Gå til innhold

Intel Tera-Scale-CPU i 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wheelman: Hvordan skal det i så fall sammenlignes når de ikke kan kjøre det samme på disse som på x86 prosessorer? Det blir jo litt som å sammenligne CPUen Core 2 Duo med GPUen Radeon X2900XT. Begge disse er på markedet, men det er jo umulig å kåre noen vinner av de.

Lenke til kommentar
Wheelman: Hvordan skal det i så fall sammenlignes når de ikke kan kjøre det samme på disse som på x86 prosessorer? Det blir jo litt som å sammenligne CPUen Core 2 Duo med GPUen Radeon X2900XT. Begge disse er på markedet, men det er jo umulig å kåre noen vinner av de.

9019618[/snapback]

Men, dagens QuadCore/Core2 er jo det beste som er nå, skulle jeg sagt HyperMegaUltraTøff CPU i stede? :p Blir liksom vanskelig...

Også snakka jeg om CPU og ikke GPU :)

Lenke til kommentar

Denne Tera-Scale-CPUen det er snakk om i artikkelen er like forskjellig fra en Core 2 Duo/Quad som en GPU er. Det var derfor jeg dro inn GPU. Poenget var at de ikke går an å sammenligne. Du får ikke bootet Windows, Linux, Unix eller noe annet eksisterende OS på disse prosessorene. Selv intel har neppe kjørt noe egenutviklet minimalistisk OS på prototypene. De kjører nok knøttsmå håndkodede (maskinkode) programsnutter på den via en maskin med f.eks vanlig Core 2 Duo og Windows. Altså omtrent som å kjøre Folding@Home på en GPU, bare at prototypetestene er veldig mye mindre og enklere enn Folding@Home.

 

For å oppsummere: De kan ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...