Gå til innhold

Navigator 9 Beta sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette bringer meg tilbake til 97-98 da jeg surfet nettet rundt på mitt US Robotics 28.8 modem. *mimre*

 

*laste ned*

 

Epz.

8796474[/snapback]

Netscape bringer frem gamle minner, men ikke særlig gode. Husker IE kom omtrent som en lettelse i forhold til de ustabile, treige og ressurskrevende Netscape versjonene som var tilgjengelig på samme tid. Mange mener at IE presset Netscape ut av markedet, sannheten er vel at Netscape levde på noe som i praksis var monopol og at de fleste av oss var glade for å bli kvitt dritten. Vet mange fremstiller det helt anderledes, men det er slik jeg personlig husker det.

 

Dvs den opprinnelige Netscape Navigator fortjente etter min mening å dø :) Poenget med det nye produktet her tar jeg ikke helt, men de har sikkert en tanke bak det.

 

Hva driver Netscape med i dag foruten å lage skins til nettlesere? Hva lever de av?

Lenke til kommentar
Netscape bringer frem gamle minner, men ikke særlig gode. Husker IE kom omtrent som en lettelse i forhold til de ustabile, treige og ressurskrevende Netscape versjonene som var tilgjengelig på samme tid.

 

Du tenker nok på Netscape Communicator (aka Gold) og ikke Netscape Navigator.

 

Netscape Navigator versjonene var et kjempehopp opp fra datidens Mosaic på midten av 90-tallet, en god stund før IE3 (IE1 og IE2 var skrot).

Lenke til kommentar

Netscape tok over etter Mosaic som min nettleser den gang, om jeg ikke husker feil. De var store og bra lenge og jeg brukte den lenge siden IE var elending de første årene.

 

Mosaic var min første på windows 3.x og 19.xk kablet bedriftsnett. Det var før man kunne opprette private oppringte internett abbonementer.

Tror mitt første modem internett abb var via Powertech, eller om jeg gikk over til Powertech fra en annen når de startet opp på gutterommet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Hva er vitsen spør da jeg. Nok av nettlesere som det er.

8796643[/snapback]

 

Det er også nok forumbrukere rundt omkring her.. :hmm:

 

Netscape var en skikkelig okse av et forferdelig mareritt i de gode gamle dagene. Den nye Netscape however, virker jo som at den har potensiale. Man kan diskutere hvorvidt de er for sent ute, men det har de vel alltid vært. Netscape virker forbannet raskt den lille tiden jeg har testet det her nå, og er selvfølgelig slående lik Firefox.

Lenke til kommentar
Dette bringer meg tilbake til 97-98 da jeg surfet nettet rundt på mitt US Robotics 28.8 modem. *mimre*

 

*laste ned*

8796474[/snapback]

 

Samme her! Lasta en sjelden gang ned spillrips på rundt 60-80 meg og det tok jo en bare en halv dag og kosta bare en hundrelapp i tellerskritt :p

 

Netscape vs Firefox er vel en smakssak i dag, men jeg ble imponert over spesielt fokuset på sikkerhet i Netscape. Det virker som de har bygget inn litt mer enn det som er standard i FF, og det er sikkert positivt for mange.

Lenke til kommentar

Og jeg som trodde at denne pensjonsbrowseren døde etter versjon 8....

 

Det er jo (i hovedsak) bare gamle IKT-lærere som vil bruke denne på sikt... og det pga. navnet og gamle minner. Husker at min gamle ikt-lærer ikke ville vurdere verken opera eller firefox som alternativer til IE, men netscape, ja det var tingen (netscape og novell... yay).

 

Det ironiske er at fra høsten av jobber jeg over han på it-trèet. Arne, du skulle aldri ha tviholdt på netscape ;)

Lenke til kommentar
Dette bringer meg tilbake til 97-98 da jeg surfet nettet rundt på mitt US Robotics 28.8 modem. *mimre*

 

*laste ned*

8796474[/snapback]

 

Samme her! Lasta en sjelden gang ned spillrips på rundt 60-80 meg og det tok jo en bare en halv dag og kosta bare en hundrelapp i tellerskritt :p

 

Netscape vs Firefox er vel en smakssak i dag, men jeg ble imponert over spesielt fokuset på sikkerhet i Netscape. Det virker som de har bygget inn litt mer enn det som er standard i FF, og det er sikkert positivt for mange.

8798896[/snapback]

 

Det beste var da MP3 kom og jeg laste ned en sang på 20-30 minutter. Husker det var en side som het www.vglista.com. :D

 

Epz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...