Gå til innhold

45 nm Intel-prosessorer kommer i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Intel lanserer 45nm server prosessorer i 3 kvartal i år. :)

8999063[/snapback]

Er det kun 771-versjonen det er snakk om da?

8999070[/snapback]

jupp

 

Uansett støtter både nvidia 6xx serien 45nm cpuene som kommer, samme med p35 fra intel =)

Må sikkert oppdatere bios, står på de fleste sider at støtten kommer når cpun kommer

Lenke til kommentar
Jeg hadde inntrykket av at det "kun" var snakk om en optimert Core 2-arkitektur. Tar jeg feil?

 

Og, vil dette medføre en ny sokkelstandard, eller holder de seg til LGA775?

8999518[/snapback]

 

Det er vel ikke snakk om noen ny arkitektur. Det kommer nok ikke før neste år med "Nehalem". Nå når Core 2 går over på 45nm er det vel snakk om en krymping av prosessen og noen andre forbedringer. Nye transistorer, SSE4 osv. Googler du Intel + 45nm får du mye lesestoff :)

 

De bruker fortsatt sokkel 775, men ang. hovedkortstøtte er det litt uklart.

De nye P/G 35, X38 støtter de nye 45nm prosessorene slik som du får de kjøpt. Nvidia sin i6xx serie (iallefall i680) skal støtte de med en BIOS oppdatering. Ang. P965 så har jeg ingen kunnskap om de vil støtte prosessorene på 45nm.

Lenke til kommentar
Jeg hadde inntrykket av at det "kun" var snakk om en optimert Core 2-arkitektur. Tar jeg feil?

 

Og, vil dette medføre en ny sokkelstandard, eller holder de seg til LGA775?

8999518[/snapback]

 

Det er vel ikke snakk om noen ny arkitektur. Det kommer nok ikke før neste år med "Nehalem". Nå når Core 2 går over på 45nm er det vel snakk om en krymping av prosessen og noen andre forbedringer. Nye transistorer, SSE4 osv. Googler du Intel + 45nm får du mye lesestoff :)

 

De bruker fortsatt sokkel 775, men ang. hovedkortstøtte er det litt uklart.

De nye P/G 35, X38 støtter de nye 45nm prosessorene slik som du får de kjøpt. Nvidia sin i6xx serie (iallefall i680) skal støtte de med en BIOS oppdatering. Ang. P965 så har jeg ingen kunnskap om de vil støtte prosessorene på 45nm.

9000262[/snapback]

 

Ser at det er kommet en bios oppdatering som støtter 1333mhz til Abit-AW9D kortet. Vet ikke om dvs at dem støtter 45nm, men...

 

-B-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...