Gå til innhold

Take 2 utset Manhunt 2 (PS2/Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

herregud, jeg blir så lei verden og dens politkere og moralens voktere

 

Bannlyser et spill pga voll, mens BUsh går til krig hvor mange uskylde liv blir ødelagt.

Folk skyter konene sine og barna og selgselv. En voldtektsmann får kortere fengselstraff enn en en som selger dop..

 

Men neeeida huff må passe oss for vold i et spill ...

 

ugh ugh

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel heller hva det har å si?

For å være helt ærlig virker spillet dørgende kjedelig. Hvis man syns det er festlig å se folk bli drept på syke måter kan man heller leie en voldelig film.

 

Det var masse kontrovers rundt GTA når det kom, men det er jo faktisk et veldig bra spill. Det samme kan vel neppe sies om Manhunt.

Lenke til kommentar

Spillet har ingen appell for for meg, så jeg gråter ikke akkurat over dette. Men å forby "for voldelige" spill løser neppe samfunnsproblemene. Jeg er altså ikke stor tilhenger av forbud. Forutsatt at spillet er bedritent, og det vet jeg strengt tatt ikke at det er, så ville det vært bedre om det rett og slett råtnet bort i hyllene og "straffet" Rockstar på den måten.

Lenke til kommentar
"That's one small step for (a) man, one giant leap for mankind"

8929336[/snapback]

 

Så, sensurering av voldelige spill er at gigantisk steg for menneskeheten? Kanskje om du tenker bakover. Har ikke spilt manhunt noe særlig, prøvde i 10 minutter før jeg ikke gadd mer, det var kjedelig, repetivt og egentlig litt for latterlig for min del.

 

Men å bannlyse ett spill fordi det er for voldelig? Rart at aldersgrense er greit når det kommer til filmer, unge mennesker ser også de om de vil, men med spill gjelder tydeligvis helt andre regler. Joda, det er litt "verre" siden det er interaktivt, det er du selv som utfører handlingene i spillet, men det fikk da Adults Only. Hvem svarte bryr seg om hvordan unger blir påvirket når de ikke skal få tilgang til det til å begynne med! Og det å komme med unnskyldningen om at de kan om de vil kan vi lett dra til med filmer, våpen i hjemmet, ja gud vet hva. Foreldra kan begynne å ta litt ansvar for hva ungene får trøkket inn i skallen.

 

Håper det kommer ut, selv om jeg ikke kommer til å bruke ett øre av mine penger eller ett minutt av min tid på det. Men ytringsfrihet bør fortsatt telle for noe.

Lenke til kommentar
Så, sensurering av voldelige spill er at gigantisk steg for menneskeheten?

 

Jeg mener det vil komme til å bli et like stort steg for oss som samfunn som den dagen vi endelig blir kvitt tobakk og dop. Les signaturen min om du lurer på hvorfor.

 

Ellers, de må vel kunne justere voldsnivået tilbake til Manhunt 1 nivåer? Det kan ikke være så vanskelig.. Men grunnet desensitivering vil isåfall ikke 2'eren sjokkere like mye som forgjengeren, og det vil bety tapte salgsinntakter. Det må kraftigere saker til hver gang.

Lenke til kommentar
Så, sensurering av voldelige spill er at gigantisk steg for menneskeheten?

 

Jeg mener det vil komme til å bli et like stort steg for oss som samfunn som den dagen vi endelig blir kvitt tobakk og dop. Les signaturen min om du lurer på hvorfor.

 

Ellers, de må vel kunne justere voldsnivået tilbake til Manhunt 1 nivåer? Det kan ikke være så vanskelig.. Men grunnet desensitivering vil isåfall ikke 2'eren sjokkere like mye som forgjengeren, og det vil bety tapte salgsinntakter. Det må kraftigere saker til hver gang.

8945513[/snapback]

 

Greit nok at tobakk er usunt, men om folk ønsker å bruke denslags, så bør det da være lov å selge det? Skal man forby alt som er skadelig, så vil man vel til slutt ende opp med et totalitært regime som tar alle valg for folk. Og skal man forby tobakk, så burde man også forby alkohol, for det er skadelig og alkoholpåvirkning fører ofte til voldskriminalitet. Og brus, sjokolade, fastfood etc. må forbys, fordi det er med på å forsterke vektproblemene vi ser mer og mer av. Og biler må også forbys, fordi de forurenser og kan drepe mennesker, så kun kollektivtrafikk tillates. Ser du hvor jeg vil? At noe er farlig, usunt eller potensielt skadelig betyr ikke at man nødvendigvis skal forby det. At en Dimmu Borgir-CD inneholder en sang som omhandler skjending av graver og en oppfordring til å hogge hodet av kristne og voldta deres kvinner og barn betyr ikke at den må forbys (om du er interessert, så er det snakk om Antikrist fra Stormblåst-albumet).

 

Rockstar sa vel selv at voldsnivået i Manhunt 2 ikke var verre enn i det første, så det må vel nesten være minimale justeringer som må gjøres for å få det godkjent.

Lenke til kommentar

Lodvgs1, Å forby alt er like dumt som å tillate alt. Ofte pleier ting som kun er skadelig for brukeren å tillates, men dersom det skader omgivelser og medmennesker også blir det sett litt strengere på.

 

1. Publisere mediavold til voksne og barn.

 

2. Forby mediavold.

 

Dersom du finner en måte å hindre at barn får tak i mediavold på er veldig mye av problemene ofte forbundet med mediavold eliminert. Men dette er vanskelig, og å skylde på foreldrene hindrer ikke barn i å få tak i det.

 

 

Vet ikke om du er klar over det, men soldater lovpriser musikk til bruk i stridens hete. "Murder, murder, death, kill! Kill!" - de mener de trenger det for å bli giret og komme i riktig stemning.

Lenke til kommentar
Lodvgs1, Å forby alt er like dumt som å tillate alt. Ofte pleier ting som kun er skadelig for brukeren å tillates, men dersom det skader omgivelser og medmennesker også blir det sett litt strengere på.

 

1. Publisere mediavold til voksne og barn.

 

2. Forby mediavold.

 

Dersom du finner en måte å hindre at barn får tak i mediavold på er veldig mye av problemene ofte forbundet med mediavold eliminert. Men dette er vanskelig, og å skylde på foreldrene hindrer ikke barn i å få tak i det.

 

 

Vet ikke om du er klar over det, men soldater lovpriser musikk til bruk i stridens hete. "Murder, murder, death, kill! Kill!" - de mener de trenger det for å bli giret og komme i riktig stemning.

8945664[/snapback]

 

Jeg kjenner til musikk brukt i forbindelse med krig, ja. Hardrock og heavy metal ble vel brukt under den første Gulfkrigen, om jeg ikke husker feil. Og musikk kan helt klart ha en oppildnende effekt. Hører du lenge nok på f.eks. Combichrists Get Your Body Beat (der refrenget går slik: Get your body beat, let your blood flow), så får du faktisk lyst til å gå ut og sloss og la blodet flyte, bare for å få ut aggressjonen musikken bygger opp. Men det blir litt på sidelinjen, og har egentlig ikke noe med diskusjonen å gjøre.

 

Jeg vil faktisk heller ha bieffekten at barn kan utsettes for mediavold framfor å forby mediavold. Det er helt klart en uheldig og uønsket effekt, men den er allikevel der. Når det gjelder forhindring av barns tilgang på mediavold, så ville det nok i stor grad hjulpet om aldersgrenser ble håndhevet mye strengere enn de blir pr. i dag, og at foreldre brukte mer tid på å sette seg inn i hva barna deres spiller, hvilke filmer de ser på og hva de leser (som et eksempel: jeg elsker den kullsvarte og satiriske humoren i Johnny the Homicidal Maniac, men jeg ville ikke latt små barn lese en tegneserie om en rav gal og ekstremt voldelig seriemorder som kan finne på å drepe folk bare fordi de kaller ham "wacky" eller torturere ofrene sine. En voksen person vil skjønne at det er satire, men et barn vil nødvendigvis ikke det, og derfor bør foreldre være mer obs på hvilke influenser barna deres får).

 

Men i grunn tror jeg det ville hjulpet ganske mye på voldsproblematikken og skoleskytingene å fjerne Second Amendment.

Endret av Lodvgs1
Lenke til kommentar
Jeg vil faktisk heller ha bieffekten at barn kan utsettes for mediavold framfor å forby mediavold. Det er helt klart en uheldig og uønsket effekt, men den er allikevel der

 

Og det er et helt legitimt standpunkt det der.

 

Foreløpig er det slik i mange land at kun det aller mest ekstreme innen mediavold forbys, resten blir vanligvis gjort tilgjengelig i samfunnet slik at barn og voksne kan nyte det fritt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...