Gå til innhold

Test: Sony NW-A806


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hd5 spilleren og har aldri skjønt hva problemet med Sonicstage er. Det er helt klart ikke noe fantastisk program, men at det berettetiger en karakter lavere er hinsides min fornuft. Jeg har aldri hatt tekniske problemer. Det er oversiktlig og lett å bruke. Hva er egentlig problemet?

Lenke til kommentar
Veldig bra at testen opplyser om idiotiet omkring ikke-standard kabler. På tide at også de store produsentene slutter meg egne varianter og går over til standard USB kabler som er å få hvor som helst.

8802147[/snapback]

Jeg ville ikke la et kjøp av spilleren stå og falle på om man må bruke en ekstra kabel. Arbeidet med å plugge denne i en usbutgang er forsvinnende liten :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke la et kjøp av spilleren stå og falle på om man må bruke en ekstra kabel. Arbeidet med å plugge denne i en usbutgang er forsvinnende liten  :thumbup:

8803689[/snapback]

 

Tror du har missforstått litt, greit å bruke kabel, menden bør være av en standard type slik at hvis den blir ødelagt eller at du glemmer den på ferie så kan du gå til en butikk og kjøpe en / større sjanse at en venn har det osv.

 

Det finnes nok av gode spillere der ute, så "småting" som dette er veldig avgjørende hvilken spiller jeg velger iallefall.

Lenke til kommentar

er det noen som vet om denne spilleren, i likhet med hd5 og a1000 spillerene, har samme typen tilkobling for å koble mot en spiller i bil ? kontakten er en kombinasjon av en rund plugg og et langt stikk. husker ikke hva denne heter. jeg bruker nå hd5 og har denne koblet på spilleren i bilen min. der styrer jeg all musikk via cdspilleren i bilen og får opp titler og alt på mp3ene. kan jeg gjøre dette med a806 også? det er en network-walkman ser jeg av produktnummeret, men jeg vil bare forsikre meg. :)

Lenke til kommentar

Jeg forstår mindre og mindre av testene til Amobil.

Hvordan kan en spiller som kun kan spille av aac og wma _etter_ konvertering til atrac, har propetriær kabel og uten fri filflytting ligge å stange mot topp-karakter?!?

 

Har vanskelig for å skjønne at den kan få noe mer enn terningkast 4.

 

//Torgeir

Lenke til kommentar
Jeg forstår mindre og mindre av testene til Amobil.

Hvordan kan en spiller som kun kan spille av aac og wma _etter_ konvertering til atrac, har propetriær kabel og uten fri filflytting ligge å stange mot topp-karakter?!?

 

Har vanskelig for å skjønne at den kan få noe mer enn terningkast 4.

 

//Torgeir

8811262[/snapback]

 

Så iPod, som kun kan spille av AAC, MP3 og diverse apple-formater, har proprietær kabel og ingen fri filflytting fortjener kanskje heller ikke mer enn terningkast 4?

 

En må sette karakterene opp mot konkurransen, ikke etter småutopiske mål. Forresten takler Sony-spillerne fint MP3 direkte (uten konvertering til ATRAC). :)

Lenke til kommentar
Så iPod, som kun kan spille av AAC, MP3 og diverse apple-formater, har proprietær kabel og ingen fri filflytting fortjener kanskje heller ikke mer enn terningkast 4?

 

En må sette karakterene opp mot konkurransen, ikke etter småutopiske mål. Forresten takler Sony-spillerne fint MP3 direkte (uten konvertering til ATRAC). :)

8811293[/snapback]

 

Uten å gå for mye inn på det syns jeg faktisk at de fleste IPODene ikke fortjener en karakter bedre enn 4 :p

Lenke til kommentar

Det er nettopp av den grunn at jeg ikke har en ipod.

Ipod var tidlig ute med en meget godt designet spiller, men apple er for grådige og lar, etter min mening, brukerne sitte igjen med for lite fleksibilitet.

 

Jeg endte opp en Sandisk Sansa e260. Utmerket spiller med god lyd, god bygge kvalitet - viktigst av alt for meg, fri filoverføring. Den har fremdeles propetriær kontakt og har ikke så "smooth" design som ipod - men jeg er overbevist om at den er overlegen på de fleste andre punkter.

 

En forbedring som både sansa og ipod kan nyte godt av er forresten rockbox, men jeg skjønner at dette ikke nødvendigvis er for hvermansen. (flac+ogg support, skikkelig equalizer...)

 

//Torgeir

Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

Om A806 faktisk klarer de 30 timene musikkavspilling den lover, har vi ikke fått anledning til å teste i praksis. Ettersom det er med høy komprimering på Sonys eget filformat ATRAC, antar vi at tallet for variert MP3-avspilling vil være en del lavere.

 

Ville det ikke faktisk vært omvendt? De MP3-spillerne jeg har hatt, har alle hatt dårligere batteritid med WMA i forhold til MP3, og da skulle vel det samme gjelde for ATRAC i forhold til MP3, eller?

Lenke til kommentar

ALDRI om jeg noen gang kjøper en spiller som ikke lar meg overføre filene vil jeg med hva slags OS/program jeg vil via en standard usb kabel.

 

Å måtte komprimere et allerede komprimert filformat er hull i hodet og burde vært straffet med døden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...