Gå til innhold

TEST: TweakVI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Gratisversjonen har redusert funksjonalitet

- Stadig påminnelse om de kommersielle versjonene

- Foreløpig ikke tilgjengelig i norsk språkversjon

 

Selvfølgelig har gratisversjonen redusert funksjonalitet, ellers ville de ikke tjent penger på den kommersielle versjonen. Syns det er mye bedre enn 30-dager periode eller lignende.

Lenke til kommentar

For å komme med et lite tips finnes det blant annet et lignende program som heter Vista Manager. Jeg har både Vista Manager og gratisversjonen av Tweak VI installert samtidig. De utfyller hverandre på en fin måte funksjonsmessig, og uten å skape konflikter med hverandre.

 

For eksempel synes jeg Vista Manager er mye mer brukervennlig da de har utfyllende tooltips på nesten alle funksjonene. 15 dagers gratis trial før du må kjøpe det da, men det skal iallefall jeg gjøre når min prøveperiode går ut.

Lenke til kommentar

Sikkert mye nyttig, men programmer som innholder såkalt optimering av minnebruk møtes av skepsis av meg. Det er noe unaturlig av et lite program skal klare å allokere minne bedre enn OS’et selv. Har en mistanke om at slik optimert minnehåndtering knyttet til visse funksjoner tyter ut som ytelsestap på andre. Minnehåndtering er en viktig funksjon ved et OS. Et OS er jo som en økonom, det skal fordele knappe ressurser til mange formål. :-)

 

IP

Lenke til kommentar
- Gratisversjonen har redusert funksjonalitet

- Stadig påminnelse om de kommersielle versjonene

- Foreløpig ikke tilgjengelig i norsk språkversjon

Selvfølgelig har gratisversjonen redusert funksjonalitet, ellers ville de ikke tjent penger på den kommersielle versjonen. Syns det er mye bedre enn 30-dager periode eller lignende.

8987602[/snapback]

For ikke å nevne det opplagt ennå bedre: Et alternativt program med lik funksjonalitet, bare helt gratis ;)

 

Gratis er bra! :yes:

Lenke til kommentar
- Gratisversjonen har redusert funksjonalitet

- Stadig påminnelse om de kommersielle versjonene

- Foreløpig ikke tilgjengelig i norsk språkversjon

Selvfølgelig har gratisversjonen redusert funksjonalitet, ellers ville de ikke tjent penger på den kommersielle versjonen. Syns det er mye bedre enn 30-dager periode eller lignende.

8987602[/snapback]

For ikke å nevne det opplagt ennå bedre: Et alternativt program med lik funksjonalitet, bare helt gratis ;)

 

Gratis er bra! :yes:

9022130[/snapback]

 

Men så kan vi ikke forvente at alle kvalitets programmer skal være gratis, derfor syns jeg hardware skulle tatt det med som ett minus i testen...

Lenke til kommentar
Men så kan vi ikke forvente at alle kvalitets programmer skal være gratis, derfor syns jeg hardware skulle tatt det med som ett minus i testen...

9022791[/snapback]

Størrelse og kompleksitet er ikke nødvendigvis et kvalitetskriterie. Små programmer som kan lages av en eller få personer kan være knallbra. Jo bedre programmene er jo flere brukere vil de i teorien ha. Små og populære programmer er billige å skrive og fordelt på svært mange brukere kan prisen bli svært lav. Noen ganger trengs det ikke noe særlig med oppdateringer heller. F.eks 7zip. Slike programmer kan godt gis ut gratis eller arbeidet kan tjenes inn på kort tid med lave priser og deretter være gratis. Annonseinntekter kan også være nok til å dekke en rettferdig lønn til utvikleren(e).

 

Dyrt er ikke nødvendigvis bra og billig er ikke nødvendigvis dårlig. HW bør ha det som et stort pluss at programvare er både billig og bra. Eller ennå bedre: gratis og bra. Akkurat som de gjør med hardware. Koster et low-end skjermkort mye mer enn konkurrentens kort som er billig og mye bedre så får det dårlig karakter. Sånn bør det være med programvare også.

 

Hvis du synes det er bra at ting koster mest mulig så har jeg noe datautstyr du kan få kjøpe av meg. ;):p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...