Gå til innhold

DDR3 for entusiastene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt under DDR3 1600 MHz, til en pris på 1000 kroner pr. GB eller mindre, er uinteressant for meg. Dessuten er tilgangstidene for dårlig ennå. Da holder jeg meg heller til DDR2 foreløpig.

 

Derfor har jeg også endret mening når det gjelder chipset og funnet ut at P35 er et bedre valg enn X38. Siden Intel kommer med en ny generasjon chipset hvert år, regner jeg med at avløseren til X38 vil være mer interessant. DDR3 burde da ha blitt moden også.

Lenke til kommentar
Alt under DDR3 1600 MHz, til en pris på 1000 kroner pr. GB eller mindre, er uinteressant for meg. Dessuten er tilgangstidene for dårlig ennå. Da holder jeg meg heller til DDR2 foreløpig.

 

Derfor har jeg også endret mening når det gjelder chipset og funnet ut at P35 er et bedre valg enn X38. Siden Intel kommer med en ny generasjon chipset hvert år, regner jeg med at avløseren til X38 vil være mer interessant. DDR3 burde da ha blitt moden også.

8912281[/snapback]

 

Tilgangstidene vil aldri komme ned på DDR2 sitt nivå, men det gjør ikke så mye da frekvensen tar opp litt for tilgangstidene.

 

Hvordan kan du vite at P35 er ett bedre valg enn X38, når X38 ikke har blitt testet og har fortsatt mange uker til lansering?

Lenke til kommentar
Hvordan kan du vite at P35 er ett bedre valg enn X38, når X38 ikke har blitt testet og har fortsatt mange uker til lansering?

8913308[/snapback]

Tom's Hardware har bl.a. hatt noen artikler på de nye chipsettene. X38 er ikke testet ennå, men spesifikasjonene er klare. Ifølge Tom's Hardware krever de DDR3 eller registrert DDR2 ECC-minne og derfor ekskluderer den seg selv, da jeg foreløpig ikke vil kjøpe disse minnetypene.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Tom's Hardware har bl.a. hatt noen artikler på de nye chipsettene. X38 er ikke testet ennå, men spesifikasjonene er klare. Ifølge Tom's Hardware krever de DDR3 eller registrert DDR2 ECC-minne og derfor ekskluderer den seg selv, da jeg foreløpig ikke vil kjøpe disse minnetypene.

8916345[/snapback]

X38 vil holde høyere kvalitet enn det man finner på P35. Selv har jeg svært gode erfaringer med toppmodell chipset fra Intel. Hovedkort basert på disse chipsettene er bunnsolide, stabile og ikke minst kompatible. Velger lett X38 baserte hovedkort over P35. Men det er høyst usikkert om jeg vil gå for et X38-basert hovedkort, da jeg har funnet ut at 975X faktisk vil holde lenge enda. F.eks. så vil 975X hovedkortet fra MSI støtte Penryn. Det er i hvert fall svaret jeg fikk fra MSI tech. support. Og jeg har et par ledige 975X hovedkort liggende klare for montering.

Lenke til kommentar
Alt under DDR3 1600 MHz, til en pris på 1000 kroner pr. GB eller mindre, er uinteressant for meg. Dessuten er tilgangstidene for dårlig ennå. Da holder jeg meg heller til DDR2 foreløpig.

 

Derfor har jeg også endret mening når det gjelder chipset og funnet ut at P35 er et bedre valg enn X38. Siden Intel kommer med en ny generasjon chipset hvert år, regner jeg med at avløseren til X38 vil være mer interessant. DDR3 burde da ha blitt moden også.

8912281[/snapback]

 

Jeg er enig med deg at man kan vente på en revisjon eller to av Intel sine modeller. X38 ser utvilsomt spennende ut.

 

Men jeg er totalt uenig med deg at P35 er et bedre valg enn X38, fordi du baserer uttalelsene dine på noe som ikke kan verifiseres som fakta.

 

DDR3 trenger også å modnes som alt annet. Gleder meg til å se hva X38 klarer å yte og om de kan få en godkjent erstatter for 975 chipsettet, som tross alt har overlevd en krig ;)

Lenke til kommentar
X38 vil holde høyere kvalitet enn det man finner på P35. Selv har jeg svært gode erfaringer med toppmodell chipset fra Intel. Hovedkort basert på disse chipsettene er bunnsolide, stabile og ikke minst kompatible. Velger lett X38 baserte hovedkort over P35.

8927585[/snapback]

Jeg har ikke noe imot toppmodellene jeg heller. Vanligvis velger jeg alltid dem. Men dette tilfellet blir litt spesielt, da noe av støtten blir borte i toppmodellen. Og det er støtten for akkurat en av de tingene som jeg har tenkt å satse på. Tidligere toppmodeller har ikke hatt samme "problem" og derfor har jeg ikke hatt noen problemer med å velge dem heller.

Lenke til kommentar
DDR3 trenger også å modnes som alt annet. Gleder meg til å se hva X38 klarer å yte og om de kan få en godkjent erstatter for 975 chipsettet, som tross alt har overlevd en krig ;)

8927722[/snapback]

Ja, 975X har vært ganske seiglivet. Men det er vel et kjent trekk med et høykvalitets chipset, at de lever lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...