Gå til innhold

Flere lekkasjer på "mini"-Zune


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt at Wifi på Zune ikke er så veldig bra flere ganger, men kan noen fortelle meg hva som er så gale med den? Er bare nysgjerrig :)

 

Ellers betyr jo flere spillere mer konkurranse, som kan føre til lavere priser, og/eller bedre spillere :)

Lenke til kommentar

WiFi funksjonaliteten til Zune er mye omdiskutert, men til syvende sist, er det egentlig et stort dilemma..

 

Wifi funksjonen lar deg dele musikk og bilder med andre Zune spillere, men den har et del begrensninger. For det første kan du kun overførertil spillere som er i nærheten av deg (tror det er ca 10 meter), og for det andre vil musikken du overføre kun kunne spilles 3 ganger. Bilder derimot beholder du permanent. Etter musikkfilen er "utløpt" vil den fortsatt være på spilleren slik at du eventuelt kan laste den ned "lovlig" fra Zune Marketplace senere..

 

Zune Marketplace er forøvrig et genialt konsept ettersom du for ca 100,- i måneden kan laste ned så mye musikk du bare orker lovlig. Eneste problemet er at det foreløpig kun er tilgjengelig for amerikanske borgere grunnet problemer med å få lov til å innføre systemet i Europa.

 

Utifra dette kan man jo konkludere at Microsoft har gjort WiFi funksjonaliteten ubrukelig, men det jeg føler mange ikke innser, er at det å kunne dele musikk ubegrenset med andre fra spiller til spiller er noe Microsoft rett og slett ikke ville fått lov til. Musikkindustriadvokatene ville skapt et søksmål uten like :)!

 

Uansett, jeg synes fortsatt at Zune er herlig. Sammenliknet med iPod har den en større skjerm, bedre grensesnitt (synes jeg), og jeg har ikke noe problemer med at det ikke er noe touch-wheel. Dessuten liker jeg Zune programvaren (basert på WMP11) mye bedre enn iTunes, ikke minst grunnet mappeovervåkningsfunskjonen!

 

Jeg gleder meg til Zune 2 kommer :). Mini-Zunen er ikke så veldig interessant for meg personlig, men blir jo kult å se hva de klarer å diske opp. Og om WiFi funksjonaliteten er kompatible med den andre Zune typen, så er jo dette genialt og betyr at jeg endelig kan komme til å støte på noen andre som har Zune slik at jeg faktisk kan teste ut WiFi!

 

EDIT: Rettet noen skrivefeil!

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...