Gå til innhold

Omtale av Harry Potter og Føniksordenen (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når dere først testet så mange versjoner hvorfor ikke wii versjonen som høyst sansynligvis er den beste av de?

 

Samme som dagbladet sin test.

 

Edit:

 

Jeg liker veldig godt omtalene deres stort sett, men som sagt ut fra eks. ign sin test eller gamespot for den saks skyld ser det iallefall ut som et all right spill.

 

http://wii.ign.com/articles/798/798713p1.html

 

Men det er EA det er snakk om, de slurver mye og det skal sies.

Endret av alaruz
Lenke til kommentar
Den vesle trollmannen vender tilbake til Galtvort for fjerde gang, og han har fremdeles problemer med å overbevise

 

Femte gang.

 

HP og De vises sten

HP og Mysteriekammeret

HP og Fangen fra Azkaban

HP og Ildbegeret

HP og Føniksordenen

9102322[/snapback]

 

Strengt tatt vender han tilbake for fjerde gang, da han ikke kan sies å ha vendt tilbake da han kom dit for første gang. :]

Lenke til kommentar
Den vesle trollmannen vender tilbake til Galtvort for fjerde gang, og han har fremdeles problemer med å overbevise

 

Femte gang.

 

HP og De vises sten

HP og Mysteriekammeret

HP og Fangen fra Azkaban

HP og Ildbegeret

HP og Føniksordenen

9102322[/snapback]

 

Strengt tatt vender han tilbake for fjerde gang, da han ikke kan sies å ha vendt tilbake da han kom dit for første gang. :]

9102389[/snapback]

 

Det står også dette i artikelen:

...de tre foregående spillene...

 

Så tror nok at forfatteren har hoppet over et av spillene når han har regnet sammen total antallet...

Endret av xaith
Lenke til kommentar
Når dere først testet så mange versjoner hvorfor ikke wii versjonen som høyst sansynligvis er den beste av de?

 

Samme som dagbladet sin test.

 

Edit:

 

Jeg liker veldig godt omtalene deres stort sett, men som sagt ut fra eks. ign sin test eller gamespot for den saks skyld ser det iallefall ut som et all right spill.

 

http://wii.ign.com/articles/798/798713p1.html

 

Men det er EA det er snakk om, de slurver mye og det skal sies.

9102149[/snapback]

 

Jeg skulle gjerne testet Wii-versjonen da jeg kan se for meg at denne er noe morsommere enn de andre med tanke på bruk av Wii-mote. Dessverre fikk vi ikke Wii-versjonen i hende i tide, så det ble med de tre versjonene som beskrevet.

 

Uansett hvordan man snur og vender på det har jeg aldri kommet til å gitt spillet verken sju eller åtte, så IGNs karakter er uforståelig for meg.

 

Selv om Electronic Arts står bak en rekke gode spill har de som du nevner en tendens til å slurve litt når det kommer til slike titler. Her har de bommet på mål ved å gjøre spillet alt for rettet mot barn, når hele Harry Potter-franchisen som mediefenomen vender seg mot et gradvis aldrende publikum. Harry Potter og vennene hans utvikler seg på mange måter sammen med de som har vært med fra første bok/film.

 

Den vesle trollmannen vender tilbake til Galtvort for fjerde gang, og han har fremdeles problemer med å overbevise

 

Femte gang.

 

HP og De vises sten

HP og Mysteriekammeret

HP og Fangen fra Azkaban

HP og Ildbegeret

HP og Føniksordenen

9102322[/snapback]

 

Strengt tatt vender han tilbake for fjerde gang, da han ikke kan sies å ha vendt tilbake da han kom dit for første gang. :]

9102389[/snapback]

 

Det står også dette i artikelen:

...de tre foregående spillene...

 

Så tror nok at forfatteren har hoppet over et av spillene når han har regnet sammen total antallet...

9102416[/snapback]

 

Han vender teknisk sett tilbake for fjerde gang ja, men det er rett som du sier at det er gjort en glipp inne i artikkelen, takk for påpekningen :)

Lenke til kommentar

Har kjøpt spillet på pc.

 

Det var ikke nå mye monstre å slåss mot bare det grønne laget på skola

 

Synes det var dårlig at kun etter ca. 60 % var det bare småting å finne.

Så halve Spillet gikk jo til det da

 

Men var bra selve spillet, litt rar måte å bevege seg på

Men funka!

 

Stexil :D

Lenke til kommentar

Såg nettopp "the making of" og Wii spillet virker temmelig kult. Fikk og se skuespillerene spille spillet. Temmelig morsomt.

 

Her skal du bevege moten i visse veier for å kaste forskjellige spells osv. Og de interviewet skaperene bak spillet og han sa selv at de liker Wii versionen best, og han innerømmet at de hadde Wii konsollen i bakhode under hele utviklingen.

 

Så jeg synes dere bør ta en test på Wii versionen. Meiningen med spill er jo opplevelsen, og Wii gir mye mer for dette spillet.

Lenke til kommentar
Såg nettopp "the making of" og Wii spillet virker temmelig kult. Fikk og se skuespillerene spille spillet. Temmelig morsomt.

 

Her skal du bevege moten i visse veier for å kaste forskjellige spells osv. Og de interviewet skaperene bak spillet og han sa selv at de liker Wii versionen best, og han innerømmet at de hadde Wii konsollen i bakhode under hele utviklingen.

 

Så jeg synes dere bør ta en test på Wii versionen. Meiningen med spill er jo opplevelsen, og Wii gir mye mer for dette spillet.

9108265[/snapback]

 

Dette spillet er lengre enn en Wii-mote unna å være noe kult. Vi må ikke bli sløve å la late utviklere bruke den som et fristed hvor spillene ikke skal kritiseres så lenge kontrolleren er responsiv nok.

 

Den innledende fascinasjonen med kontrolleren er over, og utviklere er nødt å prioritere gameplayfaktorer vel så mye som kalibreringen opp mot en enkelt konsoll/kontroller.

Lenke til kommentar
Dette spillet er lengre enn en Wii-mote unna å være noe kult. Vi må ikke bli sløve å la late utviklere bruke den som et fristed hvor spillene ikke skal kritiseres så lenge kontrolleren er responsiv nok.

 

Den innledende fascinasjonen med kontrolleren er over, og utviklere er nødt å prioritere gameplayfaktorer vel så mye som kalibreringen opp mot en enkelt konsoll/kontroller.

9108722[/snapback]

 

Jeg er nokså uenige der.

 

Hadde Wii-sports vært like gøy på PS3 og 360? Nei. Den er fantastisk morro pga selve kontrollen....

 

Men, nå ser jeg på spill som underholdning og innlevelse. Greit nok at mulig Harry Potter spillet er ikke bra, men du bør ikke si at den er dårlig uansett hvordan den blir spilt på...

 

Harry Potter er jo om magi og den tryllestaven. Det er jo naturlig å tenke at det er mye mer morro å faktisk vifte med armen enn å trykke "X" på en gamepad. Det skaper en helt annen opplevelse, som og gir deg et annet spillopplevelse.

 

Ville et Star Wars lysverd spill vært like morro med PS3 analog stick styring, eller å heller holde en Wii-mote og faktisk vifte den rundt og hogge til folk? Neppe.

 

Det er jo hele pointet med Wii. Å spille på en annen måte, og oppleve spill en annen måte.

 

Å si at "fascinasjonen med kontrolleren er over" er feil, siden det er dette som ER Wii. Mens PS3 og 360 har graffikk. De bruker flotte visuelle omgivelser å trekke folk, og Wii bruker bevegelse....sånn er det bare.

 

Men nå virker det som om du har noe personlig imot Wii og er drit lei av den, så jeg tror nok at du vil ikke innrømmet å like spillet på Wii uansett om du hadde faktisk hatt det morro.

 

Og i min meining, har du det morro med et spill er dette et bra spill.

Endret av nosync
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal dra dette over til en diskusjon på hvorvidt jeg har noe imot Wii eller ikke, men påstanden faller ganske klart på sin egen urimelighet.

 

Poenget mitt her er at det er ikke Wii-mote eller ei som dikterer hva som er et godt spill eller ikke. Du har rett i at Wii skal se spillingen i et nytt lys og gi en annerledes opplevelse, men det gir ikke fundamentale mangler i gameplayet livets rett.

 

Kall meg gjerne gretten, men feilene i Harry Potter og Føniksordenen er alt for store til at en Wii-mote kan gjøre spillet godt. Det hjelper ikke å sette plaster på et åpent brudd :)

Lenke til kommentar
Dette spillet er lengre enn en Wii-mote unna å være noe kult. Vi må ikke bli sløve å la late utviklere bruke den som et fristed hvor spillene ikke skal kritiseres så lenge kontrolleren er responsiv nok.

 

Den innledende fascinasjonen med kontrolleren er over, og utviklere er nødt å prioritere gameplayfaktorer vel så mye som kalibreringen opp mot en enkelt konsoll/kontroller.

9108722[/snapback]

 

Der er jeg faktisk helt enig. Selv om Wiimoten er en unik kontroll, frigjør ikke dette utviklerne fra alle andre ting rundt et godt spill. Du må ha mer enn en liten tryllestav å svinge med (swish and flick anyone?) for å gjøre et spill underholdene. Om et spill er så repetenrede at OL i malingstørking er mer spennende, kan et hyperinteresangt kontrollsystem ikke redde mye, synes jeg.

 

Om man tar i bruk Wiiens egenskaper på alle plan, så blir det noe helt annet.

 

Det at IGN gir spillet gode karakterer, sier vel mer om IGN enn noe annet. IGN har dessverre en tendens å sette feile personer på jobben til å anmelde. Jeg mener at en fanboy av en serien skal holdes 2 steg unna hovedanmeldelse, men heller få si sine ord (ettersom en fanboy av serien kan sette ting mer i perspektiv). Dette fordi jeg føler at mange spill blir roset opp i skyene kun fordi anmelderen har likt de foregående spillene i serien og er nærmest blottet for kritiske øyne for serien. Som f.eks da Final Fantasy XI(og en I til?) ble anmeldt her på gamer.no, ble det jo storhollois fordi spillet ikke fikk 10/10. Men selve begrunnelsen i omtalen var megagodt beskrevet.

 

Jeg likte denne omtalen, og har ikke mye å utsette på den. Trakk litt på smilebåndet da jeg fikk indre bilder av Master Chief som kassamann på Rema. Alt i alt en meget godt begrunnelse til hvorfor dette spillet ikke fortjener mer enn det fikk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...