Gå til innhold

Dell PC-er uten "bloatware"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da mine to forrige PCer var Dell-maskiner, husker jeg at jeg ergret meg veldig over dette. Konstant fikling de første dagene med å få bort tulleprogrammer som ikke akkurat gjorde livet enklere. Kan godt skjønne at mange kunder synes dette er vanskelig og frustrerende

Lenke til kommentar

Dette burde alle produsenter tilby. Veldig fornøyd med min Fujitsu Siemens laptop som er nesten helt "ren" :) IBM Thinkpad maskinen til faren min derimot er helt ødelagt av programmer som kjører i bakrunnen! :thumbdown:

 

Edit: De burde også kunne tilby Linux istedenfor Windows da Linux har blitt så bra at alle kan bruke det som et gratis alternativ!

Endret av t_k
Lenke til kommentar
Virker som om Dell jobber mer og mer for å dekke alles behov; AMD, Linux, spillmaskiner, fjerning av "bloatware".... De åpner seg dermed for flere og markedsfører seg som fleksible. Godt at iallefall noen gjør det og la oss håpe at resten følger etter.

8946268[/snapback]

Så rett så rett! Dell har skjønt at kundenes ord er loven, Så det er vi som bestemmer :) Det neste blir vel valgfritt kabinett eller noe..

Lenke til kommentar
Hvorfor skal en måtte bruke tid på reinstallering av en helt ny maskin som er levert med OS?

8946184[/snapback]

 

Poenget mitt er at det tar minst like lang tid å avinstallere medfølgende programmer og annet rask som å reinstallere operativsystemet. Mange innser ikke det.

8946253[/snapback]

Og hele poenget til alle de andre er at det ikke skal være nødvendig å bruke så lang tid!

Lenke til kommentar
Kunder som kjøper PC-er fra produsenten Dell av typen Dimension og Inspiron har tidligere måtte installere en rekke programvare på nye PC-er, det vil si forhåndsinstallert programvare.

 

Mange kunder har klaget over å måtte bruke opptil flere timer på å avinstallere slike programmer

 

Er ikke helt med på hva som menes med dette?

skrivefeil ??

Endret av taz
Lenke til kommentar
Kunder som kjøper PC-er fra produsenten Dell av typen Dimension og Inspiron har tidligere måtte installere en rekke programvare på nye PC-er, det vil si forhåndsinstallert programvare.

 

Mange kunder har klaget over å måtte bruke opptil flere timer på å avinstallere slike programmer

 

Er ikke helt med på hva som menes med dette?

skrivefeil ??

 

Bedre nå?

Lenke til kommentar

"og noen google verktøy"

 

jo takk! vi bruker Dell PC'er i ny oppsett på jobben, og den forbanna google-idesktop'en er en forbanna pain! Tar mye lengre tid enn nødvendig bare for å fjerne slik dritt. Hvem med litt respekt for seg selv installerer uansett noe slikt?

Lenke til kommentar
Da hadde vi kanskje fått litt bedre programmer enn Media Player Classic og RealPlayer :p

Windows kunne vært billigere også.

8948415[/snapback]

Hva er galt med Media Player Classic? Det har gjennom flere år hvert en av mine favoritt avspillere til video. Kan ikke si jeg syns det fortjener å bli nevnt i samme åndedrag som Realplayer ihvertfall, som jo er en skikkelig møkkaspiller.

Lenke til kommentar

Skriver dette på en 3 år gammel dell og jeg husker frustrasjonene når jeg oppdaget hvor mye tull som var lagt inn på den. Greie programmer forsåvidt men mange var lobotomert til det ubrukelige, eller 30-dagers evalueringsversjoner jeg godt kunne lastet ned selv.

 

Å fylle opp maskinen med nedlastet skrot er nå liksom *min* jobb det da. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...