Gå til innhold

HD DVD selger mer enn Blu-ray?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir jo mildt sagt feil å ikke ta med PS3. Antar de aller fleste som er interessert i blu-ray velger PS3 framfor en standalone til samme pris.

 

Det eneste korrekte i denne krigen er å telle antall filmer solgt totalt, men der tror jeg HD DVD kommer dårlig ut...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
HD DVD-spillerne påstås å selge tre ganger mer enn sine Blu-ray-konkurrenter i Europa.

 

Les mer

9064406[/snapback]

 

Og jeg er helt sikker på at HD DVD Promotional Group ikke har noen andre intensjoner enn å opplyse om de faktiske tall :)

9064456[/snapback]

 

"In other news: Microsoft claims Linux is bad for you" :cool:

Lenke til kommentar
Blir jo mildt sagt feil å ikke ta med PS3. Antar de aller fleste som er interessert i blu-ray  velger PS3 framfor en standalone til samme pris.

 

Det eneste korrekte i denne krigen er å telle antall filmer solgt totalt, men der tror jeg HD DVD kommer dårlig ut...

9064455[/snapback]

 

 

Nå leveres BRD-spillere med flere filmer enn HDDVD, så den tankegangen blir feil. At ps3 ikke kalkuleres med, er forståelig. Tas HDDVD-spilleren til xbox 360 med i beregningene?

Lenke til kommentar

Denne faktaoppslytningen gjør at denne nyheten er verdiløs:

 

Dette gjør at statistikken blir noe skjev, ettersom Playstation 3 leveres med en Blu-ray-spiller.

 

Hvorfor kjøpe en standalone spiller når man får PS3 til en lavere pris, og med minst like god kvalitet?

Lenke til kommentar
Blir jo mildt sagt feil å ikke ta med PS3. Antar de aller fleste som er interessert i blu-ray velger PS3 framfor en standalone til samme pris.

 

Det eneste korrekte i denne krigen er å telle antall filmer solgt totalt, men der tror jeg HD DVD kommer dårlig ut...

9064455[/snapback]

 

 

Nå leveres BRD-spillere med flere filmer enn HDDVD, så den tankegangen blir feil. At ps3 ikke kalkuleres med, er forståelig. Tas HDDVD-spilleren til xbox 360 med i beregningene?

9064495[/snapback]

Jeg tenkte faktisk antall SOLGTE filmer. Vet at det er mye gratisfilmer ute og går, men slikt må man selvsagt se bort i fra.

 

Antall solgte standalonespillere er meningsløst når det er PS3 som driver blu-ray-salget i Europa. Tallene som ligger til grunn er 85,000 til blu-ray-spillere og 240,000-spillere til HD DVD. Da blir det dumt å se bort fra PS3 som har solgt godt over 1 mill. i Europa. Jada, ikke alle som kjøper PS3 bryr seg om blu-ray, men selv hvis bare 20% gjør det så utgjør det en enorm forskjell.

 

Antar X360-addonet utgjør en betydelig andel av solgte HD DVD-spillere også. Synes jeg har hørt snakk om rundt 300k på verdensbasis.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
sier meg enig med Raptor.

 

Blu-Ray er ufattelig mye bedre enn HD-DVD på kvalitet og kapasitet. Få ned prisene på Blu-Ray-spillere!

9064512[/snapback]

 

Det var rart. Erfaringene på bl.a. avforum`et er at bildekvaliteten ikke avgjøres av lagringsmedium, men av mastering/behandling av filmen. Det er mange HD-DVD titler som har ekstremt god bildekvalitet, og det er i praksis liten mulighet til å skille en HD-DVD film fra en Blue-ray film såfremt begge filmene er like godt behandlet, og spillerne gjør en like god jobb. Det blir feil å si at blue-ray har ufattelig mye bedre kvalitet enn HD-DVD. Det er bare et lagringsmedium.

 

Kapasiteten er jo selvfølgelig bedre på Blue-ray, men foreløpig klarer jeg ikke å se at det har gitt noen fordeler. Jeg ville i utgangspunktet ha Blue-ray spiller og filmer, fordi det er bedre teknologisk.

Men i praksis er jeg mye nærmere å kjøpe meg en HD-DVD spiller, og haugevis av filmer til den. Og i en kamp som er langt fra avgjort, hvorfor velge det desidert dyreste alternativet, når det finnes et annet og like bra alternativ til halve prisen? SmartClub selger HD-DVD spiller fra Toshiba til 2999,-.

Endret av mistercartman
Lenke til kommentar
Denne faktaoppslytningen gjør at denne nyheten er verdiløs:

 

Dette gjør at statistikken blir noe skjev, ettersom Playstation 3 leveres med en Blu-ray-spiller.

 

Hvorfor kjøpe en standalone spiller når man får PS3 til en lavere pris, og med minst like god kvalitet?

9064496[/snapback]

 

På den andre siden, så er det nok en ganske stor mengde folk som har en PS3 for å spille, og ikke for å se på blue-ray. Det blir neppe mer riktig å ta de med i tallet heller, om man skal forsøke å undersøke populariteten til formatet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg tenkte faktisk antall SOLGTE filmer. Vet at det er mye gratisfilmer ute og går, men slikt må man selvsagt se bort i fra.

 

Antall solgte standalonespillere er meningsløst når det er PS3 som driver blu-ray-salget i Europa. Tallene som ligger til grunn er 85,000 til blu-ray-spillere og 240,000-spillere til HD DVD. Da blir det dumt å se bort fra PS3 som har solgt godt over 1 mill. i Europa. Jada, ikke alle som kjøper PS3 bryr seg om blu-ray, men selv hvis bare 20% gjør det så utgjør det en enorm forskjell.

 

Antar X360-addonet utgjør en betydelig andel av solgte HD DVD-spillere også. Synes jeg har hørt snakk om rundt 300k på verdensbasis.

9064538[/snapback]

Nå var vel poenget hans at det finnes betydelig flere forskjellige filmer tilgjengelig på Bluray kontra HD DVD. Derfor blir utvalget mye bedre og hele statistikken feil. En måtte nesten bare talt antall solgte filmer som finnes på både Bluray og HD DVD.

Lenke til kommentar

Dette er bare enda et utspill i kampen for et av HD formatene. Begge leire vrir og vender på statistikker som de vil.

 

"There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics" - Benjamin Disraeli

 

Dette gir bare mer vann på mølla til fanboys i begge leire (som jeg forøvrig er møkk lei av). Jeg er bare interessert i best mulig kvalitet, og gir blanke i om det er HDDVD eller BD. Jeg skulle bare ønske at prisene falt raskere på begges spillere/kombospillere :)

 

Det kommer til å bli en langvarig krig helt til en av dem virkelig får pusha sitt format til massemarkedet. Slik det er nå, er bærer det preg av at det kun er entusiastene som skaffer seg spillere (her holder jeg PS3/Xbox360 HDDVD addon utenfor).

Lenke til kommentar
@mistercartman:

beklager min utalelse. jeg har faktisk aldrig sett en ren HD-DVD eller Blu-Ray film, kun som er rippet til x264, og ut i fra det er Blu-Ray rippene bedre. Men det er en annen sak. Burde ikke uttalt meg slik uten bedre erfaring.

uansett ville jeg godt for Blu-Ray da :p

9064648[/snapback]

 

Redigerte innlegget mitt litt :)

 

Anyways, om man skal kjøpe en spiller i dag, så ser jeg nesten ikke en eneste grunn til å velge Blue-ray over HD-DVD. Og jeg var svoren Blue-ray fan når formatene kom!

Tviler på at jeg kommer til å spille så veldig mye, så en stand-alone (kontra PS3) spiller er det mest aktuelle for meg. Og da er HD-DVD et bedre alternativ, med en overkommelig pris, og bildekvalitet som i praksis er like god som Blue-ray. Som stand-alone spiller er HD-DVD prisledende, og i en langvarig kamp mellom formatene hvor det kvalitetsmessig er lite å skille på de to, vil prisen bli et viktig kriterie. Og nå som spilleren har sunket til 2999,- hos SmartClub er i hvert fall jeg klar til å kjøpe :)

Lenke til kommentar

Jeg er nok i den andre leiren mistercartman, jeg ser ingen fordeler med HD DVD og kommer til å legge med på Blu-ray. Hvilket format som blir gjeldende til slutt er det altfor tidlig å si noe om i og med at det strengt tatt ikke er hverken utvalg innen film eller utstyr.

Jeg hadde forresten ikke kjøpt PS3 hvis det ikke var for blu-ray spilleren. Spillemulighetene kommer som en bonus med den boksen der.

Lenke til kommentar
@mistercartman:

beklager min utalelse. jeg har faktisk aldrig sett en ren HD-DVD eller Blu-Ray film, kun som er rippet til x264, og ut i fra det er Blu-Ray rippene bedre. Men det er en annen sak. Burde ikke uttalt meg slik uten bedre erfaring.

uansett ville jeg godt for Blu-Ray da :p

9064648[/snapback]

 

Jeg vil ikke si hvor teit det der var :p Hehe....

 

Uansett. Sånn for å holde meg til topic. Selv har jeg både PS3 og Xbox 360 med HDDVD addon og må ærlig innrømme at jeg ser virkelig null forskjell. Har en del filmer i begge formater og jeg må si at kvaliteten i begge formatene både i bilde og lyd er helt imponerende. Jeg har sett på dette en del i praksis sammen med en haug venner og de ser heller ingen forskjell.

 

Så jeg holder meg nøytral i denne krigen og fortsetter å kjøpe begge formatene da jeg tror at selskapene bak begge formatene vil holde dette i live uansett pga. de har råda til det.

 

Så kom gjerne med flere kombispillere, for tror ærlig talt det er dette forbrukerne er nødt til å ha til slutt.

 

EDIT: Kan jo nevne en fordel jeg liker med HDDVD. Den er sonefri... I motsetning til min PS3 som er sone A1 (amerikanske og japanske filmer som man igjen får veldig billig på ebay i disse dager ;))

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Statistikk-løgn på sitt verste. Artikkelen til hw.no er nøytral nok hvis man leser hele, men for de som bare skummer overskrifter og ingresser bidrar hw.no med dette å bringe løgnen videre.

 

 

Bedre overskrift: 'Påstår hddvd selger bedre enn bluray, "glemmer" ps3...'

 

For det er akkurat det som skjer og det burde "alle" skjønne (problemet er åltså at ikke alle kan regnes med å skjønne det).

 

mvh

joakim

 

 

ps. og ja hd-addon til xbox360 er heller ikke med, men det veier på ingen måte opp for utelatelsen av ps3

Endret av joakimb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...