Gå til innhold

Slik bruker du mobilen som mp3-spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det en original nokia overgang fra 2.5" til 3.5" hodetelefoner? De har jo tidligere laget gode overganger for pop-port, AD15,AD46,AD49.

Den som selges på clas ohlson er dessverre av heller laber kvalitet. Kontakten som skal inn i telefonen er ganske dårlig og ikke minst altfor lang utvendig slik at den vil kunne fungere som brekkstang i lomma / sekken / veska => ødelagt 2.5" port i telefonen.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Nokia s40 3.ed (eks:6300 / 6233 osv) spørsmål: noen som vet om det er mulig å spille av musikk etter mapper på minnekortet og ikke tags i filene? På nokia 6230i som er s40 2.ed var det mulig å spille av alle spor utfra hvor de lå på minnekortet (mappestruktur, f.eks. album 1, Balbum 2, Calbum 3 osv). Finner ikke denne muligheten på s40 3.ed.

Lenke til kommentar

Til oss med Windows Mobile (6->Professional, 5->Pocket PC) anbefaler jeg sterkt Mortplayer. Tidligere brukte jeg Pocketmusic, men jeg syntes MP er overlegent best.

En veldig god feature er mulighet for å låse enheten og samtidig deaktivere skjermen med en enkel hardwareknapp og opplåsing med to trykk på samme knapp igjen.

 

Jeg bruker dette defaultskinnet fordi det har store knapper som passer til å bruke tommelen, men det finnes mange alternativer om du ett fantom med stylusen eller bryr deg mer om utseende enn brukervennlighet.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

Legg også inn Mortbuttons for menyer til programmene du bruker som overgår startmenyen en del.

Lenke til kommentar
Nokia s40 3.ed (eks:6300 / 6233 osv) spørsmål: noen som vet om det er mulig å spille av musikk etter mapper på minnekortet og ikke tags i filene?

Ikke etter mapper, men etter playlister. Du kan lage playlister med Nokia Music Manager. Litt mer tungvint, men det løser "problemet". Håper dette blir bedret i S40 5th edition.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Om telefonen ringer kan du dessuten svare på samtaler uten å ta ørepluggene ut.

 

Og nettopp derfor kommer jeg ALDRI til å bruke en mobiltelefon som musikkspiller. Når jeg hører på musikk vil jeg ikke bli forstyrret av telefoner.

 

Jeg bruker imidlertid en lomme-PC (Windows Mobile) uten telefon som musikkspiller. Og da bruker jeg Phantasm Music Player (nå kalt PhantasmX). Dessverre er utvikleren en paranoid og fremmedfientlig amerikaner som nå nekter å selge utenfor USA fordi noen fornærmet ham i et forum. Alternativt anbefaler jeg Pocket Player.

Lenke til kommentar

Da kan du vel bruke telefonen i frakoblet modus?

 

Til artikkelforfatter: Jeg har full forståelse for at denne artikkelen ikke er skrevet for mobilnerdene, som kan dette uansett. Men jeg reagerte på to ting negativt, i hver sin retning.

 

1) Alvorlig talt, "Dette er en ledning du kobler til mobilen og PC-en, slik at de to kan snakke sammen." ? At det skal være lettfattelig trenger ikke å bety at en skriver som om det var til en 5-åring.

 

2) Når artikkelen ellers er så lettfattelig, så er det rart at det på slutten ikke blir forklart de ulike utgangsmulighetene for lyd. For en som ikke vet hva MB og GB er, så vil "3,5 mm jack" trolig være ganske uforståelig. Dette forklares ikke nærmere.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Anbefaler denne til alle som bruker SE sine telefoner som MP3-spiller. Veldig kjekt og billig. Nettbutikken jeg referer til er meget seriøs og sender fra Hongkong for en veldig billig penge (vanlig brevporto).

 

Den er jo DYR (over kr 100 med frakt), stor/klumpete men ser likevel billig ut. Ingen god kombinasjon.

Denne fra DX er mer elegant og koster mindre enn kr 10 levert i postkassen etter 2-3 uker.

 

En annen fordel med slike adaptere er at man kan høre på radio med mobilen sin innebygde høyttaler.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...