Gå til innhold

Skjuler hvem du ringer gratis til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Operatørene nekter å fortelle hvem du kan ringe gratis til med venneabonnementet ditt.

 

Les mer

9145707[/snapback]

 

Hvor er problemet?

 

Operatøren tilbyr deg å ringe gratis. Om jeg ønsker dette er det ikke urimelig at jeg arbeider litt for å oppnå fordelen. Arbeide her vil være å snakke med mine venner (!).

 

Vil en ikke bruke tid på å holde seg orientert om hvem som har hvilket abonnement får en heller betale.

 

Dog ser jeg jo en markedsføringsmessig gevinst om en kunne lage en sms-løkke som sender ut beskjed til dine venner om en eller flere skifter operatør. Eller hvor jeg kan sende sms fra operatøren om med informasjon om tilbudet - siden jeg ønsker å ringe gratis til deg.

 

Av en eller annen grunn ser jeg for meg mye bråk om slike tjenester skulle dukke opp. Da er det faktisk greiere å arbeide litt for gratis telefonsamtaler. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar

jeg har djuice nonstop, så jeg bryr meg egntlig ikke så mye, bruker som regel skype/voip buster når jeg skal snakke med venner, eller så koster det meg 0,89øre min... har ikke noe problem med det, ringer ikke så mye... mye morsommere å sende dungevis av sms og mms for 299kr mnd =)

Lenke til kommentar
er jo en måte og finne ut på

 

 

gå in på www.telenormobil.no prøv og login på "minside" med det tlfer du vill veite om er telenor eller ikke. er samme på netcom (https://netcom.no/webaccess/selfregistration.html?type=minside)

 

da så veit du om de har telenor eller netcom er sikkert samme med andre opratører

9148501[/snapback]

 

 

Det samme kan man gjøre på chess sin "minSide". Om man legger inn et nummer i hent passord feltet, vil passord bli sendt, eller så kommer det opp at det ikke er et reg. ches-nr. Det dumme er at det går ut et nytt passord til det nummeret på sms :p

Lenke til kommentar

Hva med å bare snakke med vennene og spør, hvilken operatør har du? :p

Men uansett så syns jeg spekken til telenor sitt er litt suspekt, du ringer og sender mld til alle som har "DJUICE" gratis, nå bør man vell legge merke til at halvparten av abonemangene er DJUICE ikke alle telenor abonemangene.

 

Uansett telenor har dette som eget abonemang! netcom og chess har det som ekstra funksjon til det abonemanget man alerede har, tele2 vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Hva med å bare snakke med vennene og spør, hvilken operatør har du? :p

Men uansett så syns jeg spekken til telenor sitt er litt suspekt, du ringer og sender mld til alle som har "DJUICE" gratis, nå bør man vell legge merke til at halvparten av abonemangene er DJUICE ikke alle telenor abonemangene.

 

Uansett telenor har dette som eget abonemang! netcom og chess har det som ekstra funksjon til det abonemanget man alerede har, tele2 vet jeg ikke

9152343[/snapback]

 

Du må jo huske det også, men dette er forsåvidt bare en liten del av en funksjon jeg har ønsket lenge, nemlig en seriøs kostnadsteller, som fortløpende viser deg kostnadene med din nåværende samtale, ettersom hvem du ringer til og hvilket abbonnement du har.

 

AtW

Lenke til kommentar
Men uansett så syns jeg spekken til telenor sitt er litt suspekt, du ringer og sender mld til alle som har "DJUICE" gratis, nå bør man vell legge merke til at halvparten av abonemangene er DJUICE ikke alle telenor abonemangene.

 

9152343[/snapback]

 

Sender du melding gratis til dem som har Djuice? Det stemmer ikke med informasjonen man kan finne på djuice.no om djuice friends.

Lenke til kommentar

Med mindre man har munndiaré eller kontantkort så er det vel blitt forholdsvis billig å ringe uansett i disse dager? Spiller det egentlig noen rolle?

 

Må gjerne arrestere meg på det, jeg har gratis telefon og ser aldri en regning, men jeg ser jo en reklame i ny og ne og prisene virker ganske lave.

 

Uansett, hvis du skal ringe noen så er det vel ikke sånn at du revurderer om du skal ringe dersom du hadde visst at man måtte betale for det?

Lenke til kommentar

Selv om man ikke revurderer å ringe, så har jo prisen en del å si når regningene kommer.

 

Jeg ringer ikke så mye selv, så jeg for min del trenger ikke noe slikt abonnement, men for de som ringer mye, så er det jo bare positivt om regningene faller ned med 60% med et slikt abonnement :)

 

Det at du ikke ser på forhånd om de du ringer har samme abonnement som deg eller ikke har jo generelt lite å si ja. Alle har jo 1kr som det koster å ringe for å spørre om de har samme abonnement? (oppstart + 1min)

 

Denne nyheten plaget meg virkelig ikke så mye som den gjorde til enkelte som syntes den ikke var "viktig" nok.

 

 

MEN, nå ER det jo ærlig talt mulig å finne ut hvilket abonnement et nummer bruker.

Er jo bare å gå på f.eks. Netcom sine sider, og taste inn mobilnummeret på registreringen til "Min Side", så får du jo beskjed om nummeret ikke er en Netcom kunde.

Samme med Ventelo, OneCall, Telenor ++

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Det er en del tekniske begrensninger som gjør det vanskelig å lage et "offentlig system" for å sjekke hvilket abonnement andre har. Problemet ligger i at flere mobiloperatører kan dele samme operatør id. Man kan se hvilken operatør id mobilnummeret ligger under, men ikke hvilket mobilselskap eller hvilket abonnement nummeret har. Eneste måten å få tak i info vil da være at mobilselskapene legger ut databasene sine for offentlige søk :)

 

Det vil være helt totalt uaktuelt for mobilselskaper å gjøre offentlig hvilke abonnement kundene har. En slik løsning vil gi for mye info til andre mobilselskaper og gjøre det lettere å stjele kunder .

 

I tillegg vil et slikt system gå utover personsikkerheten. For uærlige personer vil det bli lettere å finne hemmelige mobilnummer når man vet både navn og abonnement.

 

Dette er den mest useriøse artikkelen jeg noen gang har lest på hw.no og den holder skikkelig ITavisen.no nivå. Håper det er siste gang jeg leser noe så dårlig her...

Lenke til kommentar
Dette er den mest useriøse artikkelen jeg noen gang har lest på hw.no og den holder skikkelig ITavisen.no nivå. Håper det er siste gang jeg leser noe så dårlig her...

9165340[/snapback]

Nyheten ligger på amobil.no .. *pirke*

 

Men som sagt i mitt forrige innlegg, så er det jo mulig å finne ut. :p

Lenke til kommentar
Haha, ja NÅ kom den.. :)

 

Noe jeg har irritert meg litt over er den "feilaktige" radioreklamene til Tele2 Friends.

 

-"Kjenner jeg deg?

-"Nei, men jeg har Tele2 friends, og du har Tele2, så jeg ringer gratis for å spørre.." elns.

9161057[/snapback]

 

Akkurat det samme har jeg stusset på. Er veldig villedende i mine øyne. Hvis jeg har lyst til å gjøre akkurat det samme så bør det være mulig, hvis ikke lyver reklamen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...