Gå til innhold

Apple: - Makan til frekkhet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå jobber min søster på patentstyret som har med sånne navn som dette å gjøre, og man har ikke lov å "kopiere" navn, sånn at de med hensikt ligner ett annet kjent produkt osv. Så det kan være apple har noen rettigheter der... Om noen skulle laget ett pc os og kalt det WindWows hadde sannsynligvis Windows reagert også

Lenke til kommentar
Nå jobber min søster på patentstyret som har med sånne navn som dette å gjøre, og man har ikke lov å "kopiere" navn, sånn at de med hensikt ligner ett annet kjent produkt osv. Så det kan være apple har noen rettigheter der... Om noen skulle laget ett pc os og kalt det WindWows hadde sannsynligvis Windows reagert også

8943704[/snapback]

Men apple er spessiele...Det må du bare innrømme...

Lenke til kommentar
Nå jobber min søster på patentstyret som har med sånne navn som dette å gjøre, og man har ikke lov å "kopiere" navn, sånn at de med hensikt ligner ett annet kjent produkt osv. Så det kan være apple har noen rettigheter der... Om noen skulle laget ett pc os og kalt det WindWows hadde sannsynligvis Windows reagert også

8943704[/snapback]

Var jo en Linux-distro som ble kalt Lindows. De fikk ikke beholde navnet.

Lenke til kommentar

Apple verner om ett merkevare de har bygget opp over lang tid og som er melkekua deres. Ett hvilket som helst _amerikansk_ firma med samme posisjon ville gjort det samme. Mye av grunnen til at de gjør det er av prevantive årsaker for å forsøke å sette en bråstopp for slike navn som helt tydelig er inspirert av deres produktnavn.

 

Det virker kanskje litt håpløst men det er fullt ut forståelig. De har nesten ikke valg. Dersom iPop ikke hadde fått noe reaksjon ville det nok åpne dørene for at flere skulle prøve seg. Husk også at iPop høres veldig mye ut som om det har noe med musikk å gjøre.

Lenke til kommentar
Det er ikke greit at andre bruker i navn...

Men det er liksom greit at apple tar andres i navn, som f.eks iphone

8946507[/snapback]

iPhone var vel dems fra før?

8946601[/snapback]

viss de hadde det først, hvordan har det seg da at cisco fikk lage iphone for mange år siden, og hva med det norske selskapet som heter iphone...

 

Du kan jo tenke deg hva som hadde sjedd vis du laga en linux distro som heter viena, da flipper microsoft helt på deg :p hehe..

 

Jeg syns Apple bare gjør det rette her jeg. Jeg har stor respekt for Apple og dems produkter og jeg ville trodd iPop var ett av dems produkter vis ikke denne tråden hadde kommet.

hva med itorg?

trodde det var apples sitt å?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...