Gå til innhold

Ny BIOS støtter 1333FSB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Jeg vet hvertfall at Asus P5N-E 650i fikk FSB 1333 støtte i mars. Da kom en bios oppdatering som støttet dette :) Var rimelig fornøyd da jeg så dette.

Lenke til kommentar
Takket være BIOS-oppgraderinger får hovedkort basert på med Intel P965, Intel 975X, Nvidia nForce 650i SLI og Nvidia nForce 680i SLI støtte for prosessorer med 1333FSB.

Gjelder dette alle Asus sine hovedkort med de nevnte brikkesettene? Eller blir det sånn at man må inn på Asus sine sider og sjekke hvert enkelt hovedkort?

Lenke til kommentar
Takket være BIOS-oppgraderinger får hovedkort basert på med Intel P965, Intel 975X, Nvidia nForce 650i SLI og Nvidia nForce 680i SLI støtte for prosessorer med 1333FSB.

Gjelder dette alle Asus sine hovedkort med de nevnte brikkesettene? Eller blir det sånn at man må inn på Asus sine sider og sjekke hvert enkelt hovedkort?

9095061[/snapback]

Det holder sikkert i massevis å sjekke det kortet du har...

Lenke til kommentar

ATWindsor det lurer jeg også på. Vært digg om Penryn blir støttet med bare en BIOS oppgradering også! Ville egentlig være rart om det ikke funker...

Men hovedkort produsentene vil jo tjene penger på nye kort også, så det er vel begrenset hvor lenge de gidder å gi bruker av eldre kort vallutta for pengene.

Lenke til kommentar
Dette er jo forsåvidt "gammlet nytt" i den forstand at det har vært biosrevisjoner med en slik støtte en stund. Men hvordan er det med penryn-støtte på feks 975? Er det noen grunn til å anta at dette blir et problem?

 

AtW

9095887[/snapback]

Dette sa MSI tech. support om Penryn-støtte for MSI 975X Platinum PowerUp Edition:

We will release new BIOS for supporting Penryn CPU when it comes into the market.
Lenke til kommentar
Dette er jo forsåvidt "gammlet nytt" i den forstand at det har vært biosrevisjoner med en slik støtte en stund. Men hvordan er det med penryn-støtte på feks 975? Er det noen grunn til å anta at dette blir et problem?

 

AtW

9095887[/snapback]

Dette sa MSI tech. support om Penryn-støtte for MSI 975X Platinum PowerUp Edition:

We will release new BIOS for supporting Penryn CPU when it comes into the market.

9096076[/snapback]

 

Ok, så man er mao avhengig av en BIOS-update for å kjøre penryn, selv om kortet støtter 1333 FSB?

 

AtW

Lenke til kommentar
Takket være BIOS-oppgraderinger får hovedkort basert på med Intel P965, Intel 975X, Nvidia nForce 650i SLI og Nvidia nForce 680i SLI støtte for prosessorer med 1333FSB.
Gjelder dette alle Asus sine hovedkort med de nevnte brikkesettene? Eller blir det sånn at man må inn på Asus sine sider og sjekke hvert enkelt hovedkort?

9095061[/snapback]

Det holder sikkert i massevis å sjekke det kortet du har...

9095071[/snapback]

Jeg tenkte på om man er i handlemodus og lurer på hvilke av hovedkortene som ligger i prisguiden og hos nettbutikker som støtter 1333FSB. Jeg synes det er vanskelig nok som det er når typen sokkel ikke forteller hvilke prosessorer som støttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...