Gå til innhold

AllofMP3 er historie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønte aldri helt hvorfor folk var villige til å betale for mye piratkopier.

8994293[/snapback]

Enig med deg. Fordelane er at du har alt lett tilgjengeleg i god kvalitet, men er du litt oppegåande på PC så treng du ikkje være ingeniør for å finne piratkopier du ikkje må betale for.

 

Rekna med at sida vart lagt ned, ikkje overraska over at ei ny er på plass.

Lenke til kommentar
Lastet ned musikk fra alltunes.com seinest i dag. Det er samme basen som allofmp3.com. Tror ryktene om stengt web-tjeneste er sterkt overdrevne.

8994453[/snapback]

Basen lever nok videre, det er bare skallet ut som skiftes hver gang noen vifter med advokatene sine. De kommer aldri til å stenge ned denne operasjonen dersom det er mafiaen som står bak. Det blir med å stenge individuelle front end-sider, mens forretningen bak bare flytter seg til en ny front end.

Lenke til kommentar

AllOfMp3 var ikke pirat sted, saken er at Russlands lover er laget slikt at det holder for russiske sider og betale bare til Russiske myndigheter, derav problematikken med AllOfMp3 som selger til USA, og pengene som RIAA skulle hatt gikk til russlands svar på interesse organissasjon, dette likte ikke amerikanerne, og legger press for at Russlan må forrandre loven, samt stenge AOMp3.

 

 

RIAA og MPAA er moderne svaret på IRA.

Lenke til kommentar

Jeg er selv musiker og glad for at driten stenges. Sørgelig å se på at så mange gir blanke i den innsatsen folk legger i å lage musikk.

Gjerrige jævler er vel en passende karakteristik.

Folk som vet å sette pris på musikk har vanligvis ikke noe imot å betale slik at det kommer skaperne tilgode..

 

Det er de samme gamle patetiske unnskyldningene som brukes for å rettferdigjøre faenskapet.

Slemme RIAA, dyr musikk, slemme plateselkaper, dårlig musikk.

 

 

For ordens skyld da det ser ut som om det er en del "hobby"-jurister her anbefales det at man tar en nærmere titt på lovgivingen.

Det er da også blitt fastslått at nedlasting"kjøp" fra nevnte nettsted var å regne som brudd på det nye EU direktivet om copyright.

 

Russiske lover?? Amerikanerne?? Velkommen til lala-land.Her var det større krefter i sving en RIAA.

Med Verdens Handels organisasjon på banen samt EU osv er det vel ganske opplagt at denne "tjenesten ikke var på riktig side av loven.

Det er nå engang slik at også russland må forholde seg til internasjonale lover og avtaler.

 

 

Forbanna snyltere som stjeler fra artister låtskrivere, smålabels og produsenter.

Lenke til kommentar
Blir spennende å se om man kan forsjette å bruke det nye nettstedet de har opprettet =)

8995512[/snapback]

Var denne nettsiden bra ? Hadde tenkt å kjøpe meg noen sanger ...

8995540[/snapback]

Skal vertfall handle der jeg ja... kjempe fin og oversiktlig.. mye bedre enn allofmp3.com

Samt er lisensen gjort om... altså ennda ett nytt smutthull i russisk lov... eller ikke smutthull, men faktisk helt lovlig det de gjør nå... er ikke på kanten en gang... :p

Står at det ikke er lov å kjøpe musikk der viss siden ikke er lovlig i landet du er fra :p

Så gjenstår å se om den blir lovlig i norge eller ei...

 

Når albuma koster 12kr... så står jeg mellom det og laste ned ulovlig... da blir det så jeg kjøper.

Er valget 150-200kr og ulovlig og gratis... så går jeg for det siste...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
*emosjonelt og ikke helt faktisk korrekt innlegg*

8995838[/snapback]

Det "nye" Eu-dirketivet? Det enste som har vært på banen i det siste er et mulig kommende direktiv som ikke rammer forbrukere som laster ned til eget bruk i det hele tatt.

 

Og jeg tror det er få som vil snyte artistene, men det er faktisk mange som nærer en dyp (og velbegrunnet) avsky for bransjen. Det er da også i forhold til store artister/labels som selger alt for godt i forhold til kvaliteten på musikken man bruker argumenter som at de ikke fortjener pengene. "Skaperne" er ikke et system som tar godt over 90% av inntektene fra salget av plastskiver med musikk, som du ikke engang kan bruke til det du vil.

 

Dersom man så gjerne vil at forbrukere skal kjøpe musikk lovlig, hvorfor kjøper man ikke opp back-enden til allofmp3 og legger på prisene med åtte øre per sang? Det burde jo dekke royalties til artistene i hvert fall.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Jeg er selv musiker og glad for at driten stenges. Sørgelig å se på at så mange gir blanke i den innsatsen folk legger i å lage musikk.

Gjerrige jævler er vel en passende karakteristik.

Folk som vet å sette pris på musikk har vanligvis ikke noe imot å betale slik at det kommer skaperne tilgode..

 

Det er de samme gamle patetiske unnskyldningene som brukes for å rettferdigjøre faenskapet.

Slemme RIAA, dyr musikk, slemme plateselkaper, dårlig musikk.

 

 

For ordens skyld da det ser ut som om det er en del "hobby"-jurister her anbefales det at man tar en nærmere titt på lovgivingen.

Det er da også blitt fastslått at nedlasting"kjøp" fra nevnte nettsted var å regne som brudd på det nye EU direktivet om copyright.

 

Russiske lover?? Amerikanerne?? Velkommen til lala-land.Her var det større krefter i sving en RIAA.

Med Verdens Handels organisasjon på banen samt EU osv er det vel ganske opplagt at denne "tjenesten ikke var på riktig side av loven.

Det er nå engang slik at også russland må forholde seg til internasjonale lover og avtaler.

 

 

Forbanna snyltere som stjeler fra artister låtskrivere, smålabels og produsenter.

8995838[/snapback]

Internasjonale lover finnes ikke :). Det finnes menneskerettigheter, men det er stort sett det.

Lenke til kommentar

MP3sparks gjør det samme som allofmp3 gjorde, de betaler til opphavsmenn:

Rightholders Federation for Collective Copyright Management of Works Used Interactively (NP FAIR).

 

Komponistene får betaling, ikke plateselskap og artister. De spør heller ikke om tillatelse. Det er visstnok lov å selge på den måten i Rusland, og dermed ikke forbudt å kjøpe. Hvor moralsk riktig det er, blir en annen sak. Noen artister er døde eller har allerede tjent mer enn de har godt av. Noen plateselskaper driver en elendig business. Andre artister og plateselskaper trenger hver krone de kan få inn. Ville aldri falt meg inn å ikke betale full pris der.

 

Plateselskapene nekter å innse at verden har forandret seg. Det siste er Universal truer med å trekke seg ut av iTunes. Digital formidling er miljøvennlig, brukervennlig og effektivt. DRM funker ikke, det stopper ikke piratkopiering, og lager problemer for de som betaler for seg. Get real! Intil de har lært leksa kjøper jeg gjerne musikk fra visse artister og plateselskap på russiske betingelser.

 

Og når det gjelder mafia-argumentet, hvem tjener på plateindustrien i USA? Ingen forbindelser til organisert kriminalitet der?

Lenke til kommentar
Allofmp3 var jo lovlig etter russiske lover..man gjorde som kunde ikke noe ulovlig ved å kjøpe derfra..

8995208[/snapback]

 

Riktig! Greit nok at jeg er helt enig i at hele operasjonen var ganske gråsone, men lov er lov er lov! Så lenge de fulgte Russlands lover så må det regnes som lovlig helt til Russland evt. forandrer disse lovene.

 

At RIAA har nok påvirkningskraft til å pushe for at Russland ikke kan bli med WTO uten å stenge ned denne spesifikke siden er virkelig skremmende... Det naturlige hadde jo vært å stille ultimatumet opp mot at de måtte revisert lovene sine i såfall.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
*emosjonelt og ikke helt faktisk korrekt innlegg*

8995838[/snapback]

Det "nye" Eu-dirketivet? Det enste som har vært på banen i det siste er et mulig kommende direktiv som ikke rammer forbrukere som laster ned til eget bruk i det hele tatt.

 

Og jeg tror det er få som vil snyte artistene, men det er faktisk mange som nærer en dyp (og velbegrunnet) avsky for bransjen. Det er da også i forhold til store artister/labels som selger alt for godt i forhold til kvaliteten på musikken man bruker argumenter som at de ikke fortjener pengene. "Skaperne" er ikke et system som tar godt over 90% av inntektene fra salget av plastskiver med musikk, som du ikke engang kan bruke til det du vil.

 

Dersom man så gjerne vil at forbrukere skal kjøpe musikk lovlig, hvorfor kjøper man ikke opp back-enden til allofmp3 og legger på prisene med åtte øre per sang? Det burde jo dekke royalties til artistene i hvert fall.

8995924[/snapback]

"Selger alt for godt i forhold til kvaliteten"??. Herregud snakker vi om grandiosa her eller.

Er det du som bestemmer hva som er bra og dårlig.

Spar meg tullet om hva some er bra og dårlig musikk det er ikke kvantiserbart og fullstendig subjektivt.

Med mindre man er en ånds-snobb som påberoper seg å ha bedre smak en andre. Er du det?

 

Kanskje det. siden man ikke liker artistens musikk, er det fornuftig å mene at de ikke fortjener pengene. Tull rett og slett.

 

Nag til bransjen LOL

Nag for hva. Har de ikke gitt deg den musikken du vil ha? fikk du en låt som du ikke likte? Urettferdig at noen selger mye og andre selger lite?

 

 

 

De færreste plater som gis ut går med noe som helst overskudd. De få som gjør det betaler for resten av gildet.

Du aner jo tydeligvis ikke hva du snakker om.

90% av inntjeningen? LMAO

Hvor i all verden har du hentet tallene dine fra da. Det er ikke i nærheten av virkeligheten.

Forøvrig sitter argumenterer du jo at siden artistene får så lite , er det bedre at de ikke får noe. Fullstendig meningsløst.

 

Det finnes ikke noe som kan forsvare å ta fra artister,komponister, smålabels og produsenter levebrødet.

Dårlig musikk er for f**n ikke noe argument

Plateseskapenes påstatte enorme andeler er ikke noe argument.

 

Det er bare å se realitetene i øynene. Nedlasterne er ikke annet en en gjeng drittunger som ikke tar 5-øre for å snyte artister m.fl

 

Dyrt? Gå og kjøp deg et par sko eller en Pizza på peppes. Spar meg for det prosargumenet det holder ikke mål

 

 

Det er jo bare å ta en titt her inne for å se hvor mange som "støtter artistene" og komponistene. Drittunger som bare vil ha gratis gratis gratis.

 

Alle elsker å hate musikk bransjen. Personlig synes jeg det er fullstendig idiotisk

De er der for å tjene penger som alle andre bransjer.

Er det noen overraskelse da?

 

Og korttenkte mennesker skjønner jo ikke det at dette går hardt ut over enhver risikovilje som igjen fører til lite nyutvikling, ikke så vanskelig å skjønne.

 

 

For ordens skyld; artister eller opphavsmen ser ikke en krone av salget fra slike nettsteder. Det eksisterer ingen avtale mellom disse og rettighets organer som TONO. Hverken i Norge eller noe annet sted.

 

Hvis du mener TONO har en avtale med disse som sikrer videreformidling av royalties vil jeg gjerne se den. Det hadde vært gøy for det eksisterer nemlig ingen slik avtale. Allikevel er det idioter her som tror at pengene kommer frem til de som lager musikken

 

Emosjonelt? er nok det. Jeg er ikke så begeistret for snyltere.

 

Du har vel kanskje ikke noe imot de som stjeler fra deg du da?

 

Internasjonale lover finnes ikke :). Det finnes menneskerettigheter, men det er stort sett det.

8996096[/snapback]

 

Så lite går det altså an å vite LOL

 

MP3sparks gjør det samme som allofmp3 gjorde, de betaler til opphavsmenn:

Rightholders Federation for Collective Copyright Management of Works Used Interactively (NP FAIR).

 

Komponistene får betaling, ikke plateselskap og artister. De spør heller ikke om tillatelse. Det er visstnok lov å selge på den måten i Rusland, og dermed ikke forbudt å kjøpe. Hvor moralsk riktig det er, blir en annen sak. Noen artister er døde eller har allerede tjent mer enn de har godt av. Noen plateselskaper driver en elendig business. Andre artister og plateselskaper trenger hver krone de kan få inn. Ville aldri falt meg inn å ikke betale full pris der.

 

Plateselskapene nekter å innse at verden har forandret seg. Det siste er Universal truer med å trekke seg ut av iTunes. Digital formidling er miljøvennlig, brukervennlig og effektivt. DRM funker ikke, det stopper ikke piratkopiering, og lager problemer for de som betaler for seg. Get real! Intil de har lært leksa kjøper jeg gjerne musikk fra visse artister og plateselskap på russiske betingelser.

 

Og når det gjelder mafia-argumentet, hvem tjener på plateindustrien i USA? Ingen forbindelser til organisert kriminalitet der?

8996934[/snapback]

 

Kanskje du kan vise til en avtale mellom TONO og dette russiske forvaltningorganet.

Artister og opphavsmen ser ikke en krone.

 

Hva iTunes angår er det merkelig at folk ikke har skjønt hva Steve Jobs driver med.

Jeg fryder meg over at Universal trekker seg fra den drittsjappa og håper de andre følger etter.

Apple er parasitter som gjerne ville gitt bort musikken gratis. Det er jo ikke der de tjener pengene sine heller er det vel??

 

Apple har pervertert hele DRM systemet og utnytter det til å selge hardwaret sitt.

Den eneste grunnen til at iTunes og iPod er så tett låst opp mot hverandre.

 

Heia Universal.

 

Jeg tror du bare er en jævla snylter som liker å få ting billigst mulig.

Fint å gjemme seg bak "misnøye med bransjen" og helt greit at det rammer artister også??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...