Gå til innhold

Setter fokus på mini-ITX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
synd dett med svake skjermkort, en slik liten box er jo ette min mening er perfekt HTPC.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=48650

 

Dette kortet har støtte for Core Duo/Core 2 Duo, plass til PCI-e x16 skjermkort, 2 stk. Mini PCI og 2 x DDR2. Med dette kortet kan du bygge nesten hva som helst. Prisen er litt stiv, men hovedkortet leveres med ekstern vifteløs strømforsyning.

 

- Judaz

Lenke til kommentar

Aopen har alltid hatt god kvalitet og vært et sikkert merke å kjøpe etter min mening og erfaring. Men det er synn at de i det siste har måttet kutte produksjonen, Aopen hadde før mange spennende løsninger som f.eks atx hovedkort med pentium M socket for å nevne noe.

 

Kabinettene har kanskje vært litt trauste å kjedelige, hverken helt stilrene aluminumskabinnetter eller jålete fjortisskabinetter. Men strømforsyningene er noen av de beste jeg har hatt. Har 2 maskiner her i dag som kjører med Aopen PSU, et gammelt socket A på et Aopen hovedkort, og et socket 939 system. Har også en gammel Aopen 350W som står som reserveforsyning, er rart men til nå er det bare 500W's Mist PSU-en som har klart å levere like stabile spenninger som den 350W-eren.

 

Så vi får håpe Aopen klarer å overleve med disse grepene, og ikke ender opp som et navn som stod på komponenter før i tiden.

Lenke til kommentar
Faktum er at hovedkort-bransjen rett og slett har blitt knalltøff, og stadig flere produsenter faller fra (sist Epox, som er ute i hardt vær). Det blir noen få og store produsenter igjen.

 

Det forklarer hvorfor de klassifiserte alle e-postene mine som SPAM, uansett hvilken e-postadresse jeg sendte fra. Eller rett og slett ikke svarte. Fikk dog kontakt med noen i Taiwan, ikke Nederland. De kunne ikke hjelpe så mye.

Lenke til kommentar

Jeg husker fortsatt den gangen da AOpen var fullt på høyde med ASUS når det gjalt hovedkort, men det begynner å bli temmelig lenge siden nå. Det var nærmere sagt ca. 7 år siden, da 'Super Socket 7'-hovedkort fortsatt var i skuddet, men siden den gang har det meste gått galt for AOpen og det virker som de har mistet nesten hele kontakten med markedet. Synd å se at et selskap som en gang virkelig var ettertraktet nå bare er en liten skygge av sitt tidligere seg. Jeg har i det lengste håpet at AOpen skulle skjerpe seg og igjen begynne å tilby produkter som folk flest vil ha, men det ser dessverre ikke ut til å skje og jeg undres hvorfor? :hmm:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...