Gå til innhold

Nyhet fra Piraha Bytes på Games Convention (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser veldig fram til dette spelet. :) Piranha er etter mi meining den beste utviklaren av PC-rollespel.

 

Gothic 3 er kanskje ikkje like bra som Gothic 2 (som er, som Hr. Jenssen seier, perfekt), men likevel slår det det aller meste anna. At spelet kunne vere so bra, til trass for at det var sopass uferdig, seier litt om kor gode Piranha-gjengen er. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Dette høres fint ut, en av tingene jeg likte godt med Gothic 1 og 2 var at det skjedde mye mer på en liten plass. Gothic 3 var stort og fint men det manglet mange av smådetaljene i quests og story som var i G1 og G2. (G2 spesiellt)

Det trenger ikke og være 30 byer i spillet, da blir de skjeldent så ''dype'' og har ikke like mye ''personlighet''. 2-4 byer holder i massevis sålenge de er godt laget og inneholder en god mengde detaljer.

 

G3 var også alt for enkelt, kampsystemet må de ikke ta med vidre, en nyere versjon av det fra G1 og G2 vil være bra, må være bedre tillpasset flere fiender samtidig og kanskje kvitte seg med det at den låser seg til en fiende når du holdt inne knappen.

Man må selvfølgelig starte fra bunn som i 1 og 2.

 

Jeg har som sikkert mange andre lenge drømt om et spill som G2 med mer oppdatert grafikk. Om de klarer og koke sammen en god story og får med seg mye av de gode fra de tidligere spillene, samt passelig musikk og lydeffekter til de forskjellige områdene så ser jeg ikke bortifra at dette kan gi mange timer med avhengighet.

 

PB har klart det før så de kan nok klare det igjen. Jeg sitter klar!

Lenke til kommentar
Med tanke på hvor sinnsykt buggy gothic 3 var tenker jeg at jeg prøver en "test versjon" før jeg kjøper et spill fra PB igjen

9154550[/snapback]

 

 

JoWood har nok skylda for det... De presser utviklerne noe sinnsykt på deadliner. Så og si alle spill fra JoWood er buggy som helvete.

Lenke til kommentar
Med tanke på hvor sinnsykt buggy gothic 3 var tenker jeg at jeg prøver en "test versjon" før jeg kjøper et spill fra PB igjen

9154550[/snapback]

 

 

JoWood har nok skylda for det... De presser utviklerne noe sinnsykt på deadliner. Så og si alle spill fra JoWood er buggy som helvete.

9161907[/snapback]

 

Nåja, JoWood skal ikke ha all skyld. Det var Piranha som lagde motoren. Penger og tid presser mye, men de gjorde åpenbart en rekke feilgrep under produksjonstiden.

Lenke til kommentar
JoWood har nok skylda for det... De presser utviklerne noe sinnsykt på deadliner. Så og si alle spill fra JoWood er buggy som helvete.

9161907[/snapback]

Utgivelsen av G3 ble utsatt i ca. 10 måneder, og det var etter at PB hadde brukt over 2 år på utviklingen. Det ville trolig tatt minst ett år til dersom PB skulle ryddet opp i alle bugsene og designproblemene før publisering. Du kan godt mislike Jowood, men det var PB som føkka opp her (og det smerter meg å si dette, for G1 og G2 er to av mine absolutte favorittspill).

 

At PB går tilbake til røttene igjen, er jo en udelt god nyhet. Men tabbekvoten deres er oppbrukt og vel så det (noe de også vet godt selv, ifølge et intervju som jeg pokker ikke finner igjen akkurat nå).

Lenke til kommentar

Det synest ikkje eg heller med ein gong, men det gjekk over. :) Når ein først har vent seg til dei litt uvanlege kontrollane og det litt røffe preget, byrjer ein å legge merke til styrkene: Betre balanse, større utfordring, betre stemning, betre quests, meir "driv" i historia, og ikkje minst, betre NPCar. NPC-ane i Morrowind oppførar seg meir som hypertekst-terminalar enn folk, og var nok ein av grunnane til at Morrowind etter kvart kjennast meir som ein spelmotor enn ei truverdig spelverd. I Gothic får ein mykje meir inntrykk av at dei har ein personlegdom, og sine eigne liv, der den namnlause helten ikkje nødvendigvis er det viktigaste. Alt i alt synest eg heile spelverda i Gothic 2 er meir levande og truverdig.

 

Men uansett om du er einig eller ikkje, det er i alle fall mykje spel for 80 kroner. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...