Gå til innhold

Compiz Fusion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Smpåent dette :)

 

Når har jeg enda ikke helt sett noen nødvendighet for å benytte meg noe særlig mye av Beryl, eller Compiz Fusion (tror jeg bare kaller det Compiz jeg) til nå, men ettersom det er blitt gjort invisteringer i ny skjerm så er det mulig at det blir noen endringer i det.

 

Hvilken .versjon har vi kommet til egentlig? Blir det noen endringer i .versjonsbetegnelsen nå kanskje?

Lenke til kommentar

Spennende, jeg regner med at flere distribusjoner vil ha med Compiz Fusion i stede for enten Compiz eller Beryl.

 

Det som er svært interessant er at denne løsningen byr på noen funksjoner som kan være nyttige (som å flytte programmene rundt på kuben), pluss en haug med mindre nyttige funksjoner slik at Linux-distribusjoner kan bli "penere" enn Vista.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Har navnet noe med dette å gjøre?

fusion_power.jpg

(det var en spøk)

Lenke til kommentar

Må nok skuffe dere. Distribusjonen som kjøres er intet annet enn Arch Linux :p

 

Compiz og Compiz Fusion effektene har enda ikke blitt lansert i en Stabil utgave, det som vises i videoen er en utviklingsversjon med en god del bugs. For dere som liker 3D effekter så er Beryl fortsatt veien å gå.

 

Men straks Compiz Fusion er ute i en stabil versjon så er nok dette veien å gå. Fusion er jo tross alt Compiz + Beryl...

Lenke til kommentar

Hey, likte den der! Mye snacks, artig at man kan skrive rett på skjermen. Kan være svært nyttig i f.eks. møtesammenheng. Faktisk ser jeg at bedrifter kan ha god nytte her fordi man da kan vise til på flere skrivebord og skrive litt på de.

 

Nå har jeg hverken prøve Beryl, Compiz, Compiz Fusion eller Aero enda. Hvordan er Compiz Fusion sammenligna med Aero? Ligger de foran? Har en følelse av det...

Lenke til kommentar
Må nok skuffe dere. Distribusjonen som kjøres er intet annet enn Arch Linux :p

 

Compiz og Compiz Fusion effektene har enda ikke blitt lansert i en Stabil utgave, det som vises i videoen er en utviklingsversjon med en god del bugs. For dere som liker 3D effekter så er Beryl fortsatt veien å gå.

 

Men straks Compiz Fusion er ute i en stabil versjon så er nok dette veien å gå. Fusion er jo tross alt Compiz + Beryl...

8919190[/snapback]

Så en mega lægg når du tok fram alle vinduene ene gangen...

 

Men ellers blir sikkert denne standard til neste ubuntu utgave =)

Lenke til kommentar

Ja dette var jo spennende. Er jo en hel del ting som ikke har stor praktisk nytte, men litt eyecandy gjør jo brukeropplevelsen noe bedre for noen.

 

La oss håpe de fortsette den gode utviklingen de har gjort til nå og finpusser flere av de eksisterende effektene og verktøyene isteden for å bare supplere oss med flere :)

Lenke til kommentar
Ja dette var jo spennende. Er jo en hel del ting som ikke har stor praktisk nytte, men litt eyecandy gjør jo brukeropplevelsen noe bedre for noen.

 

La oss håpe de fortsette den gode utviklingen de har gjort til nå og finpusser flere av de eksisterende effektene og verktøyene isteden for å bare supplere oss med flere :)

8921210[/snapback]

Det har du rett i, jeg forstod ikke helt poenget med å kunne skrive i glødende farge på skjermen :p

Lenke til kommentar
Det har du rett i, jeg forstod ikke helt poenget med å kunne skrive i glødende farge på skjermen :p

8921521[/snapback]

Hvis du fjerner "gløden" og bare aktiverer det slik at du kan skrive rett på skjermen, så er det jo ett kanon verktøy for å vise frem ting på skjerm via PC'en. :thumbup:

8921820[/snapback]

Og så trykkfølsom skjerm i tillegg? Tenk hvor passende til forelesninger osv.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...