Gå til innhold

Norton AntiBot ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det her egentlig er ett unyttig program, burde jo være en funksjon som antivirusprogrammet allerede har.

Så for meg sier dette programmet: "Antivirusprogrammet våres gjør ikke jobben sin, så du må kjøpe et program til" Eller "Vi tjener ikke nok penger allerede, så vi lager et unyttig program som vi kan tjene enda mer penger på"

Endret av Lucifer24
Lenke til kommentar

Renger med at det kommer masse negative kommentarer om Norton sine produkter nå, men de har faktisk blitt bedre.

 

 

Jeg bruker selv andre produkter fra Symantec. Kjører blandt annet Antivirus pakken de har for bedrifter (Symantec Antivirus Corp. Edition 10.2), der er det lavt CPU-bruk, enkelt brukergrensesnitt, og tar liten plass på disken og i minnet.

Lenke til kommentar
Renger med at det kommer masse negative kommentarer om Norton sine produkter nå, men de har faktisk blitt bedre.

 

 

Jeg bruker selv andre produkter fra Symantec. Kjører blandt annet Antivirus pakken de har for bedrifter (Symantec Antivirus Corp. Edition 10.2), der er det lavt CPU-bruk, enkelt brukergrensesnitt, og tar liten plass på disken og i minnet.

9095197[/snapback]

 

Joda, Norton sine produkter har blitt bedre de siste årene, lengt igjen til gamle storhetstider, men går da rette veien. Når det gjelder bedriftsversjonen av antiviruspakken, så har jeg ikke noe negativt å si, ihvertfall ikke når det gjelder ytelse og ressursbruk, skjønner ikke hvorfor dem gjør ting så annerledes for privat folk.

Lenke til kommentar

He he, syns det sto Norton Anti-Boot jeg, og det er vel i så fall det aller sikreste alternativet, uavhengig av OS... :p

 

Men ellers er jeg ening med Simen i at spesielt AVG har vist seg som et ok alternativ. Dog vet jeg ikke om det er så bra til å fange opp slike ting som denne Anti-Bot er tiltenkt...?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Dette programmet bruker faktisk ekstremt lite ressurser og fungerer veldig bra. Har prøvd en del virus test filer og Antibot fanger de opp med en gang.

 

Fornøyd jeg :)

Lenke til kommentar
Renger med at det kommer masse negative kommentarer om Norton sine produkter nå, men de har faktisk blitt bedre.

Norton er fortsatt ikke bra sammenliknet med andre AV produkter. Jeg har dessverre vært borti noen PCer med Norton 360 som har hatt visse problemer, som at en prosess ved navn ccApp.exe (hvis jeg husker riktig) av og til kunne bruke opptil 100% cpu. Det er vel kontrollpanelet til Norton :thumbdown:

 

RAM-bruken har sikkert gått ned, men fortsatt gjør Norton en del klønete ting, bl.a. med GUI. Der hvor konkurrerende produkter "popper opp" når noe faktisk er galt, er Norton altfor glad i å hele tiden vise at "Hei, her er jeg og passer på PCen din". Et grufullt eksempel er Norton Confidential (følger med i 360) som installerer en egen stygg toolbar i IE for å vise om websider er trygge eller farlige. Hva med å heller bare advare NÅR noe er galt istedenfor å okkupere plass på skjermen hele tiden, bare for å drive egenreklame?

 

Norton er rett og slett versting når det kommer til slike ting. Derfor kan jeg ikke anbefale det selv om det har blitt "bedre". Det fins andre AV programmer som:

- bruker mindre ressurser

- har bedre detection rate

- er billigere

Jeg bruker selv andre produkter fra Symantec. Kjører blandt annet Antivirus pakken de har for bedrifter (Symantec Antivirus Corp. Edition 10.2), der er det lavt CPU-bruk, enkelt brukergrensesnitt, og tar liten plass på disken og i minnet.

9095197[/snapback]

Fint for deg. Jeg har også brukt Symantec på jobben, og det er mye bedre enn Norton. Men dessverre hjelper det lite for privatkunder som må ta til takke med de vanlige Norton-produktene som de blir prakket på på Elkjøp osv.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Norton er fortsatt ikke bra sammenliknet med andre AV produkter. Jeg har dessverre vært borti noen PCer med Norton 360 som har hatt visse problemer, som at en prosess ved navn ccApp.exe (hvis jeg husker riktig) av og til kunne bruke opptil 100% cpu. Det er vel kontrollpanelet til Norton  :thumbdown:

 

Det er jo ikke bare Norton som skjer med. Har opplevd uttallige AV-programmer som noen ganger bruker 100% av CPU.

 

Et grufullt eksempel er Norton Confidential (følger med i 360) som installerer en egen stygg toolbar i IE for å vise om websider er trygge eller farlige. Hva med å heller bare advare NÅR noe er galt istedenfor å okkupere plass på skjermen hele tiden, bare for å drive egenreklame?

 

Den er jeg enig i. For den toolbaren tar jo nesten hele plassen. Utrolig svær.

 

Norton er rett og slett versting når det kommer til slike ting. Derfor kan jeg ikke anbefale det selv om det har blitt "bedre". Det fins andre AV programmer som:

- bruker mindre ressurser

- har bedre detection rate

- er billigere

 

Det finnes alltid AV-programmer som bruker mindre ressurser. Vet mange sikter til NOD32 (bruker det som eksempel), som jeg er enig i bruker lite ressurser, men nyeste Norton bruker slettes ikke mye ressurser som gjør maskinen din mer treg, enn hvis du hadde brukt andre produkter.

 

Norton finner faktisk det meste av virus, så det er bare dumt å si. Det er noen AV-programmer som finner mer virus enn Norton, men Norton er selv høyt på listen. Ingen AV er dessuten perfekt. Norton gir mer en nok beskyttelse. Slik som mange anbefaler NOD32 og sier det stopper alt av virus, men når man ser på statistikker så ligger flere AV-programmer over NOd32 igjen. Men ingen hakker ned på NOD32 på den grunnen :hmm:

 

Norton koster litt penger, ja. Men de er såpass store, og har såpass mange brukere, så hvorfor ikke? Når de er så store så kan de sette prisene høyt opp, for bedrifter og kunder kjøper Symantec produkter som bare det uansett.

 

Men såklart, jeg sier ikke at det finnes bedre produkter en Norton. Men enkelte kan hakke så mye ned på Norton at det er helt sykt. De fleste har dårlig erfaring med Norton produkter fra 2005, og ikke har testet de nyeste versjonene ne gang, og vet hvordan de har utviklet seg.

Så er det jo mange som synes det er en trend og hoppe på en bølge som heter: Vi hater Norton, selv om de ikke har peilingpå hva de snakker om.

 

:thumbup:

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg er fornøyd med AVG og Avast. Ser ikke noen grunn til å legge ut noen hundrelapper mer for å få Norton AntiBot.

 

Ellers så jeg fornøyd med sikkerheten på PCene uten virusfjernere også. (Hint: ikke Windows OS)

9095245[/snapback]

Helt enig der. Per i dag er det ikke nødvendig å punge ut i dyre dommer for å få en sikker PC.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...