Gå til innhold

Kulturo: The Simpsons Movie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare 8/10? :O

 

Neida, det ser ut som en okay karakter det, selv om jeg er sikker på at filmen blir en innertier for min del. Spørs om jeg får sett den med det første, men jeg gleder meg voldsomt til jeg får se den.

 

Effekter er jo ikke alt som teller, og fargene de har brukt i filmen ser fine ut. Det er nesten så jeg ikke kan vente!

Lenke til kommentar

Da er filmen sett og konklusjonen er klar: Filmen er knallbra!

Mye humor fra ende til annen, selv om det er litt "dødtid", utrolig mye som får gjennomgå i filmen av bedrifter og filmer bla. De hadde og klart å inkludere veldig mange av de gamle karakterene i filmen, man kunne blant annet se spor etter en karakter som har vært med i bare en episode tidligere, og det passet perfekt.

 

Og husk, selv om det ikke ser slikt ut til tider så skjer det noe flere ganger under rulleteksten!

Lenke til kommentar

Kongefilm av de få! Lo som bare søren nesten hele tiden, selv om det er mangen tider det er nesten.. trist..? Neida, kjempefilm. Var også usikker på om jeg fikk se den på norsk eller engelsk (de sa norsk i kinoen, mens web-siden sa engelsk) men det endte opp med den engelske! Kjempefornøyd!

Lenke til kommentar

Da var filmen sett, til slutt, og jeg ble ganske skuffet.

Hvor har det blitt av tv-serien jeg kjenner? I traileren har de reklamert med hvordan de "dares to be ugly", men det er jo bare bullshit. Jeg synes filmen var grei nok (4 eller 5 av 10), men synes det nesten er forkastelig at de lager familiefilm av en tv-serie som ikke er "familieserie". Manuset klarer heller ikke fylle en langfilm. Dette manuset hadde de glatt kunne kjørt i gjennom på en vanlig episode og kommet mye bedre ut av det.

 

Og hvorfor får vi midtveis servert en scene som faktisk har vært brukt i en episode før? Det er ikke helt bra. (mr. burns+hunder-scenen).

 

Ueland: Hvordan kan du faktisk synes filmen var knallbra? Det overrasker meg litt :)

Lenke til kommentar

Ble svært svært skuffet selv.. Hadde forventet meg en spektakulær film, men istedet gikk jeg ut av kinosalen og følte at jeg netopp hadde sett en litt forlenget episode. Problemet er jo rett og slett det at serien har vært innom så utrolig mange emner og problemstillinger at en film umulig kan gjøre noe som en episode ikke har gjort. F.eks har vi sett fra sesong 15 og utover at serien ble mer "brutal" om du vil og har med mange sære elementer og det spesielt i Halloween Specials. Dermed er det vanskelig å lage en film som føles ny nok ut.

 

En annen ting som faktisk irriterte meg ganske var tegnebruken de hadde brukt. Zoome og 3d-effekter er bra det. De har jo brukt det i Futurama med stort hell. Men det føltes altfor merkelig ut med tanke på at ting langt borte hadde tynne svarte streker rundt, mens ting som var nærme hadde tykke svarte streker. Logisk nok selvfølgelig, men det virket litt rart. Spesielt når de i tillegg var mye flere skyggeeffekter.

 

Manusmessig synes jeg hele problemstillingen var svært bra. Utrolig bra historie, men fremførelsen føltes likevel bare ut som en utvidet episode. I tillegg var mange av vitsene brukt før og det føltes ikke like "fresht" som jeg hadde håpet. Nå skal det også sies at publikum i salen irriterte vettet av meg! Hva er det med at folk skal klappe når noe er morsomt?? Og le og hyle osv osv?

 

Uansett, gir den ikke mer enn 6/10 maks men skal garantert ha den på DVD når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Nå skal det også sies at publikum i salen irriterte vettet av meg! Hva er det med at folk skal klappe når noe er morsomt?? Og le og hyle osv osv?

 

Uansett, gir den ikke mer enn 6/10 maks men skal garantert ha den på DVD når den tid kommer.

9216978[/snapback]

Jeg er hellig overbevist om at hvis du ser denne filmen igjen uten det irriterende publikummet så kommer du sikkert til å øke karakteren ganske mye mer ;)
Lenke til kommentar

Anmeldelsen var veldig bra skrevet, i forhold til hva jeg synes om filmen. "Med store forventninger er det lett å bli skuffet".

 

I tillegg ble nesten alle de veldige morsomme scenene avslørt i trailern og andre klipp som ble gitt ut på forhånd. Men filmen er jo selvfølgelig bra! Sett den 2 ganger på kino :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...