Gå til innhold

- Du behandler telefonen for dårlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det å bruke mobilen som flaskeåpner er vel ikke noe nytt :p

Til gjengjeld tviler jeg sterkt på at noen har sendt inn mob til rep pga bruk som flaskeåpner

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig syntes jeg at telefonene i dag blir lagt for sjøre, alle veit at folk tar telefoner og sender meldinger i reinvær, og alle folk mister telefonen i bakken en gang i blandt, hvis ikke telefonen tåler dette så taler den ikke å bli brukt. Det er snakk om at selskapene må gjøre litt mer nøye markedsundersøkelser og se hvordan folk behandler telefonene, for så å lage telefoner som tåle det vi i dag kaller normal bruk.

 

btw, nokia 3310 var verdens beste flaskeåpner :D og den takla fint et par trynings i bakken fordi all krafta gikk rett til knusing av deksel, og telefonen slapp unna smellen.

Lenke til kommentar

JEg syns min k800 har virket veldig bra. den klikket etter 11 måneder så har nettop fått en ny en. tror det var pga fuckt skader, og det er jo forsåvidt min feil. men ellers syns jeg at den har funket veldig fint, klirker ikke og er fremdeles solid etter jeg har mistet den i bakken en del ganger, og jeg har også vært uheldig og mistet den i vått gress osv. men den har klart seg fint. min gamle t630 er en annen sakt. den tåler bare altformye, er akkuratt som en formel 1 bil, når den lander går den bare i biter og så er det bare og sette sammen igjenn og den virker, den har jeg å badet med osv, har heve den så langt jeg kan og så lande og funke. Elsker den mobilen! tipper du ikke kan gjør det med den normale robust mobilen engang!

 

Dette er da mine meninger! gjerne rett på meg vis det er noe du/dere er uenig med!

Lenke til kommentar

Bildet: "Bruker du mobilen slik, er det ikke sikkert den lever lenge. (Foto: iStockphoto / Dr. Christian Bernfeld)"

 

Er ikke sikkert levetiden blir så lang etter at syklisten uheldigvis beveger seg ut i veibanen, og sjåføren av bilen bak bestemmer seg for å endre litt på den noe skrikende fargekombinasjonen slipset og skjorten til mannen med den ellers lite trendy hårsveisen har:P

 

(Jeg sier ikke at mannen ikke har stil: Som bildet viser tenkte han synlig på at antrekket skulle matche sykklen;)

Lenke til kommentar

Et annet problem artikkelen ikke berører er at verkstedene ofte avslår reparasjon pga. støt og fuktskader, selv om disse ofte ikke har noe å gjøre med feilen på telefonen. Dersom det er spor av fukt i ladekontakt e.l. blir reparasjon blankt avslått selv om telefonen funker fint og bare har en softwarebug e.l. Premieeksempelet på hva folk ikke godtar kan være:

 

Kunde kjøper telefon. Telefon har buggy software. Telefon sendes inn til reparasjon. Telefon oppgraderes. Telefon er fortsatt buggy. Telefon sendes inn på service. Telefon blir oppgradert igjen. Telefon er fortsatt buggy. Telefon sendes inn tredje gang. Kunde ønsker å heve kjøpet. Verksted finner irrelevant fuktskade og avslår reparasjon på garanti. Kunde må betale for å få ureparert telefon i retur. Kunde blir rasende.

 

Det skjer oftere enn man skulle tro. Verden hadde blitt et bedre sted om folk behandlet telefonene sine bedre. :)

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

har gått meg på noen mobilvettregler opp gjennom tiden og kommet fram til at om en skal følge dem så kan en like gjerne kvitte seg med mobilen.

 

angående det med regn, litt regn må den da for pokker tåle. altså ikke høljeregn etter typen "fossefall" men lett sommerregn. med andre ord, når dem snakker om at mobilen ikke bør brukes i regnvær, snakk om hvor mange mm regn som er for mye.

 

og når det gjelder det å miste ned telefonen. folk gjør det, uansett hvor forsiktige dem er. om dem ikke ønsker at vi skal miste dem ned, kom med telefoner en kan surre fast til armen, og som er ferdig pakket med blåtann-hodesett (da helst med stereolyd om telefonen kan spille musikk).

 

men jeg skal være enig i at å bruke mobilen så flaskeåpner er å dra det en smule langt fra bruker sin side. men jeg tror visse kan finne på å bruke det meste til den jobben. og da helst i fylla ;)

 

nåja, jeg skulle gjerne sett at casio kom på markedet med sine robuste telefoner, eller hva med det merket som amobil hadde en artikkel om nylig? tror nok markedet hadde hatt godt av flere slike :)

Lenke til kommentar

Noe jeg synes blir litt er at man ikke vil reparere telefoner grunnet fuktskader. Man må kunne regne med at en mobil tåler å være med ut, og enkelte ganger er det så lummert at det kan dugge på skjermen bare telefonen ligger på bordet ute. Tåler den ikke det er den ikke godt nok bygd - og det er ikke kundens feil. Enhver fuktskade er ikke nødvendigvis brukerfeil. Det er alltid opp til forhandler å bevise at en skade som ikke skal kunne gå på reklamasjon/garanti skyldes brukerfeil, og da holder det ikke å henvise til at det "finnes fuktskader" i telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at jeg opptil flere ganger som forhandler har opplevd at folk faktisk leverer inn mobil som "har blitt brukt som flaskeåpner"

 

Da har som regel verkstedet ikke noe problem med å konstatere det.. Dessuten så skader denne typen aktivitet som regel hovedkortet såpass mye at det må byttes :) Det er ihvertfall tilbakemeldingen som jeg har fått på en 2-3 slike caser ;-)

 

mvh

 

Torbjørn

Lenke til kommentar

jeg mener ivvertfall at en telefon skal tåle å ligge i lomma på en regnværsdag, og bli litt fuktig. Mistes i bakken et par ganger (Ikke mistes hardt, og ikke fra store høyder).

De må tåle litt rusk, og litt "dunking".

 

Noe jeg flere ganger har fått beskjed om av verksted/butikker, at det tåler de ikke.

En telefon burde tåle det en telefon skal brukes til, og tåle at man har den med seg i lomma.

Lenke til kommentar

Spiller da ingen rolle hva vi mener en mobil BØR tåle.. Den gjør ikke det! Hvis man da bruker mye penger på en telefon så får vi selv passe på den. Det står fint i manualen hvordan man skal bruke den.

 

Jeg har selv ødelagt telefoner pga. misting i bakken, fukt osv, men jeg klager da ikke på dårlig kvalitet fordi. Det er skjør elektronikk det er snakk om. Slutt å klag. Gå tilbake til hustelefon hvis dere ikke klarer å behandle telefonene deres.

Lenke til kommentar
Spiller da ingen rolle hva vi mener en mobil BØR tåle.. Den gjør ikke det! Hvis man da bruker mye penger på en telefon så får vi selv passe på den. Det står fint i manualen hvordan man skal bruke den.

 

Jeg har selv ødelagt telefoner pga. misting i bakken, fukt osv, men jeg klager da ikke på dårlig kvalitet fordi. Det er skjør elektronikk det er snakk om. Slutt å klag. Gå tilbake til hustelefon hvis dere ikke klarer å behandle telefonene deres.

8794403[/snapback]

 

knegg knegg. spørsmålet er jo hva mobilene gjør på market om dem ikke skal tåle "vanlig" bruk. og ja, ordet vanlig kan fint være variabelt, men om det spriker mellom hva produsent mener det er og hva forbruker mener det er så tror jeg at standarden er at det er forbruker som har rett (innenfor rimelighetens grenser, som igjen er ett flytende begrep. så det blir en fin krig av ord her. var det noen som sa garantitid?)...

Lenke til kommentar
Greit at mobiler bør tåle noen støt og fall, samt litt fuktig klima, men det finnes en del personer som regelrett misbruker telefonen sin. Har selv lånt bort noen ting som jeg har fått i retur nærmest ødelagt - kult!

8794588[/snapback]

Den bør jo seff tåle et par "lette" fall, men mange "harde" er det jo et fåtall av ting som overlever. men da er du heller ikke lenger inn på normalt bruk...

 

En mobiltelefon er med deg over alt, du tar den opp og ned av lomma utallige ganger i løpet av ei uke, og en gang kan du greie å miste den, det er ikke til å unngå.

 

En kan ikke regne med at telefonen tåler å være ute i kraftig regnvær, det sier seg selv, men den burde tåle å ligge i lomma, og få litt fukt på seg, under regnvær.

Lenke til kommentar

På skolen drar lærerne mine ofte et eksempel som kommer fra Japan. Det handler om en vaksemaskinprodusent som lager maskiner av høy kvalitet, men fra et lite område ute på landet får de en hel masse klager over feil. Det viser seg at de ute på bygda har funnet ut at det er enkelt å vaske potetene i vaskemaskina.

De har da to valg. De kan enten skrive i bruksanvisningen at vaskemaskina ikke håndterer potetvasking, eller de kan endre maskina slik at den faktisk tåler den bruk den blir utsatt for. Bedriften velger da å endre maskina.

 

Dette burde telefonprodusenter også gjøre. De bør undersøke hvordan telefoner faktisk blir brukt å produsere de slik at de takler det i stedet for å skrive en liten notis i brukerveiledningen slik at de kan kalle det brukerfeil. Vi ser jo at enkelte mobiler er produsert slik at de tåler vann og slag, men spørsmålet blir da om prisen fremdeles er under tålegrensen for kunen.

Lenke til kommentar

mobiltelefoner tåler ikke en dritt, enkelt og greit, de som ikke klarer å finne seg i det, er ikke modne nok til å eie en mobil.

 

Lurer på hvor lenge datamaskinen eller tv hadde fungert i samme omgivelser mobilen sliter seg igjenom hver dag.

Lenke til kommentar

Jeg synes det blir feil å sammenligne telefoner direkte med tver og datamaskiner. De har helt forskjellig bruksområde.

 

Telefonen ligger i lommen hele dagen, blir tatt opp og ned i alle mulige stiuasjoner. En stasjonær eller bærbar pc brukes ikke på samme måte. Heller ikke en tv.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...