Gå til innhold

Apple vil nekte å lade iPod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hva med billadere og reiseladere?

 

Om iPoden bare kan lades til en data blir det en god del vanskeligere å bruke den til enkelte formål.

9169144[/snapback]

 

 

Jeg forsto det slik at man kan bruke billadere og reiseladere så mye man vil, det er ikke før du kobler den til en annen PC at den slutter og lade. Så man må bare passe på å bare bruke den ene PC'en. Da går det ikke å få ladet den når du er på besøk hos en kamerat f.eks.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at denne løsningen, uansett hvor teit den høres ut akkurat nå ikke er ment for å ta proffene. Disse vil tross alt sikkert bare flashe om ipoden, om det er en slik sperre.

 

Jeg ville likt bedre en slik ting som E-serien til Nokia. Remote lockdown/kill pill - det impliserer naturligvis en liten gsm chip i ipoden.

 

//Torgeir

Lenke til kommentar

Regner med Apple er såpass smarte at de ikke lar deg koble sammen kun én PC med ipod-en. Det kommer nok til å bli slik at du må taste inn passord på en PC når det er første gang ipoden kobles til denne. Noe annet ville vært ekstremt tungvint.

 

Tror nok heller ikke denne løsningen er noe pes å omgå hvis man virkelig går inn for det. Tar ikke lange tida å knekke (i verste fall) noen titalls tegn i et passord med "brute force"-metoder.

Lenke til kommentar

Dette ender med at apple må ansette 1million nye kundebehandlere fordi telefonen slutter å virke når de kobler i pcen på jobb, laptopen sin, en venns pc, eller bare pcen som står i stua (media center)

Apple kommer til å tjene en formue på dette viss taksten øker fra lokal takst til 2,5 per min ^^ :ph34r:

Lenke til kommentar

Og jeg siterer meg selv. :cool:

Regner med Apple er såpass smarte at de ikke lar deg koble sammen kun én PC med ipod-en. Det kommer nok til å bli slik at du må taste inn passord på en PC når det er første gang ipoden kobles til denne. Noe annet ville vært ekstremt tungvint.

...

9170434[/snapback]

 

Ja, jeg ser sarkasmen hos noen, men andre ser ikke ut til å skjønne at dette faktisk kan bli en god løsning.

Lenke til kommentar

Dette er noe av det dummeste jeg har sett. For det første vil alle hackere se på det som sin neste utfordring å knekke dette. Apple kaster bort milliarder av kroner på noe unødvendig. For det andre, hvem i alle dager kjøper fortsatt IPOD? Nå kan jo MP3 spillerne i de fleste mobiltelefoner ikke bare måle seg med IPOD, men noen er faktisk bedre. Dette blir et tapsprosjekt for Apple, men det får bli deres problem. :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...