Gå til innhold

Test: HTC Touch


Anbefalte innlegg

Lei av å bruke pekepenn? HTCs nye lekkerbisken kan du styre med tommlene.

 

Les mer

8905138[/snapback]

Hadde jeg bare følt meg mer trygg på produsenten hadde jeg kjøpt den på dagen! :)

 

Tulla med det siste, synes denne blir for stor og klumpete og ligner på et leketøy.

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. java-ytelsen. Hvem bruker java-programmer på en Windows telefon (eneste jeg har brukt, er vel OperaMobile)? Hvorfor ikke måle ytelsen på Windows-programmer opp mot andre Windows-telefoner?

 

Java-ytelsen er greit å måle på "dumme" telefoner uten andre muligheter, men på telefoner med Symbian og Windows, burde dere ha andre måter å måle ytelsen på.

Endret av covah
Lenke til kommentar
Lei av å bruke pekepenn? HTCs nye lekkerbisken kan du styre med tommlene.

 

Les mer

8905138[/snapback]

Hadde jeg bare følt meg mer trygg på produsenten hadde jeg kjøpt den på dagen! :)

 

Tulla med det siste, synes denne blir for stor og klumpete og ligner på et leketøy.

8905149[/snapback]

iPhone er større.

 

Til de som ikke har merket det:

Jeg hater iPhone :p

Lenke til kommentar

"Telefoner med Windows Mobile har aldri vært blant de raskeste i gymtimen. Touch er imidlertid unntaket som bekrefter regelen. Telefonen scoret nemlig høyest på våre målinger med Jbenchmark."

 

Vel, meg bekjent har WM-telefoner alltid vært i en klasse for seg selv på slike ytelsestester ... Se bare på den grafen dere selv har, og ta gjerne med i-mate SP5 i sammenligningen. Den regelrett knuste alt på daværende marked, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Ang. java-ytelsen.  Hvem bruker java-programmer på en Windows telefon (eneste jeg har brukt, er vel OperaMobile)?
Ja, det har jeg også lurt på. Her har du muligheten til å legge inn alt du vil av pene WM-programmer, og så antas det at brukeren velger å bruke java-programmer?

 

Det blir nesten som å installere Vista for å bruke DOS...

 

 

Java-ytelsen er greit å måle på "dumme" telefoner uten andre muligheter, men på telefoner med Symbian og Windows, burde dere ha andre måter å måle ytelsen på.

8905221[/snapback]

Jeg ser (om enn noe motvillig) poenget med å kjøre samme program. Man vil at testene skal være likest mulig, slik at man kan sammenligne mellom flere telefoner.

 

Helt greit egentlig, da det ser ut som WM-telefoner banker de andre (noe vi selvfølgelig visste på forhånd). :)

Lenke til kommentar
Lei av å bruke pekepenn? HTCs nye lekkerbisken kan du styre med tomlene.
Heeelt frem til at du faktisk skal gjøre noe - da må du frem med pekepennen, som på en hvilken som helst annen WM-basert telefon. Denne ekstra-menyen man får frem ved å gli fingeren fort oppover på skjermen er jo så og si ubrukelig i praksis.
Til de som ikke har merket det:

Jeg hater iPhone

Så fett da! Når prøvde du den? Jeg trodde ikke den var i salg i USA en gang jeg. Jøss - er det mulig å møte deg og få prøve den eller?

 

 

 

Ja. Sarkasme.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Synes det til tider er stor forskjell i vektlegging av fraværet av 3G på telefoner med EDGE og WiFi. HTC S710 fikk jo blank 6'er til tross for manglende 3G og HDSPA.

 

Personlig koste jeg meg da jeg fikk prøve HTC Touch, og selv om jeg er enig at SMS går litt tregt, synes jeg fortsatt telefonen er super! Personlig karakter: 5

Lenke til kommentar
Lei av å bruke pekepenn? HTCs nye lekkerbisken kan du styre med tomlene.
Heeelt frem til at du faktisk skal gjøre noe - da må du frem med pekepennen, som på en hvilken som helst annen WM-basert telefon. Denne ekstra-menyen man får frem ved å gli fingeren fort oppover på skjermen er jo så og si ubrukelig i praksis.
Til de som ikke har merket det:

Jeg hater iPhone

Så fett da! Når prøvde du den? Jeg trodde ikke den var i salg i USA en gang jeg. Jøss - er det mulig å møte deg og få prøve den eller?

 

 

 

Ja. Sarkasme.

8905970[/snapback]

 

sa han at han hadde iphone kanskje?

det at vi må høre om iPhone hver eneste dag i et år nå nesten er vel grunn nok for Ty4on til å hate den dritt telefonen din?

Lenke til kommentar
sa han at han hadde iphone kanskje?
Nei, bare at han hater noe han aldri har sett, brukt eller har noen som helst inngående kjennskap til.. og det er, for meg, grunn nok til å dra frem sarkasmekortet. :)
det at vi må høre om iPhone hver eneste dag i et år nå nesten er vel grunn nok for Ty4on til å hate den dritt telefonen din?
Ooh, uprovosert sinne - herlig. :)
Har du noe informasjon eller fornuftig formulerte synspunkter å dele med deg nå?
Å dele informasjon med meg selv blir jo per definisjon litt vanskelig, men jeg har i alle fall brukt HTC Touch og kan uttale meg om det -- i motsetning til en person gjør et poeng ut av han åpenbart kommenterer hvor mye han hater iPhone ved en hver åpen mulighet. :)
Lenke til kommentar
Har du noe informasjon eller fornuftig formulerte synspunkter å dele med deg nå?
Å dele informasjon med meg selv blir jo per definisjon litt vanskelig, men jeg har i alle fall brukt HTC Touch og kan uttale meg om det -- i motsetning til en person gjør et poeng ut av han åpenbart kommenterer hvor mye han hater iPhone ved en hver åpen mulighet. :)

8907622[/snapback]

"Å dele med seg" betyr på norsk at man skal fortelle til andre. "Seg" i denne sammenhengen betyr ikke at man skal dele med seg selv. Beklager om det ble for avansert. :)

 

Om han hater iPhone eller ei trenger ikke ha noe å si om han har prøvd den eller ikke. iPhone har tross alt blitt mast opp i skyene før sin lansering, og det ser jo ikke ut som om det kommer til å bli bedre med det første. Hans uttalelser er ikke verre enn dine egne, men det er min personlige mening.

 

 

 

Uansett er dette en tråd om Touch.

Personlig hadde jeg egentlig ventet meg litt mer enn det skallet, men akkurat den front-enden ser jo egentlig genial ut. Men de burde absolutt ha inkludert en T9-sak (som 9100 hadde i sin tid) slik at man kan skrive tekstmeldinger med tommelen. Dessuten er det et godt poeng at det hadde vært betraktelig hendigere om denne nye TouchFLO-teknikken faktisk gjorde noe for resten av telefonen og ikke bare front-enden.

 

Men jeg vil gjerne prøve denne, og se om det fungerer like bra i praksis som det ser ut som det gjør. :)

Lenke til kommentar

Det nesten kreves benchmarking mot de eldre mobilene med samme OMAP850-prosessor. Jeg har hørt det sagt (muligens fra moskus) at det var minnesystemet som tidligere var flaskehalsen, men dette må nesten bekreftes før denne i det hele tatt kan vurderes fra min side.

 

Skype er første test. Kan du ringe med Skype med perfekt lyd?

Skypeinstaller

 

Andre test er ytelsen du får i avspilling av en videofil.

TCPMP 0.72RC1

AAC dekoder

Testfil - fra archive.org

 

Installer spilleren, installer AAC-dekoderen, last ned og åpne testfilen, velg "Benchmark" fra filmenyen. Her kan gjerne andre eiere av PPC-enheter også teste. Min 9100 får en avspillingshastighet på 212% med lyd.

Lenke til kommentar

<Til de som ikke har merket det:

Jeg hater iPhone

 

På grensen til å være enig. Mest pga maset. Er det noe Apple kan så er det å selge gråstein som gull. Mange har mye å lære om markedsføring her.

 

Har jeg prøvd Iphone. Nei. Men veldig mange elsker den også uten å ha prøvd den.

Lenke til kommentar
Det nesten kreves benchmarking mot de eldre mobilene med samme OMAP850-prosessor. Jeg har hørt det sagt (muligens fra moskus) at det var minnesystemet som tidligere var flaskehalsen, men dette må nesten bekreftes før denne i det hele tatt kan vurderes fra min side.

8908088[/snapback]

Tidligere OMAP-telefoner bruker 16-bits bus. De nyere (som går raskere enn f.eks. Qtek 9100) bruker en 32-bits bus. Om dette er hele forklaringen på at OMAP 850 virker raskere enn før vet jeg ikke, men skal iallfall forklare en stor del av det. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...