Gå til innhold

Kulturo: Transformers


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt at det tydeligvis ikke bare var jeg som ikke kom i buksa over endelig å få se TF i live-action og forlot salen for takknemlig til å skrive et stygt ord om filmen tross i at den på visse punkter rett og slett suger.

det faktum at Michael Bay får lov til å lage mer film.

Ja, hvorfor får han det, egentlig? Det er faen ikke til å begripe. Kanskje the Rock fremdeles har et visst momentum i porteføljen.

 

Howitz: Du kan ikke mene at den anmeldelsen (Aftenbladet) var dårlig? Arild Abrahamsen er en av Norges dyktigste filmanmeldere, og han gjør ikke skam på statusen her, for å si det sånn.

 

EDIT: Vesentlig ord lagt til

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Til syvende og sist blir det rett og slett for mye av det store og for lite av det lille ekstra. Selv om du for det meste er underholdt kan du raskt begynne å bli like irritert over utilgivelige plothull, det påklistrede kjærlighetsforholdet og det faktum at Michael Bay får lov til å lage mer film.

 

Er anmelder en av dem som ikke liker Michael Bay?

 

Med andre ord; "Transformers" er spektakulær fredagsunderholdning som er glemt like raskt som den er sett.

 

Dette er som å si at man kom til å glemme Jurassic Park etter å ha sett den eller glemt Independence Day etter å ha sett den. :wee:

 

 

Denne filmen er stor. Tok inn nesten 9 millioner dollar bare på den tidlige visningen på mandag. Rapporteres at den tok inn rundt 30 millioner dollar på tirsdagen og stappfulle saler hvor folk ga trampeklapp når filmen var ferdig. Jeg er strålende fornøyd og det er synd anmelder ikke klarte å nyte filmen på samme måte. Pleier å være stort sett enige i de tidligere omtalene (Rocky, Stranger than fiction, The Prestige), men denne filmen er en 10'er for min del. Og Bay prøver ikke dekke over noen plothull, han bryr seg rett og slett ikke. Og i en slik film som dette skal man heller ikke bry seg. Det er som om man skulle flisespikke Independence Day eller Jurassic Park. Det eneste man gjør ved å gjøre slik er å ødelegge store filmopplevelser. :)

 

Gå på kino og nyt denne filmen for det den er. Klarte man ikke like Jurassic Park eller Independence Day så er nok ikke dette filmen for deg. Men for alle andre så er det et helvetes hærlig spetakkel og kaos av en film. Jeg håper på oppfølger

 

Gi din mening om filmen på forumet;

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=790383

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Selv om jeg allerede har sett filmen var det gøy å lese en ordentlig anmeldelse av den. Filmen traff meg perfekt.

 

Leste en litt annerledes anmeldelse nettopp: http://web3.aftenbladet.no/kultur/film/article477197.ece

 

Må ha våre en av årets dårligste

8999152[/snapback]

 

Hehe, du må ha lest en del anmeldelser av Arild Abrahamsen for å forstå hva han mener... De er ofte morsomt skrevet, men ikke så mye verdt som forbrukerjournalistikk...

Lenke til kommentar

Pleide ha et ambivalent forhold til Michael Bay, men etter denne filmen måtte jeg bare innse at mannen er den andre inkarnasjonen av Edward D. Wood Jr., dog med budsjettene i orden. Nei det er vel kanskje ikke fullt så ille hehe, men jeg begynner å bli lei av enkelte Bay'ske trekk i mange av filmene hans. De funker klart for mange: for å sitere Bay selv: "Hvordan kan du si at mine filmer er dårlige, har du sett hvor mye penger de spiller inn!", de er bare ikke min kopp te.

 

Likevel gikk jeg inn i kinosalen for å se denne filmen med den overbevisningen at dette var en film som sikkert ville passe Bay's stil, og det tok filmen over en halvtime å bevise meg feil ;) Jeg er uansett glad for å ha sett filmen; den er underholdende, storslagen, bare ikke en ekstremt god film.

Endret av hansenolsen
Lenke til kommentar

Dette er en perfekt film for Bay sin stil. Det var som Spielberg sa; "Michael Bay was born to make this movie"

 

Det visuelle med Bay har aldri plaget meg, jeg liker det. Bay er en av de fremste regissørene når det kommer til det visuelle. Hans svakhet er jo de evinnelige plothullene. Slikt har ingenting å si i filmer som Transformers og The Rock, men det blir en større skandale når man prøver å bruke Bay til historiske hendelser (Pearl Harbour, for en skandalefilm....).

 

Dette er en film for oss forvokste unger. Og de jentene som liker forvokste unger (madammen min elsket også filmen, det overasket meg for hun hater normalt action).

 

Er bare glad filmen ikke prøvde å ta seg selv for seriøst. Publikum ser også ut til å dele min oppfatning av at det er Bay sin beste film. Den ligger med 8.3 på IMDB (dette vil nok synke ned mot 7-tallet).

 

Denne filmen kommer til å håve inn med penger denne uken, før Harry Potter kommer neste uke og nok vil ta sitt gedigne jafs. Men i en sommer full av oppfølgere er denne en herlig avkobling. Det blir denne og (forhåpentligvis) The Simpsons som blir mine to store kinoopplevelser. Samt at man ikke kan unngå å elske John McClane.

Lenke til kommentar

Meget bra skrevet Dotten, er helt enig med deg her!

Likte filmen utrolig bra, er vel noe av det beste jeg har sett på lang tid om ikke hele min tid. Er veldig fan av filmer som legger vekt på det visuelle, så denne filmen passet meg midt i blinken!

Lenke til kommentar
80-tallet er tilbake, og med det også "Transformers"; i en påkostet spillefilmutgave signert Michael Bay.

 

Les mer

8998786[/snapback]

Dømt til å mislyktes etter min mening.

8998798[/snapback]

 

 

Har du sett den? hvis ikke så anbefaler jeg deg det!

Det er den beste filmen jeg har sett! å den er garantert ikke mislyket!

Lenke til kommentar
Jeg sider med Dotten. Denne filmen er STORSLAGEN. Jeg simpelthen elsket den. Ja, den har svakheter, men dette er den typen film der ingenting slikt betyr noe. Den er bare konge.

9009521[/snapback]

 

QFT!

 

Etter å ha sett tegnefilmen Transformers The Movie sikkert oppimot hundre ganger, og kan den nærmest utenatt var dette spennende. Den nye filmen har tatt flere trekk fra den originale filmen, og det var artig å se. Filmen var storslagen, enorm, morsom og actionscenene gav meg frysninger. Dette var vildt! Skal sees på kino opptil flere ganger til!

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Så Die Hard 4.0 i dag. Den var tam og uhordelig kjedelig i forhold til Transformers (men allikevel en fin opplevelse, er jo John McClane).

 

Men at Transformers får 6 mens Die Hard 4.0 får 7 er bare en gåte. Er jo forskjellige anmeldere, så det er jo greit nok. Men Transformers er jo langt mer underholdende enn Die Hard 4.0

Lenke til kommentar

Det finnes ikke så voldsomt mange filmer lenger som gjør det verdt å ta turen inn i kinosalen for å se dem, men dette var den første på veldig veldig lenge som faktisk fikk meg til å få lysten. (Dvs. har ikke sett den ennå men skal gjøre det snarest.)

Beinhard action mellom gigantiske sinte roboter som slåss til lyden av et dundrende soundtrack! :thumbup:

Lenke til kommentar
Så Die Hard 4.0 i dag. Den var tam og uhordelig kjedelig i forhold til Transformers (men allikevel en fin opplevelse, er jo John McClane).

 

Men at Transformers får 6 mens Die Hard 4.0 får 7 er bare en gåte. Er jo forskjellige anmeldere, så det er jo greit nok. Men Transformers er jo langt mer underholdende enn Die Hard 4.0

9012358[/snapback]

 

Hehe...du tar vel ikke litt hardt i nå? Die Hard 4 tam og uhordelig kjedelig :) ?

Eg har ikke fått sett noen av filmene enda...men gler meg rått til begge 2. Men holder en knapp på Transformers..

Eg er jo en 82 modell:)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...