Gå til innhold

Test: Mio A701


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Over et halvt år siden? Den kom på markedet for fire halvår siden!

9098523[/snapback]

 

Jeg har hatt denne i 3 halvår, det er helt hinsides å sammenligne denne med nyere GPS-telefoner. Den var ny og moderne for 2 år siden, og har fungert helt utmerket for meg til nå. Jeg har også HTCen, og den kan ikke helt måle seg med mio'en når det gjelder funksjonalitet og ytelse.

 

A701 har også en stor herskare av fans, og det finnes uttalige programmer spesielt laget for denne, og flere custom roms. Jeg bruker en av disse, og min telefon har vært påslått sammenhengende i to uker (jobbtelefon) og har aldri "krasjet", som blant annet HTCen har en tendens til. Det er en telefon som kjører på windows, så som vanlig windows må man ofte kjøre "restart".

 

Ja den mangler 3G, Wifi og ett bedre kamera. Men den er over 2 år gammel! Den fungerer utmerket til deg jeg trenger den til, og den har raskere prosessor og bedre GPS modul enn mye av de nye på markedet.

 

Det er varslet om at Mio A702 kommer etterhvert og denne skal jeg garantert ha.

 

Anmeldelsen var bra skrevet, innholdsrik og nøyaktig. Men det blir feil å sammenligne en 2 år gammel telefon med sommerens nyeste, og tonen/konklusjonen hadde nok vært en annen hvis den hadde blitt anmeldt når den var ny.

Endret av jaydee
Lenke til kommentar

Jeg, som jaydee, har også eid denne i tre halvår.

jaydee nevner custom roms, jeg bruker også en av disse. Telefonen er dønn stabil og kræsjer så å si aldri.

Selve telefonen inneholder jo en intel xscale pxa 270 som kjører på 520 mhz.

 

De fleste htc-telefonene bruker texas instruments 850 omap som kjører på 201 mhz.

 

A701 er raskere, det merkes bla. i tomtom.

Husverten har nemlig en p3300 deluxe.

 

Hadde dere testet denne for et år siden hadde testen straks vært mer relevant.

 

Det er i tillegg vanskelig å få tak i a701, da den virker å være på vei ut av markedet.

 

Hvordan kan dere seriøst anbefale en trasig Nokia 6110 Navigator fremfor noe med trykkfølsom skjerm?

Symbian og series 60. :nei: Det utgår.

Lenke til kommentar

Artikkelforfatter bommer helt med sin artikkel og er faktisk helt patetisk i karaktergivning. Det er ikke akkurat mange telefoner med GPS som kjører 6.x versjon av MSWM...kjør selv et søk på amobil sin egen prisguide....hahaha

 

Videre sammenligner han en gammel telefon som denne er, med helt nye telefoner...

 

En sjelden gang så må jeg bare gi forfatter STRYK og jeg har nå satt navnet hans på listen over de "journalister" jeg ikke vil lese informasjon av.

 

PATETISK MANN!

PATETISK!

Lenke til kommentar

Jeg foreslår test av en to år gammel nokia, en hvilken som helst.

Gi så denne karakter i forhold til dagens kriterier.

 

Neppe noe bedre enn mioen, dårligere vil jeg påstå.

 

Jeg har som sagt en slik selv, og den er jeg meget fornøyd med.

Den virker rett og slett perfekt, selv etter et år med intens bruk.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Jeg ser at mange reagerer på at vi har testet en eldre telefon. Jeg har forståelse for at det kan oppfattes som urettferdig, men ser allikevel ikke hva vi skulle gjort annerledes.

 

Man kan gjerne si at vi burde vært tidligere ute med en test av A701, men det har nå dessverre ikke vært mulig da vi ikke har hatt noe samarbeid med Mio tidligere.

 

Nå som vi først har fått muligheten til å anmelde Mio-produkter, er det naturlig å teste alle produktene de har i porteføljen. Målsettingen må jo være at du som leser skal kunne finne en test av alle telefoner du har å velge mellom i butikken.

 

Det vi ellers kunne gjort:

 

a) Gi A701 en god karakter fordi det er en gammel telefon. (Ikke særlig objektivt.)

 

b) Ikke ha noen test av A701 i det hele tatt, og risikere at lesere går ut og handler en telefon som vi mener er et dårlig kjøp.

 

Jeg kan ikke etter beste evne se at dette er bedre alternativer. :)

Lenke til kommentar

Byttet akkurat ut min MIO A701, har vært en trofast telefon i 1,5 år nå. Kjøpte den da den var ny, og da fantes ikke mange alternaltiver til denne med ytelse eller funksjonalitet i nærheten.

 

Prisen som er oppgitt på være feil, jeg har en venn som kjøpte denne på elkjøp for 3 mnd siden, til 2995,- uten abb. Ny i forseglet eske.

Lenke til kommentar
Artikkelforfatter bommer helt med sin artikkel og er faktisk helt patetisk i karaktergivning.  Det er ikke akkurat mange telefoner med GPS som kjører 6.x versjon av MSWM...kjør selv et søk på amobil sin egen prisguide....hahaha

 

9105573[/snapback]

 

Tja... kanskje man ikke finner de i prisguiden, men jeg har nå en WM6 telefon med GPS, så det finnes faktisk hvis du tvilte på det.

Lenke til kommentar
Heisann

 

Nå som vi først har fått muligheten til å anmelde Mio-produkter, er det naturlig å teste alle produktene de har i porteføljen. Målsettingen må jo være at du som  leser skal kunne finne en test av alle telefoner du har å velge mellom i butikken.

 

Det vi ellers kunne gjort:

 

a) Gi A701 en god karakter fordi det er en gammel telefon. (Ikke særlig objektivt.)

 

b) Ikke ha noen test av A701 i det hele tatt, og risikere at lesere går ut og handler en telefon som vi mener er et dårlig kjøp.

 

9107198[/snapback]

 

Ikke ha noen test av A701. Den er på vei ut av markedet, og vil bli erstattet av A702. De andre MIO produktene går det helt greit å teste, da det er bare GPS produkter, som skiller seg mer fra hverandre ang. brukervennlighet, plassering i bilen, skjermstørrelse ol. Og ikke så mye hva gjelder teknologien i dem.

 

Jeg skrev for hardware.no i oppstarten, for gud herrens år siden, og vet hvordan det er å ikke ha avtaler med firmaer, og hvor produktene ikke ble testet før journalisten hadde råd til å kjøpe det selv. Men noen ganger anmeldte vi ikke i det hele tatt, da det ville gi et feil bilde, da ikke av selve produktet som snart var ut likevel, men av produsenten. Anmeldelsen av A701 vil nok påvirke folk når A702 kommer ut, som jeg er ganske sikker vil være bedre enn det meste på markedet (ifølge den informasjonen jeg har fått).

 

Ordlyden i anmeldelsen og sammenligningene er det som gjør artikkelen 'feil'. Man skulle understreket at det er en gammel telefon, sagt at det finnes bedre alternativer, og at A702 kommer snart ut, og vil ha det meste A701 mangler. Forfatteren skriver noe alla "mitt verste kjøp" og er ekstremt utrettferdig ovenfor et flott produkt for 2 år siden. Karakteren kunne nok bli det samme, særlig når det ble sammenlignet mot nye produkter, men ordlyden kunne være mye bedre. Man kunne nevnt den er 2 år gammel og at det snart kommer ut en ny.

 

(Dette posten ble skrevet altfor fort, da jeg må i møte, så unnskyld for dårlig setningsoppbygning og skrivefeil)

Lenke til kommentar
Forfatteren skriver noe alla "mitt verste kjøp" og er ekstremt utrettferdig ovenfor et flott produkt for 2 år siden. Karakteren kunne nok bli det samme, særlig når det ble sammenlignet mot nye produkter, men ordlyden kunne være mye bedre. Man kunne nevnt den er 2 år gammel og at det snart kommer ut en ny.

 

(Dette posten ble skrevet altfor fort, da jeg må i møte, så unnskyld for dårlig setningsoppbygning og skrivefeil)

9109847[/snapback]

 

Det er ingen tvil om at A701 ville vært et bedre kjøp da den kom i salg første gang. Men selv den gang var det mulig å få en telefon som var et teknologisk hestehode foran A701: Siemens SXG75. Litt avhengig av hva man vektlegger, selvsagt.

 

Normalt sett tester vi ikke produkter som er to år gamle. I dette tilfellet var det Mio som kontaktet oss med forespørsel om vi ville teste A701. Dette, og det faktum at telefonen fortsatt er i salg og markedsføres på Mios hjemmesider, tilsier at det i dette tilfellet var greit å teste telefonen.

 

Logikken her er at dersom Mio vil at vi skal teste telefonen, så må den også vurderes opp mot det som er tilgjengelig i dag.

Lenke til kommentar
Artikkelforfatter bommer helt med sin artikkel og er faktisk helt patetisk i karaktergivning.  Det er ikke akkurat mange telefoner med GPS som kjører 6.x versjon av MSWM...kjør selv et søk på amobil sin egen prisguide....hahaha

 

9105573[/snapback]

 

Tja... kanskje man ikke finner de i prisguiden, men jeg har nå en WM6 telefon med GPS, så det finnes faktisk hvis du tvilte på det.

9107478[/snapback]

 

Tviler ikke på at de finnes...men det er ikke akkurat mange av dem! Artikkelforfatter legger det frem på en måte at "alle" mobiler med GPS i MS miljø kjører versjon 6.x Så hvilken telefon har du? og er du happy?

 

(Jeg leter etter en etterfølger til min nesten 3 år gamle HP 6515, men har enda ikke funnet "den rette")

Lenke til kommentar

Her er også en test fra 2005 av en mobil omtalt av Amobil...

(samme året som A701 kom ut?)

Er litt artig å lese denne i ly av siste artikkel....når de ga denne telefonen karakter 4 i sin tid...hehe ;-)

 

http://www.amobil.no/tester/mobiltester/so...6475/konklusjon

 

(og jeg skal fortelle litt senere hvorfor det er så morsomt...et hint er å se på totalkarakter i forhold til delkarakterer i artikkelen)

Endret av Zephh
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...