Gå til innhold

Rapport fra DreamHack


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fyren står faktisk og lener seg forover nærmere kameraet. De står altså ved siden av hverandre, ikke under hverandre.

 

Dette er et sted jeg gjerne skulle vært, men hadde ikke samvittighet til det siden det er på sommeren og alt, et godt valg med tanke på dagens vær... :hrm:

 

Jaja, noen som blir med til høsten :p? Kanskje hw.no skulle hatt sitt eget stand der :p

Lenke til kommentar

Var en fin artikkel dette her. Spennende å se hva som foregår i vårt kjære naboland :)

DreamHack har siden oppstarten i 1995 hatt en betydelig vekst, og har overtatt statusen som verdens største LAN party fra vårt eget The Gathering.

DreamHack er et LAN-party, The Gathering derimot er et dataparty :)

 

Deltagerområdet var som vanlig delt inn i to store haller, hvor den ene er litt mindre enn Vikingskipet, og den andre betydelig mindre. Til sammen stiller altså allikevel DreamHack med flere plasser enn hva The Gathering gjør.

Det at DreamHack mener de er verdens største LAN stemmer nok, men hvor kjedelig er det ikke når man sitter i to forskjellige haller?! Det er jo når alle er samlet i ett og samme lokale man virkelig får den gode "feelingen". Jeg synes The Gathering v/ KANDU gjør det lurt ved å holde seg til vikingskipet :)

 

Det er bare å innse det. LAN er noe Svenskene kan. Sjelden har et arrangement som dette hatt så mange tilbud. Vi bare ramser opp:

 

    * Konserter

    * Strikkhopping

    * Laser-tag

    * Klatrevegg i is

    * Go-kart

    * Arkadehall

    * Ild-show

    * Musikk-konkurranse

    * Og mye mye mer.

Sjelden et arrangement har så mange tilbud? The Gathering har i alle fall mange av disse tilbudene.

 

Nok en gang kan det slås fast at DreamHack er Nordens ledende LAN. Antallet besøkende, alle aktivitetene og lokalene står for en helhet som andre LAN arrangører bør etterstrebe.

Jeg vil nå heller si at når det ikke er ett lokale, men to, så taper man mye på det.

En annen ting jeg vil påpeke er at det er utrolig lite "dataparty-feeling" - dette er jo ikke et dataparty, men et LAN-party. Dette betyr lite musikk og deltagere som sitter på hver sin plass med headsettet plantet godt over ørene sine. Ikke like kult som The Gathering her i Norge :)

Lenke til kommentar
Hvorfor mener folk at det burde være egne jentelag innen e-sports? Høres helt søkt ut spør du meg.

8928024[/snapback]

 

Fra artikkelen:

"Det undertegnede syntes var spesielt hyggelig var at jentene hadde fått sin egen Counter-strike turnering."

 

Jentelag? Det er nå ille nok, men hva med en turnering/compo kun for jenter sånn som jeg tolker dette? Dvs. en turnering der gutter ikke får lov å være med.

En kan spy av mindre, dette er det mest hysteriske jeg har sett.

 

Hva tror dere ville skjedd dersom det eksisterte en compo der jenter ikke fikk lov å være med, en compo kun for gutter? DA hadde det blitt hyling og skriking da, hvorfor reagerer ingen på dette?

Endret av corge
Lenke til kommentar
Vi har messehallene i Lillestrøm hvor Oslo LAN 2001 ble arrangert. Hvis jeg ikke husker feil så er det plass til 4000 pers i hver hall og det er 6 av dem.... 24000 nerder, eneste problemet er å få fylt opp alle hallene :D

8927794[/snapback]

 

Det hadde vert så sykt morro det ! Kombinert det med noen IT messer så hadde det blitt noe helt villt morro !! :dribble:

Lenke til kommentar

kunne godt tenkt meg å vært der en tur for å sjekke stemninga. har vært på TG i 04, 05 og 06, gikk glipp av det i år desverre, men kommer sterkere tilbake til neste år.

 

angående diskusjonen rundt egne jentekonkuranser, så kan jeg se fordelen med dette. det er ikke så mange hardcore jente gamere, og de som ikke er det blir ofte ikke med på gutte dominerte konkuranser, så ved å arrangere en jente only konkuranse så vil de nok trekke til seg en god del flere jenter til å spille. noe som er bare positivt

 

det er i alle fall sånn jeg tror det er.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...