Gå til innhold

Priskutt for PlayStation 3? (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har i allefall blitt sagt at det skal bli priskutt før jul, men å vente så lenge er noe Sony vil tape på. Siden PS3, Wii og Xbox 360 kom på markedet så har Sony tapt mange "exlusive games". GTA f.eks. Dette spillet får du også til Xbox 360. Dette vil jeg tro er pga den høye prisen Sony har på sin PS3.

 

Hvis de ikke setter ned prisen snart vil de fortsette å tape penger. Jeg for min del håper at de åpner øynene snart og får ordnet dette problemet.

Lenke til kommentar
Jævlig smart av meg å kjøpe den idag da, rett før priskuttet:( Får gå å trøstespille litt jeg nå da..

 

(skulle prisen synke lavere enn 5500,- så er det rett på elkjip å kreve 30dagers returretten ;)

9018649[/snapback]

 

Ikke lenge siden OBS hadde den til 4995...

Lenke til kommentar
Jævlig smart av meg å kjøpe den idag da, rett før priskuttet:( Får gå å trøstespille litt jeg nå da..

 

(skulle prisen synke lavere enn 5500,- så er det rett på elkjip å kreve 30dagers returretten ;)

9018649[/snapback]

 

Ikke lenge siden OBS hadde den til 4995...

9018963[/snapback]

 

Hadde, hmm. :)

 

Eg kjøpte min i Coop Obs butikken på M44 på Bryne idag for 4999.- Etter eg kjøpte var det bare to igjen :)

Lenke til kommentar

Hvis ikke jeg har regnet feil så vil den gå ned til 3100 kr. Fin pris må jeg si og jeg skal skaffe den i løpet av sommeren.

 

Edit: Etter å ha sjekket Finn.no sin valutakalkulator så vil prisen være 2900, men da kan vi kanskje si helt sikkert at prisen blir rundt 3000 kr.

Endret av Luchy
Lenke til kommentar
Hvis ikke jeg har regnet feil så vil den gå ned til 3100 kr. Fin pris må jeg si og jeg skal skaffe den i løpet av sommeren.

 

Edit: Etter å ha sjekket Finn.no sin valutakalkulator så vil prisen være 2900, men da kan vi kanskje si helt sikkert at prisen blir rundt 3000 kr.

9019632[/snapback]

 

Noe optimistisk kanskje? Billigere enn xbox360? Og 100% priskutt? Neppe.. Om du hadde brukt valutakalkulatoren på opprinnelig beløp - USD599 - så er det ca 3500,-

Realistisk beløp er nok rundt det forfatter av artikkelen for gamer.no, Øystein Furevik, antyder. Altså rundt 5000.

 

Med hva den har av innmat, mtp BluRay (jada, sikkert stavet feil) med HDMI 1.3 utgang ++ så skal det godt gjøres at vi får se denne konsollen billigere enn 4,5k-5k med det første. Uansett, syns heller ikke det var såå bomkjøp det jeg gjorde idag. Men blir den en tusenlapp billigere, så betyr jo det et spill mer.. Eller en ekstra kveld på byen ;)

Lenke til kommentar

[ironi] erre nå jeg står på båten og skriker "HURRA TORPEDO !!" [/ironi]

 

 

Blir deppa av og poste denne:

 

Bluesnews:

 

Sony has no plans to cut PlayStation 3 price.

 

den linker til denne saken:

 

http://in.today.reuters.com/news/newsArtic...ia-283451-3.xml

 

 

At present we have no plans," to cut the PS3 price, Chubachi said in an interview

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Sony har ikke enda bekreftet et priskutt nei, men flere kjeder og internett sider sier at de skal det. Uannsett så tror jeg at det vil skje. Sony trenger å sette ned prisen så fort som mulig.

9022303[/snapback]

 

Enig med Luchy, det er godt mulig at de benekter det kun for å kunne gjøre litt show ut av det på e3.

Lurer litt på om de har bedret produksjonsrutinene siden de nå kan tilby maskinen til en lavere pris, eller om de rett og slett selger den med enda større tap pr. maskin. Uansett er det viktig for Sony å komme seg dypere inn i markedet slik at de ikke vil tape flere tittler, både som ekslusive- og ordinære tittler.

 

@Luchy: Når du skal regne om priser i det amerikanske markedet til det norske tar du dollarprisen og ganger den med 10, og ikke den aktuelle kursen. Den originale prisen på ps3 som var på 599 blir da 5990 norske kroner, noe som ikke var så veldig langt fra sannheten ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...