Gå til innhold

Miniguide: Skyggekopier i Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Skyggekopi" .. artig ord. Totalt forvirrende, lite brukt, og beskriver ingenting.

9065943[/snapback]

Du har aldri hørt om ShadowCopy ? Det er jo en gammel funksjon fra Server 2003. Synes selv den er genial. Er dog mer illustrativt å kalle det for incremental online backup, men tror du det er noe man får solgt til mora di? ;)
Lenke til kommentar

Hmm.. er ikke skyggekopier bare et ord for hot-copy? Altså at man kan ta kopi mens filene skrives/leses til/fra? I allefall sånn ordet er brukt i Backup-funksjonen i Server 2003.

Her brukes det flere ganger i stedet for gjennoppretningsfunksjonen.

Lenke til kommentar
Fant en feil

 

det er ikke

vssadmin resize shadowstorage /on=C: /For=C: /Maxsize=2GB

men

vssadmin resize shadowstorage /For=C: /On=C: /Maxsize=2GB

9065615[/snapback]

Tviler på at rekkefølgen på parameterene har noe å si. Store og små bokstaver har nok heller ikke noe si ettersom de skriver med små bokstaver på technet...

Lenke til kommentar
Fant en feil

 

det er ikke

vssadmin resize shadowstorage /on=C: /For=C: /Maxsize=2GB

men

vssadmin resize shadowstorage /For=C: /On=C: /Maxsize=2GB

9065615[/snapback]

Tviler på at rekkefølgen på parameterene har noe å si. Store og små bokstaver har nok heller ikke noe si ettersom de skriver med små bokstaver på technet...

9067845[/snapback]

 

prøv da vel jeg får feil melding når jeg prøver den første, og nummer 2 funker for meg, men er kansje noe "spesielt" med min kopi av vista :ph34r:

Lenke til kommentar

For å prøve å installere et program, så slo jeg av UAC på Vista nå, og idiotprogrammet bestemte seg for å kjøre hele Program-filer kataloigen tilbake til en skyggekopi som antakelig er fra forrige gang jeg testet det, dvs i februar. Noe som såklart er kinkig, er det noen som har noen tips? Å velge programfiler, og deretter "restore" går ikke, og enkeltfilene jeg vil endre har siste skyggekopi fra februar ifølge windows. Hva har den gjort med alt imellom?

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...