Gå til innhold

RD790 med fire skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fleste RD790-hovedkort som vises frem på Computex, følger Nvidias referansedesign.

 

AMDs referansedesign mener dere vel... :)

 

 

Ellers er det synd at de bare bruker SB600, 4 S-ATA porter er for lite i en entusiast-maskin...

8802645[/snapback]

 

 

Tror nok de mener Nvidias referensaedesign :p

Lenke til kommentar

Jeg har alltid vært fan av nVidia's brikkesett, og har kviet meg for å kjøpe hovedkort med andre chipsets. Er det noen her som har erfaring med AMD/ATi chipsets? Jeg går sterkt ut ifra at nVidia kommer med et chipset til AM2+ cpu'ene, men det kunne vært kjekt å vite om disse AMD chipsettene har noe å bite fra seg med.

Lenke til kommentar
Raptor,07/06-2007 : 09:35]
De fleste RD790-hovedkort som vises frem på Computex, følger Nvidias referansedesign.

 

AMDs referansedesign mener dere vel... :)

 

 

Ellers er det synd at de bare bruker SB600, 4 S-ATA porter er for lite i en entusiast-maskin...

8802645[/snapback]

 

 

Tror nok de mener Nvidias referensaedesign :p

8802692[/snapback]

 

Tviler sterkt på at Nvidia bruker RD790 i sine referansedesign, så det skal nok være AMD's referansedesign ja.

Ellers enig med Sorce at 4 SATA porter er for lite (selv om artikkelen sier det er 6 SATA porter), men det er ikke største problemet. Det største problemet er at SB600 ikke støtter RAID-5.

Lenke til kommentar
Ellers enig med Sorce at 4 SATA porter er for lite (selv om artikkelen sier det er 6 SATA porter), men det er ikke største problemet. Det største problemet er at SB600 ikke støtter RAID-5.

8803093[/snapback]

Det er også uheldig at chipsetet ikke har integrerte LAN kontrollere...

 

Jeg har alltid vært fan av nVidia's brikkesett, og har kviet meg for å kjøpe hovedkort med andre chipsets. Er det noen her som har erfaring med AMD/ATi chipsets? Jeg går sterkt ut ifra at nVidia kommer med et chipset til AM2+ cpu'ene, men det kunne vært kjekt å vite om disse AMD chipsettene har noe å bite fra seg med.

nForce 700-serien kommer i samme tidsrommet som AMD sitt chipset. (oktober)

 

nForce 700-serie får også HyperTransport 3.0 og PCIe 2.0

Lenke til kommentar

Blir nok Nvidia på de fleste, kan ikke helt se grunnen til å velge Amd/ati brikkesett.

Muligens for quad grafikk, men dette er jo ikke for mannen i gata.

Så lenge Cpu (K10) Støtter disse spenningsreguleringene, så er det vell fritt fremm for Nvidia og legge inn tilgjengelig teknologi i Nforce 700.

 

Det er også uheldig at chipsetet ikke har integrerte LAN kontrollere...

 

Dette må det da vell være? Det var vell kun nyvinningene han listet opp.

Samme med 4 Sata porter, veldig lite. Har ikke Nvidia muligheter til å oppdatere sørsiden på 700-seiren?

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Artig å se bilde av det Asus kortet med heatpipe til RAM-modulene.

8802705[/snapback]

 

 

Det var et sammensurium av heatpipes på det Asus-kortet ja. Spørs hvor mye det hjelper da. Kunne uansett se ut som det bare var kjøling på den ene siden av ram'en.

8802900[/snapback]

 

Kult. Håper bare for guds skyld at det følger med en vifte det er mulig og montere på heatpipe rekken, da denne kommer til og bli steikende varm. Vis ikke kommer det nok til å få en motsatt effekt.

Lenke til kommentar
Det er også uheldig at chipsetet ikke har integrerte LAN kontrollere...

 

Dette må det da vell være? Det var vell kun nyvinningene han listet opp.

Samme med 4 Sata porter, veldig lite. Har ikke Nvidia muligheter til å oppdatere sørsiden på 700-seiren?

8805244[/snapback]

Nei, det er ikke LAN i ciphsetet. Så på SB600 hovedkort brukes det 1 eller 2 PCIe x1 adaptere på hovedkortet.

 

 

nVidia kommer med ny sørside i 700-serien ja.

Lenke til kommentar
Det var et sammensurium av heatpipes på det Asus-kortet ja. Spørs hvor mye det hjelper da. Kunne uansett se ut som det bare var kjøling på den ene siden av ram'en.

8802900[/snapback]

Ser ut som det er kjøling på begge sider, men bare 2 av slotene (Dual Channel tenker jeg)...

Lenke til kommentar

Hvor fett ville det ikke vært om Nvidia begynte å produsere CPU'er, og Intel entusiast-grafikk. Da hadde vi fått skikkelig konkurranse. Tre store på CPU, chipset, skjermkort.

 

En annen ting vi skulle sett var Crossfire/SLI kompatibilitet. Synd at man må velge produsent ved kjøp av hovedkort.

 

(Vel, det er lov å drømme... :) )

 

 

-Visjoner-

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...