Gå til innhold

Bra mobil for 400 kroner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Enkel og grei" hadde vært mer passende beskrivelser av de telefonene. Det de mobilene inneholdt er jo minstekravet til at de i det hele tatt kan kalles mobiler, så "gode" var litt drøyt. Når det kommer til holdbarhet, skal jeg ikke si meg uenig i at de kanskje er det..

Endret av anietsoj
Lenke til kommentar
"Enkel og grei" hadde vært mer passende beskrivelser av de telefonene. Det de mobilene inneholdt er jo minstekravet til at de i det hele tatt kan kalles mobiler, så "gode" var litt drøyt. Når det kommer til holdbarhet, skal jeg ikke si meg uenig i at de kanskje er det..

9038667[/snapback]

 

For meg er en god mobiltelefon enten en som har svært mye funksjonalitet, og/eller en som er solid, har god batterilevetid, og er kjapp å bruke, min 1101 er alle de tre siste tingene.

 

Det sises i artikkelen at 1110i ikke har wap, er det riktig? Det er jo den "oppgraderte" versjonen av 1101 og 1101 har wap.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du tok det kanskje litt for bokstavelig :p Det jeg mente var at det blir litt dumt når det står "Denne telefonen kan ikke gjøre stort annet enn å ringe og å sende SMS", og samtidig kalle det en god telefon. Det stemmer i alle fall ikke med hva jeg legger i ordet "god", men det er jo min mening..

Lenke til kommentar
Du tok det kanskje litt for bokstavelig :p  Det jeg mente var at det blir litt dumt når det står "Denne telefonen kan ikke gjøre stort annet enn å ringe og å sende SMS", og samtidig kalle det en god telefon. Det stemmer i alle fall ikke med hva jeg legger i ordet "god", men det er jo min mening..

9038985[/snapback]

 

Som sagt, dette fordrer at du kun bryr deg om funksjonalitet, ikke kvalitet, batterilevetid, meny-oppsett pris osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Uff, jeg kjøpte benq siemens ef81 som billigmobil, og den er ikke mye å skryte av. Den har jo funksjoner som en dyr mobil, men min skrur seg av, har meget dårlig batteri, og dekningen er til å gråte av. Telefonen slites og veldig fort, lakken slites utrolig lett av rundt på den. Eneste lyspunkt er at selv om supportapparatet er nede blir telefonen reparert der du kjøpte den (elkjøp i mitt tilfelle), og den har alt vært inne, og da fikk jeg forsyne meg et nytt batteri med i slengen. Ser nok ut til at den skal tilbake dit den kom fra nok engang.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg husker har 11xx-serien solgt 300 millioner på verdensbasis(?), noe som må gjøre det til et av de mest populære elektroniske enkeltartiklene noensinne ville jeg tro.

 

EDIT: beklager til mandela, jeg kom borti edit, istedet for qoute når jeg skulle svare på posten din.

 

AtW

Lenke til kommentar
nokia 2630 har nok potensiale til å bli en storselger i denne prisklassen; tynneste nokia hittil; TFT skjerm, edge, blåtann, usb, vga kamera, radio, taletid på 6 timer osv.

http://www.gsmarena.com/nokia_2630-1973.php

9039894[/snapback]

2630 vil vel bli dyrere enn alle de nevnte i artikkelen, men billigere enn 3110 Classic med minnekort.

 

Har også tro på Nokia 1650 med greit design, sterkt batteri og stort sett ingenting annet. Bør bli billig.

 

Nokia 1200 ser ut til å bli nye plattformen for Nokias billigste modeller fremover, får håpe den er bra.

 

Såvidt jeg husker har 11xx-serien solgt 300 millioner på verdensbasis(?), noe som må gjøre det til et av de mest populære elektroniske enkeltartiklene noensinne ville jeg tro.

200 mill tror jeg det var, men ja. Verdens mest solgte innenfor forbrukerelektronikk, så vidt jeg forsto. Slo iPod, PS og ganske mye annet.

 

Kan også nevnes at flere av mobilene i artikkelen får man enda billigere i fysisk butikk, gjerne med 100 kr ringetid og operatørlås.

Lenke til kommentar
Du tok det kanskje litt for bokstavelig :p 

9038985[/snapback]

Tar alt bokstavelig jeg ;-)

 

Neida, var bare ment som en litt sarkastisk kommentar da vet du! Strengt tatt er det jo ikke alle ekstrafunksjonene som avgjør om selve telefonen er bra. Og man må jo se i forhold til hva man betaler for... For eksempel er den beste bilen jeg noen sinne har hatt en gammel Fiesta... Jeg betalte skampris for den, den gikk og gikk uten problemer og en tur fra Gjøvik til Haugesund kosta meg 233kr i bensin... Men det er helt klart at jeg trives mye bedre i min nye Caravelle som har plenty med plass, masse utstyr, fantastisk kjørekomfort, men den kosta noen titalls ganger mer ;-)

Men Fiestaen gjorde jobben den også... Tok meg fra a til b uten problem.. Altså en god bil :-)

Lenke til kommentar

Kanskje dere kunne skrevet noen spesifikasjonene på siden, som f.eks hvor mange farger skjermen til Nokia 1600 har. Bare for å få litt oversikt, men det er jo ikke sikkert det er så viktig med skjermoppløsningen og det.

 

Men jeg tror disse telefonene er greie hvis en ikke absolutt trenger alle disse "fancy" tingene en får i de dyrere telefonene. :)

Endret av kornelen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-DL771Fwj

I stedet for en K220i til kr 782, kan enkelte bindingstilbud være bedre. F.eks. K610i hos Telenors nettbutikk til kr 770 inkl frakt og abonnement i bindingstiden (samt en del gratis tellerskritt).

Lenke til kommentar
Du tok det kanskje litt for bokstavelig :p  Det jeg mente var at det blir litt dumt når det står "Denne telefonen kan ikke gjøre stort annet enn å ringe og å sende SMS", og samtidig kalle det en god telefon. Det stemmer i alle fall ikke med hva jeg legger i ordet "god", men det er jo min mening..

9038985[/snapback]

Vel, en telefon er strengt tatt kun talekommunikasjon. Alt annet er ekstrafunksjoner som har kommet gjennom årenes løp. SMS, MMS, WAP, telefonbok, osv. Skal man ta set skikkelig bokstavelig så er en god telefon en telefon som er god til å ringe med og ta i mot samtaler med punktum.

 

Kan også nevnes at flere av mobilene i artikkelen får man enda billigere i fysisk butikk, gjerne med 100 kr ringetid og operatørlås.

9041276[/snapback]

Operatørlås? Det må vel bety binding og dermed en høyere totalpris...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...