mye rot på kontoret :)

 

#Vi skal ikkje henge ut personer på forumet, derfor har navnet på person NN blitt fjerna#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

hmm, viiite, akkurat det siste er vel litt drøyt. faktisk er det sånn i norge at når man har sonet ferdig straffen sin, så har man akkurat det. sonet FERDIG. synes nå ihvertfall jeg. ingen grunn til å la de som ikke har lært leksa si ødelegge for alle de som angrer og aldri mer vil gjøre noe lignende. men man kan jo godt holde litt mer kontroll med bedriften!

Lenke til kommentar

Såklart han har sonet straffen sin, men jeg ville aldri ansatt noen med det ryktet. Hvis du skal drive barnehage, så er det ikke akkurat liten risiko ved å ansette en som er dømt for pedofili. Jeg vil styre unna et firma hvis jeg får vite at de har en kjeltring ansatt, akkurat som jeg vil styre unna en barnehage med en pedofil som ansatt.

Lenke til kommentar
Hvis det var gjort en avtale mellom Masterminds og Kriminalomsorgen så visste de om rullebladet. Her sitter Masterminds skikkelig i saksa, og dette bør kunne brukes til de involverte i PowerBuy-saken sin fordel

9185390[/snapback]

Og det er her jeg tror den ubehagelige sannheten kom fram for Masterminds' vedkommende. Forhåpenligvis kan de bli gjort ansvarlige (og det er de moralsk sett), men ettersom Master-IT var et eget firma er det forholdsvis enkelt å dekke seg. Vil dog tro at Masterminds vil slite uansett som følge av denne affæren; det beste de kan gjøre er å gjøre opp for seg for å begrense eget skadeomfang, men antageligvis slår de seg selv konkurs og begynner på'n igjen om ikke så lenge.

 

Synes det er flott at hw.no tar opp slike saker også og ikke minst følger de opp :)

Lenke til kommentar
hmm, viiite, akkurat det siste er vel litt drøyt. faktisk er det sånn i norge at når man har sonet ferdig straffen sin, så har man akkurat det. sonet FERDIG.  synes nå ihvertfall jeg. ingen grunn til å la de som ikke har lært leksa si ødelegge for alle de som angrer og aldri mer vil gjøre noe lignende. men man kan jo godt holde litt mer kontroll med bedriften!

9185400[/snapback]

 

Greit, har man sonet, så har man sonet. Men lest siste statistikker eller? Er ganske mange % som fortsetter å begå samme lovbrudd etter at de har sluppet ut igjen.

 

Helt greit at bedrifter ansetter folk som har kriminelt rulleblad, de kan jo selvfølgelig ha forandret seg, men bedriftene burde ha en viss prøvetid og ihvertfall når du ser på tilfellet som hos Masterminds hvor de vet at personen driver med ting han/hun ikke skal drive med, så må de bare sparke personen med en gang.

Lenke til kommentar

Det har vært flere navn tidligere nevnt på forumet, folk som er kjent fra pyramide/MLM, folk som er kjent for svindling på bruktmarkedet og QXL og kjeltringer som har drevet webshops. Postene har som regel alltid blitt stengt i de tilfellene. Så det er gledelig at hw.no tar opp saken nå. Jeg håper at navnet blir offentliggjort etterhvert, så vi kan styre unna denne personen i fremtiden.

Lenke til kommentar
Helt greit at bedrifter ansetter folk som har kriminelt rulleblad, de kan jo selvfølgelig ha forandret seg, men bedriftene burde ha en viss prøvetid og ihvertfall når du ser på tilfellet som hos Masterminds hvor de vet at personen driver med ting han/hun ikke skal drive med, så må de bare sparke personen med en gang.

9185410[/snapback]

 

Hadde denne kjeltringen jobbet på lageret, ville jeg ikke hatt noen problemer med butikken. Men med noe som helst økonomisk ansvar eller mulighet for misbruk, så bør en bedrift som ansetter slike notoriske kjeltringer boikottes.

Lenke til kommentar
hmm, viiite, akkurat det siste er vel litt drøyt. faktisk er det sånn i norge at når man har sonet ferdig straffen sin, så har man akkurat det. sonet FERDIG.  synes nå ihvertfall jeg. ingen grunn til å la de som ikke har lært leksa si ødelegge for alle de som angrer og aldri mer vil gjøre noe lignende. men man kan jo godt holde litt mer kontroll med bedriften!

9185400[/snapback]

 

Greit, har man sonet, så har man sonet. Men lest siste statistikker eller? Er ganske mange % som fortsetter å begå samme lovbrudd etter at de har sluppet ut igjen.

 

Helt greit at bedrifter ansetter folk som har kriminelt rulleblad, de kan jo selvfølgelig ha forandret seg, men bedriftene burde ha en viss prøvetid og ihvertfall når du ser på tilfellet som hos Masterminds hvor de vet at personen driver med ting han/hun ikke skal drive med, så må de bare sparke personen med en gang.

9185410[/snapback]

 

Jess, sikkert mange % som ikke retter seg. Og jeg ser godt poenget, det hadde vært fint å kunne sile ut alle som har gjort noe galt en gang i en ansettelsesprosess... Men som sagt, de skal ikke få ødelegge for de andre. Dessuten, det er da ingen som får jobb i dag uten prøvetid, og såvidt jeg skjønner har karen jobbet i Masterminds en tid før han mista fotfestet og falt tilbake til gamle uvaner?

 

Men når ting begynte å skje med Master-IT (dårlig drift, manglende kontroll på bestillinger og leveringer - hva vet jeg) så burde de tatt affære, helt enig!

Lenke til kommentar

Hvis det virkelig stemmer at Mastermind viste om at NN var dømt for lignende sak før også setter han til økonomisk ansvar i Master-IT, da er det noe som stinker her..

 

Til poster over, det står jo i artikkelen at ledelsen i Masterminds viste om hva som foregikk allerede mens han var annsatt i selve Masterminds..

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

For de som fulgte med på AVforumet.. der noen postet ALLE inkasso sakene til Masterminds og Master IT så viser det seg jo at Masterminds alene har godt over 600.000 i inkasso saker.. så jeg tror nok hele saken vil vokse da masterminds kanskje ikke er så uskylde som mange håper og tror

Lenke til kommentar
Jess, sikkert mange % som ikke retter seg. Og jeg ser godt poenget, det hadde vært fint å kunne sile ut alle som har gjort noe galt en gang i en ansettelsesprosess... Men som sagt, de skal ikke få ødelegge for de andre. Dessuten, det er da ingen som får jobb i dag uten prøvetid, og såvidt jeg skjønner har karen jobbet i Masterminds en tid før han mista fotfestet og falt tilbake til gamle uvaner?

 

Men når ting begynte å skje med Master-IT (dårlig drift, manglende kontroll på bestillinger og leveringer - hva vet jeg) så burde de tatt affære, helt enig!

9185429[/snapback]

 

Folk er folk. Gjennomsnittsnordmannen (eller verdensborgeren) er ikke spesielt smart. Det er masse dysfunksjonelle mennesker, masse dysfunksjonelle arbeidsplasser, og mange leder uten erfaring eller evne til å lære av erfaring. Ting får skure og gå mot avgrunnen uten at noen griper inn. De fleste som har vært noen år i arbeidslivet har opplevd slike ting rundt seg.

Lenke til kommentar

Du setter ikke en som er dømt for pedofili til å jobbe med barn. Det finnes tusenvis av jobber der ute som ikke kan "friste" til nye overgrep.

På samme måte setter du ikke en som et notorisk økonomisk utro til å ha noe som helst ansvar for økonomi, og når han i tillegg er en notorisk løgner, burde han ikke ha noe som helst ansvar heller.

 

Helt enig i at folk som har sonet straffen sin stort sett skal få prøve på nytt, men det er unødvendig å "teste" selvdisiplinen til de grader som det er gjort her.

Lenke til kommentar
For de som fulgte med på AVforumet.. der noen postet ALLE inkasso sakene til Masterminds og Master IT så viser det seg jo at Masterminds alene har godt over 600.000 i inkasso saker.. så jeg tror nok hele saken vil vokse da masterminds kanskje ikke er så uskylde som mange håper og tror

9185443[/snapback]

 

Å ha en inkassosak på 600.000 er ikke uvanlig i forretningsverden. Det er mange bedrifter som ikke har den type beløp til rådighet til en hver tid men hvor slike saker blir løst kort tid etter. Inkassosaker er noe en må ta med i beregningen i alle bedrifter. De fleste ordner slikt ved å ha en kassakreditt i en bank men det er ikke alle som har mulighet/ønske om dette. Det skyldes ikke nødvendigvis dårlig drift men at firmaets virksomhet er av en slik karakter at det vanskelig kan stilles sikkerhet for beløpet.

 

Dette er ikke ment som noe forsvar for Masterminds/MasterIT men man bør ikke se seg blind på en oversikt over inkassosaker. Da ville svært mange bedrifter ligget tynt an, også store og seriøse selskaper.

Lenke til kommentar
hmm, viiite, akkurat det siste er vel litt drøyt. faktisk er det sånn i norge at når man har sonet ferdig straffen sin, så har man akkurat det. sonet FERDIG.  synes nå ihvertfall jeg. ingen grunn til å la de som ikke har lært leksa si ødelegge for alle de som angrer og aldri mer vil gjøre noe lignende. men man kan jo godt holde litt mer kontroll med bedriften!

9185400[/snapback]

Jeg er i utgangspunktet enig, men som andre her sier bør man ha ett litt edruelig forhold til hvilket ansvar en slik person får. F.eks bør man ikke sette en som har begått økonomisk kriminalitet i en stilling med denne type ansvar, det blir litt "havren og bukken" :) Og Mastermind burde jo også holde litt mer oppsyn på en slik person i en slik stilling, virker nesten som om de visste hva som foregikk, men valgte å se den andre veien.. av en eller annen grunn. Nå skal det legges til at slike folk som dette ofte er flinke til å snakke for seg(les: lyve).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...