Gå til innhold

– Wii kan selje meir enn PS2 (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke sikkert det blir så vanskelig. Markedet for konsoller er mye større i dag enn det det var da PS2 kom ut. Nintendo har nok rett i at det å få lokket til seg nye spillergrupper vil føre til salgsuksess, men jeg tror at for at folk virkelig skal få øynene opp for Wii, må de slippe flere AAA-titler. Porter fra andre konsoller og partyspill holder ikke i lengden, Wii trenger flere titler av samme kvalitet som Zelda TP.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er mulig, Playstation har ett bredere marked. Nintendo har den målgruppen Microsoft og Sony ikke trenger virker det som.

9085923[/snapback]

Jeg må få lov til å si meg uenig der Avean. Denne generasjonen har Nintendo klart å lage en konsoll som appelerer til et utrolig bredt marked. Den faste Nintendo-fansen kaster seg som vanlig over hver Nintendo konsoll, og denne generasjonen er intet unntak. Men Nintendo har også greid å appelere til andre enn sin faste garde. Denne generasjonen har de kalrt å rette konsollen mer mot såkalte "causual gamers". Det vil si folk som gjerne ikke spiller så mye. De har også fått grupper, hvor spillling tidligere har vært uglesett, til å spille.

 

Fortsetter de sitt store salg, og fortsetter å holde markedskampanjer som retter seg mot eldre og jenter tror jeg de kan gjøre det veldig bra. Nintendo dekker alle de forskjellige spiller-gruppene i spillmarkedet og kommer til å selge bra på det.

Lenke til kommentar

Enig med Snorre her:

 

PS2 har solgt utrolig mye i mange år, men det er ikke umulig at Wii kan selge mer før eller senere. Jeg er en såkalt "hardcore" gamer (hater det uttrykket), men jeg omfavner fortsatt Wii. Det er solide spill til maskinen på markedet allerede, mer en jeg har råd til å kjøpe.

 

Eksempler er på spill som bare finnes til denne konsollen og som er gode er: Zelda, wario ware, SSX, Rayman, sonic, super monkey ball, exite truck, elebits + fler se GR

og så har vi meget gode porter som madden, resident evil 4 og The godfather.

 

Jeg har likevel tenkt til å få meg 360 grunnet et spillutvalg som ikke Wii har. Det geniale med Wii er at det er en maskin som absolutt alle kan ha, men for de "hardcore" blir det en maskin de har ved siden av enten 360 eller PS3 grunnet at de har et ganske likt spillutvalg. Wii står i en "vinn-vinn" situasjon der de ikke har noen direkte konkurranse fra de andre konsollene, mens 360 og PS3 må sloss om forbrukerne (ps2 har jo også noen slike spill som alle kan spille).

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Hmm, må si dette virker velig optimistisk - men som det sies over, markedet er større i dag en det var når PS2 kom. Likevel tror jeg det er å legge lista litt høyt, Wii er en utrolig morsom konsoll, men jeg har allerede snakket med noen som føler at konsollen er blitt kjedelig. Så om dette skal gå må Wii komme med noen ordentlige bestselgere.

Lenke til kommentar
tror ikke det er mulig. når ps2 var på markedet i sin storhetstid var det bare ps2 og xbox (gamcube) man kunne velge mellom. nå har wii fått konkurranse av både 360 og ps3, ingenting som tilsier at wii skal selge såpass mye

9086374[/snapback]

Ok, så forrige generasjon var det tre konsoller man kunne velge mellom. Denne generasjonen er det også bare tre konsoller å velge mellom. Jeg ser ikke helt det argumentet der. Ikke bare er markedet større idag, men det er også mye bredere. Mens Xbox 360 og Playstation 3 sloss om de samme kundene, velger Wii de samme kundene, men også mange andre typer kunder. Det var nettopp dette som gjorde at Playstation 2 solgte så mye da de lanserte spill som Singstar og Buzz. Ved å lansere spill som treffer "vanlige" mennesker som kun er ute etter lett underholdning kan man oppnå store salg. Det er dette Nintendo prøver å gjøre med Wii denne generasjonen.

Lenke til kommentar

Veldig optimistisk. Nes er den mest solgte Nintendo maskinen til nå og solgte "kun" 60 millioner, og siden har det gått nedover med unntak av håndholdt. Men det er et poeng som flere nevner her at de er ute etter et "alternativt" marked. Det er trossalt endel potensielle kunder det plutselig er snakk om da. Jeg for min del er metroid fan og har ikke anskaffet en neste gen. konsoll enda. Skaffer en når metroid prime 3 kommer, men jeg er også fan av metal gear og da blir det kanskje en ps3, men tror faktisk jeg går for en 360 for det. Flere spill som appelerer mot meg. Uansett er wii første pri hos meg, enn så lenge.

Endret av alaruz
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...