Gå til innhold

Sony Ericssons neste kameratalenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med Gode JAck der...2,2 var ikke ekstremt Gigantisk, men en fin størrelse med 320x240 pixler..vis ikke blir det for kornete etter min mening!

K800 For eks med "tommer og 320x240" QWGA tror jeg det heter vis jeg ikke tar feil, den er Syl skarp, mye bedre en for eks N73 som har samme pixler og 2,4..

 

Nok babling..Ser ut som en Fin telefon, og tenker kameraet kommer til og funke veldig bra, alle SEs dedikerte kameratelefoner er av øversteklasse og tror ikke dette heller vil bli no Skuffelse med optisk zoom også:p

 

Mye Babling der å...må nesten unskylde meg!:p

Lenke til kommentar
Fem megapikslers kamera, gigantisk skjerm, nye mediamenyer. Trenger vi si mer? Hils på Sony Ericsson K850i og Z320.

 

Les mer

8862867[/snapback]

Haha, gigantisk skjerm? :!:

Hva skal dere si om Nokia N95 da, som har 0,4'' større skjerm?

Kanskje dere ikke skulle ha skrevet gigantisk skjerm, for det hørtes voldsomt ut på bare 2,2''.

 

Mobilen var rett og slett stygg.

Lenke til kommentar

etter en stund begynner vel jeg også å like utseendet..

 

men menysystemet er jeg litt skeptisk til. de kunne da gjort forbedringer uten å gå over til et menysystem hvor de grunnleggende opplegget av navigeringen med de rød/grønne tastene er dårligere enn den gamle løsningen.

og det er altfor stor forandring til at jeg ser for meg SE vil endre dette senere.... :cry:

 

gleder meg til man kan prøve ut menysystemet på SEs sider.

 

synes også det snart er på tide at det kommer tlf med "ekspanderende optikk" på det europeiske markedet.

det er jo ikke plass til optisk zoom i lille k850..

Lenke til kommentar
I følge sidene til Sony Ericsson har K850i HSPDA og ikke EDGE.

 

Modellen K858c Har ikke HSPDA men EDGE.

 

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=glo...m=pp1&pid=10870

 

Det blir vel som K800 og K790....

8864241[/snapback]

 

ser ut som dem må ha fikset på det. for om jeg går inn her:

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=glo...m=pp1&pid=10868

 

så kan jeg lese både edge og hsdpa...

 

forøvrig er jeg overrasket over at K850 ser ut til å støtte både transflash/SD og M2!

driver SE å planlegger en utfasing av sonys eget minneformat til fordel for mobilmarkedets flertall?

Lenke til kommentar

Men fremdeles har de ikke SmartPhonemiljø på telefonen. Så det vil vel si at prisen ikke kan stige særlig mye over 4000. Vurderte sterkt å kjøpe meg en p1i når den kommer i hyllene, men nå er jeg skikkelig i tvil. Kanskje jeg burde vente på K850i

Lenke til kommentar

Slutten av året? Blir vell da fort i Januar/Februar, og "by then" så har Nokia N95 falt ned på en lavere pris, enn hva denne vil koste i starten. Samt at hvis Nokia N81/N82 ryktene er sanne, så vil de telefonene lanseres rundt samme tid som K850i.

 

Nei, ser ikke noen grunn til å vente for å anskaffe meg dette.

Skal anskaffe meg N95 nå straks, og dette er jo ikke stort å vente på, i og med at en N95 vil neppe koste stort mer enn hva denne gjør, når den først kommer..

Pluss at vi muligens har en N82, som er en "better looking", med bedre blits versjon av N95. Trolig med bedre batteri.

 

Nei, syntes aldri Sony Ericsson kommer med noe som kan handle opp med toppklassen til Nokia lengre :(

 

Eneste som blir "bra" med K850i, sammenlignet med dagens N95, er vell at kameraet vil antagelig ta litt skapere bilder, samt blitsen vil nok være en del bedre (men dog kan N82, som etter ryktene kommer også i slutten av året, ha minst like bra blits som K850i igjen)

 

Utenom kameraet, så er det vell knapt noe annet som gjør K850i til en bedre telefon enn Nokia N95. Og jeg tror hvert fall ikke K850i vil koste noe mindre enn hva N95 vil gjøre om et halvt år..

 

Eneste eventuelle ulempen med Nokia N95 iforhold til Sony Ericsson K850i, måtte være batteri-levetiden til N95 (dog er den ikke så ille som folk skal ha den til å være), pluss at N95 er fysisk "klumpete".

 

Ting som EDGE, 3.5minijack, WiFi/W-Lan, GPS, Symbian OS, Smartphone med mye mer, er ting som ikke vil eksisterer i det hele tatt på en K850i.

Samt N95 har større skjerm, media-player knapper med mye mer..

 

Sony Ericsson burde komme med noe skikkelig snart de også, en smartelefon som kan kjempe litt i teten med Nokia.

 

Denne vil fort koste 3800-4000 uten abonnement,

mens da vil du vell kanskje få en Nokia N95 til rundt det samme, om ikke lavere.. Da er det rett og slett ikke forsvarlig å kjøpe en K850i, funksjonaliteten i en N95 gjør at den er verdt et par lapper mer enn K850i, og betale nesten 4000 for en K850i, er rett og slett alt for dyrt, det er ikke nok teknologi i telefonen til at det skal være forsvarlig med den slik pris. Og sånn har det nå vært i 1-2år, skal du først ha en vidunder telefon til 3500+, så har Nokia alltid langt bedre valg enn hva Sony Ericsson har. Men skal du ha en "billig" telefon til under 1000lappen er det gjerne motsatt..

Lenke til kommentar
jeg ville ha gått for k850 dersom den og n95 ligger på prisklasse, jeg er avhengig av bra batteri. og n95 svikter meg der

8869657[/snapback]

 

Hva med å kjøpe et ekstra batteri, med en dual desktop lader? (slik at batteriet kan lades separat fra mobilen)

 

Dessuten er alt det negative snakket om batteriet litt vell overdrevet.

La oss tenke litt tekniske her nå..

 

Hvis du kjører de samme applikasjonene, som du ville ha kjørt på en K850i,

altså ingen WiFi, GPS, tunge smartphone applikasjoner eller lignende,

så vil batteriet vare i flere dager, har selv opplevd at batteriet fint kan vare i 4-5dager.

 

Batteriet varer fint i 2dager med aktivt WiFi bruk (4-6timer om dagen)

Det som virkelig sluker batteriet er GPS'en, da er batteriet dødt etter 3-5timer med konstant GPS bruk.

 

Ved "vanlig" normalt bruk, hvor du kanskje bruker WiFi 1-2timer dagen, 20min GPS, 120min snakking, 1time med musikk.. og tja.. Så vil batteriet fint vare 2dager.

 

Fint med en bil-lader i bilen, hvis du skal bruke GPS'en :)

 

K850i har mindre skjerm, færre applikasjoner som kjører i bakgrunnen, ikke like tungdreven som en Symbian OS smartphone. Har ingen funksjoner som WiFi, GPS osv som kan sluke batteriet..

 

Sammenligner vi batteri levetiden til f.eks. en K800i, og en N95 hvis du deaktiverer alle slags funksjoner på en N95, så den blir så lettdreven og like som en K800i som mulig. Så vil ikke batteriet vare stort kortere enn det på et K800i, og det er mye på grunn at Symbian OS krever mer strøm i seg selv.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Å diskutere 850 vs. N95 spesifikasjonsmessig er vel døfødt da de fleste innser at K850 ikke er bedre at all, i tillegg til at W850 kommer ett år etter N95(!)

 

Og batterilevetiden til N95 er ikke dårlig. Hadde du puttet de samme teknologiene inn i en hvilken som helst SE ville den også vært tom på 5-6 timer.

 

Men må si at Sony Ericsson har som alltid et meget pent design på mobilene sine :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...