Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott artikkel!=)

 

Men stusset litt over dette utsagnet:

"HC7 kontra Canon HV10 er litt vanskelig. Hadde de kostet det samme ville jeg valgt Sony, men Canons modell er 3000 kroner billigere."

 

Hvorfor hadde du valgt Sony's modell over HV10 dersom prisen var den samme? Det bør begrunnes=) Og hva med HV20, den ligger kanskje nærmere i pris enn HV10... husker ikke helt akkurat nå.. men HV modellene har vel òg mulighet til å ta opp i 24P og en overlegen ytelse i lavt lys.

 

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar

Jeg kunne godt tenke meg at dere testet filming meg kamera og at lesere fikk mulighet til å laste ned klippet for å se hvor bra det blir. For eksempel kan klippet inneholde litt landskap, litt "nærbilder" av fargerike blomstrer og så noen sekunder øyeblikk sjøen. 2-3 minutt skulle være nok.

Lenke til kommentar

Dette skjønner jeg ikke:

 

"Et godt stykke inn i bildet er det nemlig tegn etter krumninger. HC3 gjør det merkbart bedre her.

 

Likevel skal det sies at det er bedre enn på HC3 – som var ganske markant."

 

 

Først skriver du at HC3 gjør det merkbart bedre, og så sier du at det er bedre enn på HC3.... hva er egentlig best?

 

Tommy

Lenke til kommentar
Jeg kunne godt tenke meg at dere testet filming meg kamera og at lesere fikk mulighet til å laste ned klippet for å se hvor bra det blir. For eksempel kan klippet inneholde litt landskap, litt "nærbilder" av fargerike blomstrer og så noen sekunder øyeblikk sjøen. 2-3 minutt skulle være nok.

8870507[/snapback]

Krever for mye båndbredde. Kanskje benytte torrent som en løsning.

Lenke til kommentar
Flott artikkel!=)

 

Men stusset litt over dette utsagnet:

"HC7 kontra Canon HV10 er litt vanskelig. Hadde de kostet det samme ville jeg valgt Sony, men Canons modell er 3000 kroner billigere."

 

Hvorfor hadde du valgt Sony's modell over HV10 dersom prisen var den samme? Det bør begrunnes=) Og hva med HV20, den ligger kanskje nærmere i pris enn HV10... husker ikke helt akkurat nå.. men HV modellene har vel òg mulighet til å ta opp i 24P og en overlegen ytelse i lavt lys.

 

Mvh,

Joachim

8868790[/snapback]

 

Han hadde valgt Sony sitt video kamera istedenfor cannon sitt fordi det er bedre, men man får kansje mere for pengene med Cannon sitt kamera siden det koster 3000 kr mindre.

 

Har ikke satt meg noe serlig inn i dette :p så unnskyld hvis eg sier noe feil :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg kunne godt tenke meg at dere testet filming meg kamera og at lesere fikk mulighet til å laste ned klippet for å se hvor bra det blir. For eksempel kan klippet inneholde litt landskap, litt "nærbilder" av fargerike blomstrer og så noen sekunder øyeblikk sjøen. 2-3 minutt skulle være nok.

8870507[/snapback]

Krever for mye båndbredde. Kanskje benytte torrent som en løsning.

8871944[/snapback]

Ja torrent er fint det. Det blir brukt mye til spilldemoer osv. Jeg vil ivertfall se hvor bra video blir med kameraet.
Lenke til kommentar
"Et godt stykke inn i bildet er det nemlig tegn etter krumninger. HC3 gjør det merkbart bedre her.

 

Likevel skal det sies at det er bedre enn på HC3 – som var ganske markant."

8871747[/snapback]

Tabbe av meg. Har rotet litt med bildene og hva jeg har skrevet på en gang. Fikset nå: HC7 er best på dette feltet.

 

Angående HV10:

Hadde HV10 kostet 10'000kr ville det gitt mindre valuta for pengene og dermed ikke vært like attraktivt. Du kan godt snu det å si "hvis HC7 hadde kostet 7000kr". HV20 har jeg ingen erfaring med.

Lenke til kommentar

Isåfall burde dere få kloa i en HV20 omgående, da den begeistrer folk overalt... Link til en sammenlikningstest av de 4 HD kameraene for konsumentmarkedet som skiller seg mest ut (bortsett fra at Panasonic har sluppet en arvtager til SD1, nemlig SD3)

 

http://www.camcorderinfo.com/content/The-G...-JVC-GZ-HD7.htm

 

Kort oppsumert såvidt jeg husker, vinner HV20 på det meste fra bildekvalitet++ (ofte sammenlignet med bildetkvaliteten til Canon XH A1 HD... som sier noe.. største forskjellen til HV20 er flere manuelle kontroller)... mens Sony HC7 kommer bra ut på byggekvalitet (her er HV20 heller laber)...

Lenke til kommentar

Jeg burde ikke, men jeg klarer ikke å la være.

 

Det er vanlig å bruke kun ett punktum i skriftlig norsk, ikke tre. Det skal og brukes stor forbokstav etter punktum. Det er heller ikke riktig å bruke både spørsmålstegn og utropstegn sammen.

 

Bare sånn for ordens skyld :)

 

Tommy

Lenke til kommentar
Jeg burde ikke, men jeg klarer ikke å la være.

 

Det er vanlig å bruke kun ett punktum i skriftlig norsk, ikke tre. Det skal og brukes stor forbokstav etter punktum. Det er heller ikke riktig å bruke både spørsmålstegn og utropstegn sammen.

 

Bare sånn for ordens skyld :)

 

Tommy

8888334[/snapback]

Det stemmer :)

Har du lyst til å si hvor dette er tilfelle eller?

 

Plast/plastikk... Dere skjønner poenget ;)

Lenke til kommentar
Jeg burde ikke, men jeg klarer ikke å la være.

 

Det er vanlig å bruke kun ett punktum i skriftlig norsk, ikke tre. Det skal og brukes stor forbokstav etter punktum. Det er heller ikke riktig å bruke både spørsmålstegn og utropstegn sammen.

 

Bare sånn for ordens skyld :)

 

Tommy

8888334[/snapback]

Det stemmer :)

Har du lyst til å si hvor dette er tilfelle eller?

 

Plast/plastikk... Dere skjønner poenget ;)

8893520[/snapback]

 

Jeg svarte på Oslo_erik sitt innlegg, hvor han pirket på din bruk av plast/plastikk... :) Det var han som hadde litt skrivefeil, og jeg syntes det tok seg litt dårlig ut å klage på det du skrev, samtidig som han hadde flere skrivefeil selv.

 

Tommy

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...