Gå til innhold

TEST: Compal IFL-90+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppsummerer godt mine meninger om maskinen etter snart to ukers bruk. Dog har jeg noe svakere prosessor, men ytelsen er fortsatt bra.

 

Det eneste jeg har å utsette i tillegg er statuslysene, som etter min mening er litt for sterke, om man f.eks. skal se en film i et mørkt rom. Det ble en enkel løsning for meg med en liten teipbit over hver, og vips var det perfekt.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Jeg sendte min i retur etter 1uke..

 

Syns den virket alt for billig bygget (knirke lyder, deler måtte klikkes på plass), tastaturet var bulket på venstre side og batteriet levde ikke like lenge som oppgitt.

Tror jeg fikk 1.5t totalt med vanlig jobbing (msn, surfing).

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Førsteinntrykket mitt er at dette er en veldig fristende PC, men mangel på HDMI trekker mye ned. Jeg vil også ha en solid bygget PC, spesielt tastaturet må være solid. Jeg ville nok prøvd PCen før jeg eventuelt ville kjøpt den.

 

Jeg regner med at denne PCen virker fint med Linux. Det hadde vært fint om dere testet hver PC i noen minutter og skrev en liten kommentar (i tillegg) i testene.

Lenke til kommentar

Til høsten kommer det nye digitale bakkenettet. I Norge vil vi bruke Mpg4 som komprimerings teknologi i motsettning til det meste av resten av verden som bruker den eldre/dårligere mpeg2.

 

Noen som vet om tv-kortet i denne maskina støtter digital tv med mpeg4 ?

Etter det jeg har skjønt, så er det ingen pci kort som gjør det per dags dat...

Lenke til kommentar
Førsteinntrykket mitt er at dette er en veldig fristende PC, men mangel på HDMI trekker mye ned. Jeg vil også ha en solid bygget PC, spesielt tastaturet må være solid. Jeg ville nok prøvd PCen før jeg eventuelt ville kjøpt den.

 

Jeg regner med at denne PCen virker fint med Linux. Det hadde vært fint om dere testet hver PC i noen minutter og skrev en liten kommentar (i tillegg) i testene.

9140568[/snapback]

 

 

tror nok knut tester maskinene i flere dager, så det burde ikke være et problem ;)

Lenke til kommentar
Jeg sendte min i retur etter 1uke..

 

Syns den virket alt for billig bygget (knirke lyder, deler måtte klikkes på plass), tastaturet var bulket på venstre side og batteriet levde ikke like lenge som oppgitt.

Tror jeg fikk 1.5t totalt med vanlig jobbing (msn, surfing).

9140445[/snapback]

Da har kanskje du fått en mandagspc. Min IFL90+ har og hadde ingen buler i det hele tatt. Tasaturet er fint og plant og sitter skikkelig på plass. Jeg har ikke opplevd noe nirkelyder under normalt bruk. Har bøyd litt på forskjellige steder på maskinen, og den virker solid nok. Kanskje noe elastisk der man har håndleddene om man virkelig presser. Men dette er rene formaliteter.

 

Viftestøyen på min maskin er såvidt hørbar under normalt bruk. Om jeg har litt musikk på merker jeg den ikke i det hele tatt. Ellers er det lite å si. Selv synes ejg designet er meget bra. Det er stilrent, pent og ikke minst gjør det det skal. Maskinen blir aldri for varm. Ved normalt bruk er varmen ikke-eksisterende. Ved spilling merker man den, men den blir aldri noe særlig plagsom. Jeg er alt i alt meget fornøyd med denne maskinen!

 

Eneste minuset jeg ser er at den ikke har hdmi/dvi, og at skjermkortet er noe underklokket fra produsent. Men dette kan man fint ordne selv. Så løp og kjøp!

 

Et godt alternativ til denne maskinen er ASUS G1S som også gir mye for pengene. Om man vil ha HDMI og Vista Ultimate, er ASUS G1S veien å gå. Men man har ikke samme mulighetene for valg av komponenter ved kjøp av ASUS G1S, og man får Ultimate 32 bit, sekk og mus med på kjøpet, enten man har lyst/trenger det eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om tv-kortet i denne maskina støtter digital tv med mpeg4 ?

Etter det jeg har skjønt, så er det ingen pci kort som gjør det per dags dat...

9141152[/snapback]

 

TV-tuneren man kan velge å få med på IFL90+ blir ubrukelig når det digitale bakkenettet kommer på plass.

 

Opplevde forfatteren noen problemer med installasjon/drivere som man leser så mye om i diskusjonstråden om maskinen i bærbar-forumet?

Lenke til kommentar

Synd man ikke har:

 

1. HDMI kontakt istedet for VGA, DVI og evt. SVHS som man har i dag. Så kan man bruke HDMI til DVI overgang osv om man trenger det.

 

2. HD-DVD eller BR "leser" også støtter DVD og CD lesing samt brenning.

 

3. 32GB SSD OS disk(alternativ plassering) + xxxGB SATA disk. Evt. kun SSD disk.

 

Ellers var det heftige specs på maskinen.

 

Edit:

Fjern disse greiene her. Kjør HDMI på alt med video og dropp gammel modem teknologi.

D-Sub, S-Video-utgang, 56k analogt modem
Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Synd man ikke har:

 

1. HDMI kontakt istedet for VGA, DVI og evt. SVHS som man har i dag. Så kan man bruke HDMI til DVI overgang osv om man trenger det.

 

2. HD-DVD eller BR "leser" også støtter DVD og CD lesing samt brenning.

 

3. 32GB SSD OS disk(alternativ plassering) + xxxGB SATA disk. Evt. kun SSD disk.

 

Ellers var det heftige specs på maskinen.

 

Edit:

Fjern disse greiene her. Kjør HDMI på alt med video og dropp gammel modem teknologi.

D-Sub, S-Video-utgang, 56k analogt modem

9143722[/snapback]

 

1. ATI sitt eksempel med DVI kontakt på maskinen og adapter for hdmi (med lyd) og vga ville vært det beste. Med kun hdmi ekskluderer man glatt de som trenger vga.

 

2. At det ikke finnes som opsjon er litt teit ja.

 

3. Noen burde komme med en 2 i 1 disk. Hvis det ikke er plass til 16-32 GB SSD på kretskortet kan man evt ta bort en plate. 100 GB platelagring og 16GB SSD hadde hvertfall vært tilstrekkelig for meg.

Jeg snakker her ikke de omtalte hybrid diskene som bruker flash som en slags buffer, men 2 harddisker som blir registrert som 2 harddisker av bios i samme innpakning. Men det er kanskje ikke mulig med sata siden de er koblet på samme kabel? Tilbake til pata da :p

 

S-video er kjekt å ha hvis man feks er på besøk og vil vise noe på en gammel tv.

Likeså analogt modem. Ubrukelig for både meg og deg og mange andre, men kjekt å ha for de som reiser mye og ikke altid har tilgang til trødlåst eller kablet nett. Pluggene tar uansett ikke store plassen.

Lenke til kommentar

Neida, en RJ22 plugg tar ikke mye plass, men alle komponenter og plugger som kan tas vekk sparer plass og elektronikk, samt drivere.

 

svideo kan være kjekt å ha men jeg har lagt merke til at mange tv'er ikke engang har dette selv om de er av gammalny 4:3 dato, men da har ofte minst 2 scart. Noen har tom bare AV, altså compositt og phono.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Synes Asus G1S ser litt mer fristende ut når det gjelder finish (og kvalitet?). Noen som vet om plasser de selger den i Trondheim (i butikk)? Kommer det en test snart av denne maskinen?

9145336[/snapback]

 

Har lekt meg en del med ASUS G2P og må si hele G-serien til ASUS er helt rått. Eneste unntaket var at Vista Home Premium var pre-innstallert og ved første boot så fikk vi feil om at programmer ikke greide å starte :p Så la inn XP igjen med en gang :p

Lenke til kommentar
Synes Asus G1S ser litt mer fristende ut når det gjelder finish (og kvalitet?). Noen som vet om plasser de selger den i Trondheim (i butikk)? Kommer det en test snart av denne maskinen?

9145336[/snapback]

 

Har lekt meg en del med ASUS G2P og må si hele G-serien til ASUS er helt rått. Eneste unntaket var at Vista Home Premium var pre-innstallert og ved første boot så fikk vi feil om at programmer ikke greide å starte :p Så la inn XP igjen med en gang :p

9145453[/snapback]

Det hørtes jo helt sykt ut? Slik skal det da ikke være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...