Gå til innhold

AMD utvider utvalget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er imponert over hvor mye AMD klarer å presse opp klokkefrekvensen når de har hard konkurranse. 3,2 GHz originalt er ganske mye for K8. Regner med det blir 125W TDP som på 6000+ og at 6000+ kommer ned på 95W TDP snart.

 

Jeg har litt lyst til å kjøpe en rask X2-prosessor nå men, hovedsaklig på grunn av oppgraderbarhet (AM2+ og AM3 Phenom X4) men også på grunn av sympati med "david" i en hard økonomisk situasjon. Jeg er på vippen mellom valgene 5000+ 65W, 5600+ 89W og 6000+ 125W. På den ene siden vil jeg ha lav varmeutvikling pga støy, men så er det jo vinter snart så da trenger jeg litt varme under skrivebordet :) Regner med å skifte den ut med Phenom X4 etter hvert.

Lenke til kommentar
det må vel væe stopp for K8 nå. skal ikke den toppe på 3-3.5Ghz?

9124149[/snapback]

Tja, det er ikke noen definert stopp, men den skal ha vært optimalisert for klokkefrekvenser på ca 2-3 GHz og 3,2 GHz ser ut til å bli toppen ja.

 

Rundt 1500 kroner virker fornuftig. Er vel en del med AM2 som ikke har orker å vente på K10. Kan vel ytelsesmessig sammenlignes med E6400.
Vel, nå blir den vel neppe dårligere enn X2 6000+ som er på nivå med intels E6600.

 

Forhåpentligvis 65 nm.

9124257[/snapback]

Hvorfor det hvis 90nm-utgavene klokker bedre og har lavere varmeutvikling ved den hastigheten?

Lenke til kommentar

Enig med Simen her. Er imponerendes av AMD at de klarer å presse K8 så høyt.

På en annen side så kan vel utgivelsen av denne bety at det blir en liten stund til Barcelona kommer til AM2.

 

Kjøpte nettopp en 6000+ som klokker til underkant av 3300mhz på 1.4V som er standard.

F3 med de siste steppingene går langt.

Lenke til kommentar

denne blir vel et siste forsøk på å få solgt noe større før til jul, når K10 kommer til desktopbrukere. Det som har irritert meg med K10, er at vi omtrent ikke har sett NOEN benchmarks. For ett og et halvt år siden når Intel pressenterte Core 2 Duo, var dem VELDIG kjapt ute med benchmarks som viste at den gruset K8 cpu'ene.

Lenke til kommentar
Jeg er imponert over hvor mye AMD klarer å presse opp klokkefrekvensen når de har hard konkurranse. 3,2 GHz originalt er ganske mye for K8. Regner med det blir 125W TDP som på 6000+ og at 6000+ kommer ned på 95W TDP snart.

 

Jeg har litt lyst til å kjøpe en rask X2-prosessor nå men, hovedsaklig på grunn av oppgraderbarhet (AM2+ og AM3 Phenom X4) men også på grunn av sympati med "david" i en hard økonomisk situasjon. Jeg er på vippen mellom valgene 5000+ 65W, 5600+ 89W og 6000+ 125W. På den ene siden vil jeg ha lav varmeutvikling pga støy, men så er det jo vinter snart så da trenger jeg litt varme under skrivebordet :) Regner med å skifte den ut med Phenom X4 etter hvert.

9124255[/snapback]

Jeg sitter med samme dilemma som deg nå for en barebone... skal jeg gidde å gå for en 125W CPU eller skal jeg roe meg ned til 5600+ og 89W. Synes det er mange watt forskjell mellom 5600 og 6000+

Lenke til kommentar

Siden prisforskjellen er så liten så er det like godt å gå for en 6000+

Denne kan mest sannsynlig kjøre 3ghz på lavere volt enn 5600+.

Eventuelt kan du sette ned mp til 14. Prossesoren avgir da 89w.

 

Edit: Det ser forresten ut som om 5600+ kjører på 1.3V/1.35V mens 6000+ kjører på 1.35V/1.4V

Endret av corcky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...