Gå til innhold

Fotball struper 3G-nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å streame mobil-TV genererer vanligvis 106 kbps (1 Mbit)

Jeg har ikke brukt Mobil-TV ennå, og så fremt jeg har regnet riktig her, så kommer jeg nok ikke til å bruke det med det første heller.

 

Blir det riktig å si at man laster ned ca én MB hvert åttende sekund når man ser på Mobil-TV? På mitt mobilabonnemet blir jeg belastet for kr 10 for hver påbegynte MB opp til 50 MB, deretter går prisen ned til én krone. Det er et pristak på kr 1.100 pr mnd og dette taket skulle jeg i så fall klare å nå noen minutter før dommeren blåser i fløyta.

 

Første 50 MB tar 6:40 og koster kr 500

Resten av kampen vil da være på 625 MB, og vips, da har man brukt kr 1.100 på en fotballkamp.

 

Dette høres så urimelig og rart ut at jeg nekter å tro at det kan være riktig.

Lenke til kommentar
Å streame mobil-TV genererer vanligvis 106 kbps (1 Mbit)

Jeg har ikke brukt Mobil-TV ennå, og så fremt jeg har regnet riktig her, så kommer jeg nok ikke til å bruke det med det første heller.

 

Blir det riktig å si at man laster ned ca én MB hvert åttende sekund når man ser på Mobil-TV? På mitt mobilabonnemet blir jeg belastet for kr 10 for hver påbegynte MB opp til 50 MB, deretter går prisen ned til én krone. Det er et pristak på kr 1.100 pr mnd og dette taket skulle jeg i så fall klare å nå noen minutter før dommeren blåser i fløyta.

 

Første 50 MB tar 6:40 og koster kr 500

Resten av kampen vil da være på 625 MB, og vips, da har man brukt kr 1.100 på en fotballkamp.

 

Dette høres så urimelig og rart ut at jeg nekter å tro at det kan være riktig.

9102642[/snapback]

 

Man betaler for tilgangen til tjenesten og datatrafikken nulltakseres(hvertfall hos telenor)

Lenke til kommentar

Er ikke bare et problem på fotballarenaer, bor selv på Carl Berner i Oslo og der er det umulig å se live video når det er kamper, bare hakker og timer ut. Faktisk så har også de "vanlige" mobil sidene på Telenor/TV2 sin fotballportal en tendens til å time ut under kamp.

 

På grunn av dette avsluttet jeg abonnementet på fotballen. Og til han som regnet ut prisen på å se en kamp, med såkalt fotballabonnement hos Telenor til kr 69 i måneden kan du se så mange kamper du bare orker uten å betale noe for den faktiske overførte datamengden.

 

Til slutt, jeg TROR at DMB går via mobilnettet mens DVB-T går via DAB (altså digital radio) nettet. Det betyr at DVB-T er helt uavhengig av dekning/kapasitet i mobilnettet. Men det kan hende at jeg husker feil her...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...