Gå til innhold

Iphone krasjer WiFi-soner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikke nok med at den koster mye mer enn den er verdt, den ødelegger også wifi nettverk, bra jobba apple.

9096935[/snapback]

 

Nå er det vel ikke akkurat dette Apple sin skyld, men heller at iPhone har blitt så populær, at alle mobilene kobler seg opp mot Wi-Fi nettverkene. Hvis folk virkelig, som jeg får inntryk av i artikkelen, går rundt med Wi-Fi på slik at den kobler seg til alle mulige nettverk... da kan ikke batteriet vare lenge :dontgetit:

Endret av above_trutth
Lenke til kommentar
hmm, leste litt om ARP på wikipedia og der kom det opp noe om zeroconf. og det er noe som apple benytter seg av en hel del. kan det være at apple har kokt inn støtte for zeroconf i iphone, og det er den støtten som ser ut til å gå amok?

9098262[/snapback]

Det håper jeg virkelig ikke da zeroconf brukes i Ubuntu Feisty :p Tviler med andre ord på at det har skylden ;)

Lenke til kommentar
hmm, leste litt om ARP på wikipedia og der kom det opp noe om zeroconf. og det er noe som apple benytter seg av en hel del. kan det være at apple har kokt inn støtte for zeroconf i iphone, og det er den støtten som ser ut til å gå amok?

9098262[/snapback]

Det håper jeg virkelig ikke da zeroconf brukes i Ubuntu Feisty :p Tviler med andre ord på at det har skylden ;)

9099720[/snapback]

 

zeroconf er en protokoll, så selv om den funker fint i ubuntu så kan den være fucket av en eller annen grunn i iphone. men det virker i det hele tatt som det er en bug i hvordan iphone håndterer wlan problemer. altså at den henter fram en gammel ip-addresse om den mister forbindelsen med ett nett og prøver å finne mac addressa til den ipen...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...