Gå til innhold

Omtale av Penumbra: Overture (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spillet der ER skummelt. Spilte det på ett lan med 15 mennesker rundt meg og allikevel begynte jeg ofte og skrike/lage "ulyder" når jeg spilte på den gamle 17" min med ørepropper. Tør ikke spille det på 22/32" med anlegg uten en veldig detaljert walkthrough ved siden av meg nå. Godt skrevet omtale, men det så lenge ut som at det skulle peke mot en 8`r.

Lenke til kommentar

Har nå kjøpt det.

 

Og Ahhhh! så forbanna skummelt det er. Har kommet til en låst dør med noe pusting og hvisking innenfor. Har ikke nerver til å spille mer, måtte ha en pause!

 

Grafikken er også svært velgjort og pen etter min mening. Veldig god fysikk og effekter.

 

Utrolig at et lite utviklerstudio på tre personer står bak dette.

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

har spilt spillet jeg.

 

Stemningen er kanon bra. Fete "shadows" og lyden er skremmende bra. Golvet knirker osv.

 

Men etter å ha spilt ca 15 inni spillet avinstallerte jeg den.

 

Hvorfor?

 

Jo, det som er "kult" er at du må fysisk flytte på ting. Åpne dører med musen osv. Alt det er veldig bra. MEN så kommer kampen/slossing. Jeg hadde en hammer (første sikkelig våpen du får) og må denge en hund til døde.

 

For det første såg den ufattelig elending ut. Det virker som om den var tatt direkte fra Tomb Raiders første spill. Så drit dårlig var det!

Det ødla hele stemningen etter det. Jeg måtte bare le, så var det hele tåpelig.

 

Her hold jeg på å knuse tastaturet/musen. Det var tåpelig opplegg. Jeg slengte musen frem og tilbake som gal, men styringen er med musen også, dermed traff jeg bare 1 ut at 12 svinginger. Det var totalt idiotisk....og resulterte i en uspillbar spill i mine øyne..

 

Jeg ville gitt spillet 5/10.

 

Det som ville gitt dette spillet 8/10 er hvis den var til Nintendo Wii. Der ville styringen funket.

 

Venter heller på Clive Barkers Jericho....

Endret av nosync
Lenke til kommentar

Endelig kom denne omtalen ja. Spillet synes jeg var fantastisk, og kampsystemet synes jeg ikke det kan klages på. Jeg tok da alle de stygge hundene uten problemer med hakka mi. Klarte faktisk en gang å ta ut to samtidig. Det var litt artig, egentlig - for da jeg gikk mot en hund i en korridor, og slo løs på ham, klarte han å løpe unna litt, og ga ut et fælt rop. Så kom han tilbake med en venn. Dette viser at AI'en faktisk er ganske god i dette spillet, til tross for at den slettes ikke trenger å være det.

Edderkoppene var dog temmelig vriene å ta ut. Så små, og de hoppet da så jævlig. Der kunne nok kampsystemet vært litt bedre. Jeg likte det som det var, likevel. Det ble mer utfordrende, og jeg fikk følelsen av at kampen var mye mer "alvorlig" enn i de fleste andre spill. En slags virkelighetsfølelse, på en måte. Ingen ting som føles bedre ut enn å treffe en hund som kommer gallopperende mot deg i full fart, før han klarer å hugge inn på deg.

 

Slutten synes jeg var utrolig ekkel. Gleder meg som faen til episode 2. Jeg har alltid syntes Fear og Doom var temmelig u-skumle, men uansett om de hadde vært skumle, ville Penumbra vært milevis foran. Jeg sier som Gamespot; Bring on episode 2! :thumbup:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Nosync, du MÅ forresten ikke denge hunden til døde. Du kan bruke kjøttbitene og lure dem vekk/inn i feller.

 

Dessuten er det såre enkelt. At du ikke klarer det sier mer om deg enn om spillet, selv om at kontrollene selvsagt er mer klumpete enn et hvilket som helst middelmådig FPS. Jeg klarte fint å ta hunden på andre forsøk. Etter det feilet jeg aldri. Er ikke så vanskelig. Er bare å sette seg på huk, begynne å gå mot hunden til han oppdager deg, og begyner å løpe mot deg. Da sitter du helt stille mens du sikter på hunden og klargjør hammeren/hakka. Akkurat når den hopper mot deg, dundrer du til den. Fra der av er det enkelt. Den ramler på bakken, og du slår den en gang mens den ligger, før den reiser seg opp. Gjenta dette til den ikke lenger reiser seg opp. Voilà.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...