Gå til innhold

HD DVD med harddisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mange lag i platene støtter brenneren? Og støtter den CD?

8860649[/snapback]

Jeg lurer på hvordan de klarer å få størrelsen 600 GB. Det er så vidt jeg vet ingen harddisker i dag med den kapasiteten. (De nærmeste er 500 og 750 GB). Bruker de to harddisker på 300 GB?

8860749[/snapback]

Jeg har ikke klart å finne noen informasjon på dette. Teknisk informasjon om produktene er kun på japansk, da produktene kun er vist frem i Japan. Jeg skal imidlertid holde et øye med på denne saken, og poster her om jeg finner noe mer info. :)

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan de klarer å få størrelsen 600 GB. Det er så vidt jeg vet ingen harddisker i dag med den kapasiteten. (De nærmeste er 500 og 750 GB). Bruker de to harddisker på 300 GB?

8860749[/snapback]

 

Siden den ene varianten er 300 og den andre 600 bruker de nok 2x300, rett og slett fordi da må dem bare kjøpe inn 1 hdd type.. større volum, billigere pris

Lenke til kommentar

jeg er mest nysgjerrig på om slike produkter trenger en digital dekoder foran seg eller ikke. Om den ikke har muligheten til å bytte kanal selv eller ta opp på en annen kanal enn den du ser på (uten at du må investere i X antall dekodere) så er den ganske ubrukelig som en opptaker. (Eller, for å vri på det: Så er dagens løsninger for digital tv ganske ubrukelige...)

Lenke til kommentar
Vanlige harddisk ooptakere har vel alltid tuner innebygd idag om jeg ikke tar feil?

Spørsmålet blir vel da egentlig om de har digital tuner og om den er mpeg2 eller 4.

8865858[/snapback]

 

Den har helt sikkert en tuner, men spørsmålet er hva den må ha stående foran seg for å funke. Er det f.eks. mulig å dytte inn et dekoder-kort rett i boksen, eller må den ha en dekoder foran seg? Nå har det blitt en standard i USA etter det jeg skjønte som tvinger alle til å ha kompatible kort/dekodere, men i Norge så herjer det glade vannvidd... Alle har forskjellige typer kort/dekodere, og noen har til og med parring mellom kort og dekoder som gjør at man kan bruke et kort kun i en dekoder, og ikke f.eks. kan ha en dekoder på hytta og en hjemme og flytte kortet mellom hjem og hytte.

 

Det hadde vært litt kult om alle forbrukere i Norge bare sa opp tv-abonnementene sine en dag, koordinert... Og nektet å tegne nye abonnement før leverandørene samordner tingene litt bedre... (Og RiksTV ++ senker priser, gir fornuftige kanal-pakker ++) Det som er litt synd er at for å få koordinert en slik stor-satsning er man avhengig av å spre informasjon via de eksisterende kanaler, og jeg kan vedde ganske mye på at hverken tv2/nrk/aller/etc. er interessert i noe slikt...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...