Gå til innhold

Omtale av Command & Conquer 3: Tiberium Wars (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gosj, tidenes korteste anmeldelse? Ingenting om hvordan selve spillet er

8813219[/snapback]

Les første avsnitt en gang til. Spesielt siste setning.

 

Så at GameSpot ga det 8.7/10, antar kanskje at de vurderer det som et Xbox360 spill da, og ikke et PC spill, noe anmelder her helt klart gjorde.

8813219[/snapback]

Vår anmelder har vurdert det som et Xbox 360-spill, og karakteren er basert på totalopplevelsen av konsollversjonen, selvsagt. Men han poengterer at hvis man har en PC, bør man heller kjøpe PC-versjonen.

Lenke til kommentar
Gosj, tidenes korteste anmeldelse? Ingenting om hvordan selve spillet er, og mente han at det var værre å spille det på HDTV?

 

Så at GameSpot ga det 8.7/10, antar kanskje at de vurderer det som et Xbox360 spill da, og ikke et PC spill, noe anmelder her helt klart gjorde.

8813219[/snapback]

 

Når det gjelder avsnittet om TV, ser jeg at det jeg mente kanskje ble litt for implisitt. Har endret avsnittet for å unngå å forvirre :)

Lenke til kommentar

Er enig i at anmeldelsen ikke er helt dekkende for spillet som konsoll-spill, i sin helhet. Tatt i betraktning, så er spillet et godt spill, og fortjener ut fra mitt "subjektive" synspunkt en -8/10... Så det er ikke Gamer. no sin anmelders slutt konklusjons-karakter jeg har noe i mot, men selve belysningen av anmeldelsen for 360en.

 

 

Spillet har både oppturer og nedturer når det entrer konsoll markedet... For å begynne med et par av tingene som er positive med konsoll versjonen, så er det alle de nye game-moddene som spillet introduserer over xbox live, samt den lette tilgangen for å finne en tilgjengelig kamp i løpet av kort tid.

 

Spillet sine kontroller fungerer også overraskende bra for å være en konsoll-konvertering. Knappene og funksjonene er lette å lære, og en burde mer eller mindre beherske alle funksjonene kontrollen kan tilby i løpet av et par-tre timers spille tid.

 

Ja, det er visse deler av PC utgavens sin "klassiske mus-keyboard" layout for RTS spill i helhet som savnes, eller gjøres en smule mer komplisert via en håndkontroll... For å komme med et par eksempler.. Det er en smule mer komplisert å velge hvilke units en ønsker å angripe med, og hvilke en vil ha i stand-by, eller benytte ved andre anledninger... Dette løste en enkelt ved å holde inne musen og dra pekeren over de enheter en ønsket å bruke på pcen.. I 360en, så har de delt det inn i en "Group" meny, hvor en kan velge forskjellige enheter inn i diverse grupper, eller dobbelt klikke på A-knappen for å velge alle angreps enheter som helhet. Jeg savner også muligheten til å kunne dra musen over diverse "ikke militære" enheter for å samle disse som en enhet, og benytte dem hvor en ønsker (Dette innefatter Ingeniører som en må velge manulet via D-padden og harverstere som en må velge manulelt, via å klikke på hver enkelte harverster, for å så sende dem til den ønskede lokalisjonen.) Dette er en smule "mindre oversiktlig på 360 utgaven, vis a vis pc utgaven.. Men som sagt, så har de gjort det beste ut av det verste, og fått det til å fungere så bra som det kan fungere via en kontroller.. Det er tross alt en konsoll-konvertering vi snakker om.

 

En ting jeg har større problemer med på 360 utgaven er begrensningene og framraten.. At anmelder ikke fremtrekker dette, stiller jeg meg sterkt undrende til. Det er ikke til å komme unna med, at produsentene har valgt å sette en begrensning på hvor mange en enheter en kan ha i spill samtidig, for å holde flyten i spillet. Dette kan til tider være litt frustrende, om en satser på å spille som den svakere nasjonen NOD, via multiplayeren, som satser i høy grad på å bygge raske, billige og mange units, for å pøse på mot "militær fraksjonen" GDI og teknologi fraksjonen SCRIN.

 

Og når en først kommer til at begrensningen på antall units en kan ha i spill samtidig, under en online-multiplayer match, så dropper FRAMRATEN uansett ned til ekstreme lavpunkter under diverse store konfrontasjoner... Når SCRIN setter i gang med masse angrepet av alle "Carrierene sinne, samtidig som GDI slår tilbake med sine frykinngytende MAMMOTH tanks, så "lagger" det så ekstremt til tider, at det tar morroa ut av slagmarken.

 

 

 

Dette legger en ikke så mye merke til under Singel-player delen, hvor framraten holder seg bra gjennom ca. 80% av kampanjen.

 

Ellers er spillet som helhet en god konvertering av et strategi spill, som for det meste har dominert på PC markedet, med visse unntak.

 

Jeg skulle ønske produsentene hadde gjort mer ut av prossesoren til x360en, for å holde flyten oppe hele tiden, samt klart å holde seg vekke fra "begrensningene"... (Dette får vi da muligens se noe av i det kommende konsoll spillet Tom Clancy´s End War, som utvikles spesifikt for konsoll, og ikke bare er en portering av en annen konsoll/pc).

 

Men alt i alt.. En bra spill, som gjør seg bra på både pc og Xbox360.

 

 

 

Xbox360 gamertag: SAS1984

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
Xbox 360-utgaven er i praksis identisk med den tidligere anmeldte PC-versjonen, så denne artikkelen vil kun ta seg av (de små) forskjellene.

 

 

"tidligere anmeldte" er en link... get it? Artikkelen er ikke en anmeldelse, men en oppsumering av FORKSJELLENE på pc versjonen og xbox360 versjonen.

 

Quit whining.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Xbox 360-utgaven er i praksis identisk med den tidligere anmeldte PC-versjonen, så denne artikkelen vil kun ta seg av (de små) forskjellene.

 

 

"tidligere anmeldte" er en link... get it? Artikkelen er ikke en anmeldelse, men en oppsumering av FORKSJELLENE på pc versjonen og xbox360 versjonen.

 

Quit whining.

8850667[/snapback]

 

 

 

Om du hadde lest innlegget mitt, så hadde du faktisk sett at "kritikken" min bestod av mangelen på informasjon ang. Ulikheter mellom pc-utgaven og X360 utgaven.

 

Jeg listet også et par vitale punkter, som er essensielt med tanke på ulikheter mellom produktene. En trenger ikke å gå lengre enn til Gamespot, hvor en finner to fyldige video-dekkninger av både pc utgaven og 360en, hvor sistnevnte er en informasjonsbit om forskjeller/mangler/tillegg/bonus ting..

 

Så slutt å forsvare noe som ikke er bra, og begynn å kom med noe konstruktivt som understreker synspunktet ditt.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...