Gå til innhold

Da er ny Firmware til canon EOS 1DIII ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har nå nettopp testet den nye firmwaren med EF 300mm f2.8 på et motiv som beveger seg mer eller mindre rett mot kamera, og en forløpig konklusjon er at forbedringen er markant, når man også bruker Custom Function III-2 satt til FAST. Vi hadde ikke all verdens tro på denne firmwaren i utgangspunktet, men dette ser foreløpig SVÆRT bra ut. Der vi tidligere fikk omtrent 50% av testbildene ute av fokus, er suksessraten nå nærmere 99%.

Lenke til kommentar

Samme konklusjon her :-)

Videre er også bildene på kameraets skjerm betydelig skarpere.

 

Har ikke hatt noen andre problemer med kameraet, før eller etter oppdatering.

Problemene med autofokusen i AI servo har jeg bare sett når jeg har benyttet teleobjektiv på 300mm og 400mm (bare lånte, så det er ikke så ofte det ville skjedd før jeg får mine egne)

Etter oppdatering tok jeg en ny test, og de to bildene av 240 som ikke var i fokus kunne nok like godt tilskrives meg :-)

 

forøvrig er mitt kamera av nyere dato, produsert i juli.

Noen som har testet på kamera produsert tidligere som har nytt å melde?

Lenke til kommentar
Vi har nå nettopp testet den nye firmwaren med EF 300mm f2.8 på et motiv som beveger seg mer eller mindre rett mot kamera, og en forløpig konklusjon er at forbedringen er markant, når man også bruker Custom Function III-2 satt til FAST. Vi hadde ikke all verdens tro på denne firmwaren i utgangspunktet, men dette ser foreløpig SVÆRT bra ut. Der vi tidligere fikk omtrent 50% av testbildene ute av fokus, er suksessraten nå nærmere 99%.

9187003[/snapback]

 

Ja, det ble en dramatisk forbedring av autofokusnøyaktigheten mot raskt bevegelige mål, i dette tilfellet en syklist som kjørte i 40 km/t frem og tilbake i den avsperrede gaten under Akershus festning. Det ble kjørt et stort antall serier (og sykkelspurter!) med 1D II og 1D III, slik at vi fikk et statistisk signifikant materiale å gå ut i fra. Og det var ingen tvil om at firmwaren hjalp. Hva som ennå ikke er avklart, er hvorvidt også fokuseringen mot /stasjonære/ mål er forbedret gjennom den nye firmwaren 1.1.0. Dette skal jeg imidlertid teste i løpet av de kommende fire dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...