levlex Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 En tilsynelatende teknologisk middels avansert telefon tar mediene og brukerne med storm og lager en mobil revolusjon. Hvordan er det mulig? Les mer Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Glem iPhone, Safari-browser, multitouchscreen. Glem iPod, virtual maps og all hysteriet rundt det hele.. Hva er det egentlig iPhone fører med seg utenom et nytt produkt i segmentet? Jo, konkurranse! Konkurranse fører til bedre produkter, bedre priser, raskere utvikling plusplusplus. Jeg sier velkommen til iPhone! Da får jeg en billigere og bedre SonyEricsson Endret 4. juli 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Hvordan er det mulig? 8999275[/snapback] Verden vil bedras... Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Typisk at folk kun ser på hardware speccs. Da e software design'et på iphone som gjør heile forskjellen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Typisk at folk kun ser på hardware speccs.Da e software design'et på iphone som gjør heile forskjellen. 8999438[/snapback] Det er verken software eller hardware som gjør forskjellen, det er hype, pr-verdi og kulhetsfaktor. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Så du har eksempel på telefona med samme grensesnitt og lettfattlig softwaredesign som iphone? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) veel, nesten Så du har eksempel på telefona med [..] lettfattlig softwaredesign som iphone? Veldig subjektivt da.. Endret 4. juli 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Tja, Apple henvender seg først og fremst til det lettpåvirkelige motesegmentet i markedet. Funksjon spiller en mindre rolle, så lenge man tror man er "kul" og har et flashy plastikkdesign å vise frem. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Akkurat! Blackberry seiler samme skip som iPhone i det tilfelde. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 2 ord forklarer alt: Propanganda og Flokkdyrmentalitet. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Hehe, vanskelig å holda tritt med alle edit'ane dine überGoliath! Subjektivt er vel da mesta i denna diskusjonen da ingen av oss har testa ein Iphone ennå. Men da e klart at ein mobil som gjer så masse annerledes får oppmerksomhet. Velfortjent også synst eg... At antall megapixel etc skal definera ein bra mobil synst eg virke rart. Sjå på N95...dårlig batterilevetid, skadeskutt GPS, "oppdaterte" Series 60 menya som ein har sett 100 ganga før samt mangel påstøtte for minne over 2 GB... Lika greit å gjera da enkelt og bra då synst nå eg. (Sett at Iphone faktisk gjer da enkelt og bra då.... hehe) Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Hva er det med merkeklær? Hvorfor må folk betale mange hundre kroner ekstra for et dumt merke? Jo, akkuratt Hadde iPhone ikke kommet fra Apple så hadde den aldri fått så mye spalteplass som den faktisk har fått. Folk er rettogslett redde for å miste tilhørigheten i venneflokken sin ved å skille se ut, les: bruke "feil" merker. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Vår påstand er at det mest imponerende med iPhone er arbeidet PR-folkene i Apple har gjort ved å profilere telefonen i alle medier, overalt, hele tiden, konstant. Gjennom iPhone-lanseringen har Apples PR-avdeling vist en gang for alle at de er blant verdens dyktigste i sitt fag.Selv om det er mye sannhet i dette så skulle jeg virkelig ønske at folk (og da spesielt journalister og andre "kjennere") klarte å slutte å sammenligne tekniske spesifikasjoner, ta to skritt tilbake og prøve å se det store bildet. Hvorfor er Mac-brukere forelsket i Mac'ene sine? Er det fordi Mac'ene er raskere og har bedre specs enn PCer i samme segment? Nei. Man vil alltid finne en PC som har tilsvarende eller bedre spesifikasjoner til en lavere pris. De fleste vil vel være enige at dette er et relativt godt etablert faktum? Hva er det så med iPhone som folk elsker? Det er det samme som folk elsker med Mac -- brukerinterface, elegante UI-løsninger, gjennomtenkte brukeropplevelser og en sans for detaljer. Så hva om iPhone (i USA) kun har EDGE og ikke kan sende MMS? Det er en grunn til at folk heller vil ha iPhone enn en N95 (som det sammenlignes med i artikkelen). N95 bringer veldig lite innovasjon med seg, så da kommer det liksom på ett ut (for veldig mange) at den har HSDPA, GPS og alt mulig annet teknisk fiksfakseri på papiret. Hva skal man med HSDPA som kun finnes innenfor Ring 3 i Oslo hver fullmåne? Eller en GPS som bruker flere minutter på å starte opp? Fint lite. Huff, dette ble mer en rant enn et faktisk innlegg... Håper jeg klarte å få frem poenget uten å tråkke på for mange tær. Edit: bør nesten få med at jeg faktisk har en N95. Endret 4. juli 2007 av transistorbass Lenke til kommentar
maghau Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 transistorbass har skjønt poenget bedre enn artikkelforfatteren. Artikkelforfatteren påstår at folk kjøper denne (tross tekniske svakheter) pga. PR kampanjen. Sannheten er at folk kjøper denne pga. brukeropplevelsen. Når folk får denne utsøkte dingsen i hånden og begynner å bla i menyer og skyfle "Cder" er coverflow, så er dette noe folk bare må ha. Nokia N95 appelerer til intellektet med sin lange liste av funksjoner. iPhone appelerer til følelser med sin brukeropplevelse. Skjønner man ikke dette, vil man aldri skjønne suksessen til Apple. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Det er vel en ny måte og "fremstille" mobiler på som gjør den så spesiel, et nytt konsept... Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Når det er sagt så er jeg også enig i det som sies litt lengre opp her, nemlig at om det er noe både folk som elsker og hater (og elsker å hate iPhone kan glede seg over så er det at introduksjonen av iPhone mer eller mindre tvinger andre, mer etablerte aktører, til å "våkne opp" og lansere mer nytenkende løsninger i sine egne telefoner. ..og det er _alltid_ en bra ting Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 «Når Apple lanserer noe, er pressen alltid til stede. Når ASUS, Dell eller andre presenterer noe nytt, er de heldig om de får en notis eller liten artikkel.» kvifor er det slik? Det burde vel dykk journalistar ha svar på, sidan dykk sjølv bestemm kva dykk vil skrive om. Eigentleg er mange lei av å lese om det same produktet kvar dag. Håpar det er lenge igjen til neste gang eg ser ein iPhone artikkel. men det ser ut som dette er den daglege "såpeoperaen". Lenke til kommentar
jl Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Apple sin suksess bare pga PR? Det må jo være den mest usaklige artikkelen på amobil så langt. Apples suksess skyldes nyvinninger på brukergrensesnitt og design som slår an. Hvorfor er det vanskelig å skjønne at folk flest er opptatt av hvor lett det er å bruke noe, og ikke så opptatt av tekniske spesifikasjoner? Som sagt over, hvem bryr seg om GPS i N95 når den er helt håpløs å bruke? Mvh jl Lenke til kommentar
µT. Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Hva er det med merkeklær? Hvorfor må folk betale mange hundre kroner ekstra for et dumt merke? Jo, akkuratt Hadde iPhone ikke kommet fra Apple så hadde den aldri fått så mye spalteplass som den faktisk har fått. Folk er rettogslett redde for å miste tilhørigheten i venneflokken sin ved å skille se ut, les: bruke "feil" merker. 8999628[/snapback] Jaha.. Og hvis du hadde fått to valg. Hva ville du hatt? En H&M genser, eller en D&G genser. Begge hadde kostet det samme.. Og en ting til. Grunnen til at folk kjøper dyre merkeklær er nok fordi de har penger, de vil skille seg ut fra mengden som går f.eks med H&M klær (Altså masseprodusert møkk) De vil ha noe spesielt og nytt.. Lenke til kommentar
sls Skrevet 4. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2007 Fra amobil: [...] til tross for at det er langt i underkant av fem prosent av den totale kundemassen i verden som bruker dem. Litt upresist skrevet. Hvilken kundemasse er det snakk om? For MP3-spillere har iPod (Apple) stor markedsandel (ca. 70%). I PC-segmentet ligger nok andelen på rundt 5-6% (noen mener 2-3% avhengig av hvordan man regner på det). I mobiltelefonmarkedet satser Apple med iPhone på 1% markedsandel (10 mill) innen utgangen av 2008. Hvis 5% av alle i verden hadde hatt et Apple produkt ville det vært 300000000 (300 mill) personer, noe som ville vært utrolig bra uansett produkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg