Gå til innhold

MiniPC med Santa Rosa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
de er fine disse ja, men hvorfor legger de ikke inn et skjermkort som kan dra HD, da hadde jo dette blitt en utrolig fin HTPC. kanskje ofret 1 cm i høyden for kjøling

9152345[/snapback]

 

Jeg tror ikke denne kraftige maskinen har noen som helst problemer med å "dra HD". Jeg tittet på Aopens nettsider og ser at denne nye mini'en kommer i ulike versjoner. En versjon leveres med integrert Bluray avspiller, og det følger også med Media Center fjernkontroll.

 

Håper Hardware.no kommer tilbake med en test!!

Lenke til kommentar
de er fine disse ja, men hvorfor legger de ikke inn et skjermkort som kan dra HD, da hadde jo dette blitt en utrolig fin HTPC. kanskje ofret 1 cm i høyden for kjøling

9152345[/snapback]

Med en core2 prosessor har den nok ingen problemer i det hele tatt med å dekode mpeg4 1080p. Dedikert skjermkort i en slik pc ville ikke vært spesielt nyttig, og det ville gjort den en god del dyrere.

Lenke til kommentar

Dette må jo være helt ypperlig hvis man ønsker å kombinere f.eks HP sine HomeServer med mediacenter. Slipper unna ganske mye "kasse". Skulle gjerne hatt litt mer speks på denne.

 

ps: søtt om Hw.no foretok en liten test, gjerne mot HomeServer til MS hvis dette lar seg gjøre (ja, jeg vet, fortsatt i BETA).

Lenke til kommentar
Dette må jo være helt ypperlig hvis man ønsker å kombinere f.eks HP sine HomeServer med mediacenter. Slipper unna ganske mye "kasse". Skulle gjerne hatt litt mer speks på denne.

 

ps: søtt om Hw.no foretok en liten test, gjerne mot HomeServer til MS hvis dette lar seg gjøre (ja, jeg vet, fortsatt i BETA).

9152607[/snapback]

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor den skal testes mot akkurat homeserver? Den driver vel med fildeling på samme måte som enhver annen windows-boks, "sett utenifra"

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Kommer den med linux preinstallert? Vært herlig å bruke denne med rtorrent og over ssh, spesielt siden jeg kan koble til den eksterne disken min over usb2. Vifteløs? Strømforbruk? Innebygd harddisk? Størrelse?

9162235[/snapback]

 

Tipper boksen kommer some barebones fra produsent, men leverandører kan jo gjøre hva de vil. Inklusive å kun selge den som whitebox, eller rebrande.

 

Ettersom Intel har som uttalt mål at all Intel hardware skal funke med linux ville jeg ikke forvente noen issues der. Bare installer Ubuntu eller noe. Det som er ekstremt mye mer interessant er om de har gjort samme lamme tingen med denne som de gjorde med i915 baserte maskiner, som ikke støtter andre powermodes enn C0 for Pentium-M.

 

Det vil i praksis si at maskinen på idle klokker ned til 1200 MHz eller whatever, men ellers er "lys våken". Laptopprosessorer har støtte for flere forskjellig powermodes (ortogonalt til klokkefrekevens) som sparer strøm og varme. M.a.o. perfekt for en mediapc, men totalt fraværende in min MP915B. Forb... irriterende, all den stund boksen er bygget med laptopkomponenter.

 

Dette er en mangel med BIOSen, forresten.

 

 

Dag B

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...